חדשות בארץ

משבר בקואליציה: גנץ הכריז על מרד הצבעות ופוצץ פגישה עם בנט

כחול לבן הודיעה, כי לא תצביע יחד עם הקואליציה בהצבעות על חקיקה ממשלתית. בהיעדר רוב לקואליציה, המליאה נסגרה מוקדם מהמתוכנן. שר הביטחון בני גנץ פגישה עם ראש הממשלה נפתלי בנט, בעקבות תדרוכים של בכירים בקואליציה נגדו. הליכוד: "ממשלת בנט קורסת"

גנץ (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)גנץ (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

יו"ר כחול לבן, שר הביטחון בני גנץ, הודיע היום (שני) כי מפלגתו לא תצביע יחד עם הקואליציה בהצבעות במליאת הכנסת על חקיקה ממשלתית, וזאת לדבריו "בשל הפגיעה המסתמנת בביטחון המדינה ובשל הפרת התחייבויות קואליציוניות לאורך חודשים". בהמשך נטש גנץ פגישה עם ראש הממשלה נפתלי בנט, שנועדה לדון במשבר, וזאת בעקבות תדרוכים שהוציאו נגדו בכירים בקואליציה, בהם נטען כי הוא מתנהג בצורה "ילדותית". 

בצאתו מהפגישה, אמר שר הביטחון לכתבים: "אנחנו מתנהגים בצורה הכי ממלכתית שיש". ראש הממשלה, שיצא מלשכתו בכנסת, הגיב על המשבר ואמר לכתבים: "הממשלה הזו עושה דברים מצוינים בשביל אזרחי ישראל - בכלכלה, בביטחון, ברוגע, יש בעיה, נפתור גם את הבעיה".

בעקבות החרם של כחול לבן, ובהיעדר רוב, משכה הקואליציה את הצעות החוק הממשלתיות שהונחו על שולחן הכנסת, והמליאה ננעלה.

במוקד המחאה עומדת דרישתה של כחול לבן להביא לאישור הכנסת את "תוספות הרמטכ"ל" - הרחבת הפנסיות של אנשי הקבע בצה"ל. כאמור, במהלך הפגישה עם בנט תדרכו בכירים בקואליציה נגד שר הביטחון ומתחו עליו ביקורת חריפה: "הופתענו. זאת התנהגות ילדותית של גנץ, שחושב שכולנו מטומטמים. לא מדובר בביטחון המדינה, אלא בפנסיות של חברים שלו. שוב הוא מתנהג כחמוץ ומנסה לערער את יציבות הממשלה כמו ילד קטן. אולי הוא שוב מדמיין ממשלה עם ביבי?".

לאחר פיצוץ הפגישה עם בנט, נמסר מכחול לבן כי "התדרוכים הפחדניים והעלומים של בכירים מטעם עצמם כנגד לוחמי ומשרתי צה"ל היא חציית קו אדום. הדאגה של גנץ ללוחמי ומשרתי צה"ל היא מתוך דאגה עמוקה לביטחון המדינה וקיומו של צה"ל כצבא חזק וכשיר. אם יש גורמים המוכנים לפגוע בלוחמי צה"׳ל על משרתיו משיקולים פוליטיים ופוסט ציוניים - גנץ לא יאפשר זאת".

בליכוד הגיבו במתקפה על החריקות בקואליציה: "ממשלת בנט קורסת. זה השבוע השלישי ברציפות שהקואליציה מושכת את כל הצעות החוק בגלל שהיא כושלת ומפסידה בהצבעות. הם יפלו הרבה יותר מהר ממה שהם חושבים". יו"ר סיעת הליכוד, חבר הכנסת יריב לוין, הוסיף: "לקח לגנץ זמן להבין שבנט, שרימה את מצביעיו, מרמה גם אותו. לחשוב שככה מתנהלת המדינה. סכסוכים ילדותיים, אפס ניהול, אפס מנהיגות. לישראל מגיעה ממשלה אחרת".

בסיעת ש"ס אמרו כי "בשבוע שבו הממשלה מביאה חוק גיור המסוכן ליהדות ולועגת לעובדי שכר המינימום, היא מתחילה לראות את הקריסה שלה בכנסת. גם בקואליציה שומעים את זעקת הציבור הנאנק מיוקר המחיה ואת אטימות הממשלה, ומבינים כי היא חיה על זמן שאול".

בציונות הדתית מסרו בתגובה: "ממשלת עבאס-בנט בכאוס. אחרי שבעטו בערכים היהודיים והציונים של מדינת ישראל והקימו ממשלה עם תומכי טרור, הכילו אלפי מתים בקורונה, זנחו את בעלי העסקים והתנתקו מהעם, הממשלה הזו לא מצליחה להעביר חקיקה ותוקעת את מדינת ישראל. בקרוב מאוד נשלח אתכם בעזרת השם הביתה, ונחליף אתכם בממשלה לאומית, יהודית וציונית".

מוקדם יותר היום, בישיבת סיעת כחול לבן בכנסת, אמר גנץ: "צר לי שגורמים פוליטיים ופופוליסטיים, חלקם פוסט ציונים ממש, החליטו לפגוע בביטחון המדינה במודע, בחיילי החובה, במשרתי הקבע ובאנשי המילואים ששומרים על המדינה, והם יותר חשובים למאבק באיראן לא פחות מכל מטוס או מערכת מתוחכמת. אי אפשר שפעם אחר פעם הקצוות ימשכו את המרכז בממשלה. מי שלא מצביע בעד החלטות הממשלה מסכן את המשך קיומה".

"זכות קיומה של הממשלה הוא ביטחון ישראל, הביטחון הכלכלי והביטחון החברתי של כלל חלקי החברה ללא קשר לשיוך פוליטי, ולכן כחול לבן לא תתפשר על החוקים והמדיניות הנדרשת לכך בכנסת ובממשלה", סיכם גנץ.

תגיות:בני גנץהליכודכחול לבןנפתלי בנט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה