חדשות בריאות

אחוז המאומתים עדיין גבוה; 17,658 מאומתים חדשים

מקדם ההדבקה בירידה, אך אחוז המאומתים עדיין גבוה. מניין הנפטרים מתקרב ל-10,000

  • כ' אדר א' התשפ"ב
צילום: יוסי אלוני/פלאש90צילום: יוסי אלוני/פלאש90
אא

משרד הבריאות מדווח הבוקר (שני) שבמהלך היממה האחרונה נמצאו 17,658 מאומתים חדשים לנגיף הקורונה. מקדם ההדבקה אף הוא בירידה, אם כי אחוז המאומתים עדיין גבוה ועומד על 30.2%.

בבתי החולים מאושפזים נכון לעכשיו 775 חולים במצב קשה, 240 מתוכם מונשמים. מניין החולים הפעילים ממשיך לרדת אף הוא, וכעת הוא עומד על 117,482.

מניין נפטרי הקורונה עומד על 9,971, וההערכה היא שבמהלך הימים הקרובים הוא יעבור את ה-10,000. בסוף השבוע נפטרו 45 חולי קורונה. מתחילת 2022 נפטרו 1,714 חולי קורונה.

פרופ' סיריל כהן, מומחה למערכת החיסון מאוניברסיטת בר אילן, אמר הבוקר ל-ynet כי אכן הגל החמישי בירידה, אך עם זאת ישנם אלפי נדבקים חדשים מדי יום, ו-300 איש נמצאים במצב קריטי. "לא תשמעו ממני שהקורונה נגמרה", אמר. "הרבה אנשים חשבו ככה במאי-יוני בשנה שעברה, בעקבות החיסונים, אבל מאז למדנו שהקורונה כאן כדי להישאר. השאלה היא איזו צורה היא תתפוס. האומיקרון הוא קצת פלא מבחינה מסוימת, כי הוא מאוד שונה מהאלפא ומהדלתא, אבל איך אפשר לדעת שלא מתבשל עכשיו וריאנט חדש במדינה כלשהי?!".

פרופ' כהן ציין כי עדיין אין מספיק מידע על הווריאנט החדש, BA2. לדבריו, רוב הסיכויים שאדם שחלה באומיקרון לפני חודשיים, לא יידבק ב-BA2. נתונים מאנגליה מראים שברוב המקרים אין הדבקות חוזרות בווריאנטים האלו", אמר. "היה בסוף השבוע מחקר ביפן שעדיין לא עבר ביקורת עמיתים ומצא שאולי הוא גורם למחלה קשה יותר. אבל זה נבדק באוגרים ולא בבני אדם".

תגיות:קורונהמאומתים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה