תיקון המידות

כנגד כל סיכוי: הנס שקרה בחצר הבית במודיעין עילית

מה כתב האב בצוואתו לבני משפחתו? ומה קרה בחצר הבית כנגד חוקי הטבע? סיפור מדהים על עוצמת כוח הוויתור 

אא

סיפור מדהים פורסם בביטאון רמת אלחנן 'קול ברמה' שמראה שעל ידי וויתור יכולים לזכות לדברים שהם כנגד כל הגיון. המקרה קרה בשכונת ברכפלד במודיעין עילית לאחר פטירת אב המשפחה. בחייו עלה האב מצרפת, ונטע עץ אתרוגים בחצר הפרטית שלו בבניין מגורים משותף. עברו שנים והעץ לא הניב פריו, אף לא אתרוג אחד. ולמרות זאת המשיך האב לטפל בעץ גם כשאין שום תוצאות בשטח.

לפני כמה שנים נפטר האב לבית עולמו, ובינתיים התארגנה בין השכנים בבניין יוזמה לתוספת בנייה. אשתו של הנפטר רצתה לשמור על עץ האתרוג שניטע בידי בעלה, ולכן ביקשה מהשכנים שמעליה שלא לבנות, ונימקה זאת בכך שגם אם היה סיכוי כלשהו שבעתיד העץ ייתן את פירותיו, הרי שהצל שייווצר מהבנייה לא יאפשר זאת, ובכך יימנע כל סיכוי מהעץ לתת פירות.

שני הצדדים הגיעו אל הרב ישראל שמעון זיכרמן רבה של ברכפלד לגישור העניין. הרב הגיע בעצמו לבניין כדי לבדוק את הנושא, ולבסוף פנה אל האלמנה ואמר לה כך "אני מציע לך לאפשר לשכנים למעלה לבנות, ואברך אתכם שעץ האתרוגים ייתן מעתה את פירותיו".

האלמנה הסכימה לוותר, והנס אכן התרחש-  לאחר 12 שנים בהם העץ לא נתן פירות, החלו לפתע האתרוגים לצאת אחד אחרי השני.

סיפר בנו של הנפטר שאביו כתב בצוואתו לילדיו שישתדלו תמיד לוותר, ועל ידי כך יזכו להצלחה בחייהם.

ביטאון רמת אלחנן 'קול ברמה'ביטאון רמת אלחנן 'קול ברמה'

 

לחזור מעולם הנשמות

בזכות מעלת הוויתור וחוסר דקדוק עם האחר – ניתן לקרוע רוע גזרה. הגמרא מספרת על רב הונא שחלה ונטה למות. רב פפא נכנס לבקרו וכשראה את מצבו, הודיע לבני ביתו להכין את התכריכים וצורכי הקבורה. באורך פלא התרפא רב הונא וקם מחוליו. שאלו רב פפא מה הוא ראה בבית דין של מעלה. השיב רב הונא: "עמדתי לדין בעולם האמת ובאמת נגזרה עליי מיתה, אך כיוון שאני מעביר על מידותיי, כך גם לא דקדקו אחר מעשיי והשאירו אותי בחיים".

כמו כן, בזכות מעלת הוויתור - ניתן לזכות לאריכות ימים. ישנם מצבים בהם אדם מכניס את עצמו למצב סכנה שמעורר עליו את הדין, ואם אין בידו מספיק זכויות שיעשה לו נס, הוא נפטר בקוצר שנים ממה שנקצב לו. הגמרא במסכת חגיגה מביאה את רב ביבי ששאל את מלאך המוות מה הוא עושה עם אותן שנות חיים שהיו אמורות להינתן לאותו ליהודי. משיב מלאך המוות: "אני מעביר אותם למי שמעביר על מידותיו". כלומר, ניתן להאריך את שנות ימינו אף מעבר למה שנגזר עלינו על ידי שנעביר על מידותינו.

עוד מובא כי רבי עקיבא רצה לדעת את סודם של החכמים באריכות ימים, ולכן שאל את רבי נחוניא הגדול כיצד זכה לאריכות ימים, והלה השיב לו: "מימי לא קבלתי מתנות, ולא עמדתי על מדותי, וותרן בממוני הייתי".

הרב זמיר כהן בסרטון קצר מסביר על כוחו של וויתור:
 

קראו גם:

מידת הוויתור: רוצים לזכות שתפילתכם תתקבל, באריכות ימים ולעורר רחמי שמים?

תגיות:ויתורנס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה