חדשות בריאות

בעקבות הריקול: התינוק שלי צורך סימילאק. האם עלי לחשוש?

חברת סימילאק אוספת חלק ממוצרי סימילאק אלימנטום הנמכרים בישראל. יודגש: מדובר רק במוצרים הנמכרים תחת מרשם רופא

  • כ' אדר א' התשפ"ב
צילום: יונתן סינדל/פלאש90צילום: יונתן סינדל/פלאש90
אא

בהלת סימילאק: ארבעה פעוטות אושפזו בארה"ב, ואחד מהם נפטר. בדיקה העלתה שכולם צרכו תחליף חלב מסוג סימיליאק אלימנטום מתוצרת חברת אבוט. בגופם של שלושה מהתינוקות נמצא זיהום בחיידק קרונובקטר סקאזקי, ובתינוק אחר זיהום בחיידק סלמונלה ניופורט. בגופו של התינוק שמת נמצא החיידק קרונובקטר סקאזקי.

מדובר בחיידק מעיים שהוא בעל יכולת הישרדות גבוהה המאפשרת לו לחיות גם במקומות יבשים. מוצאים אותו לרוב במזונות יבשים כמו פורמולות לתינוקות. לרוב החיידק אינו גורם למחלה סוערת, אולם הוא עלול לגרום לתינוקות לנמק במעיים, לזיהום בדם ולדלקת קרום המוח. מרבית הזיהומים בתינוקות נגרמים מהדבקה בפורמולה מזוהמת. על פי הידוע, החיידק אינו בעל עמידות גבוהה והוא רגיש לאנטיביוטיקה הפועלת נגדו, בתנאי שניתנת בשלב מוקדם.

ה-FDA, מינהל התרופות והמזון האמריקני, פתח בחקירה. במפעל נמצאו עדויות לזיהום קרונובקטר מדגימות. בדיקה של מסמכי אבוט העלתה גם היא זיהום סביבתי בחיידק קרונובקטר סקאזקי והשמדת אחד המוצרים המזוהמים על ידי החברה.

בעקבות כך, קרא ה-FDA לצרכנים להימנע מרכישת תחליפי החלב שיוצרו במפעל סטורגיס שבמישיגן. אבוט עצמה הודיעה על ריקול הפורמולות ממפעל זה. חברת אבוט ישראל הודיעה על הורדה מהמדפים של שני תחליפי חלב אבקתיים שיוצרו באותו מפעל, בו נמצא הזיהום: אלימנטום ו-HMF. יצויין כי שני מוצרים אלו נמכרים רק בבתי מרקחת, ולא בחנויות מזון.

מטעם סימילאק ישראל נמסר בתגובה: "אבוט ישראל מבצעת איסוף וולונטרי של שני מוצרים אבקתיים, אלימנטום ו HMF-מעשיר חלב אם, שיוצרו באתר Sturgis מישיגן, ארה"ב. זאת בעקבות ארבע תלונות בודדות שהתקבלו מצרכנים בארה"ב, הקשורות לקרונובקטר סקאזקי או סלמונלה ניופורט שצרכו פורמולה אבקתית המיוצרת במפעל זה. חשוב לציין כי אין כל קשר לשאר מוצרי אבוט המופצים בישראל ובכללם מוצרי סימילאק, והם אינם מושפעים כלל ממהלך זה.

"שיווק המוצרים הרלוונטיים הופסק. אבוט תפנה לבתי המרקחת ולבתי החולים כדי לאסוף את המוצרים. המוצרים הנ"ל משווקים בבתי מרקחת ובאישור רפואי. כל מוצרי סימילאק האחרים המשווקים ברשתות אינם מושפעים ממהלך זה", לשון הודעת החברה.

במידה וכבר רכשתם את אחד משני המוצרים הללו, גשו איתם לבית המרקחת בו נרכשו ולהחזירם. התייעצו עם רופא הילדים שלכם לגבי מתן פורמולות חלופיות.

הסימנים החריגים שדורשים פנייה לרופא הם: חום מעל שלושה ימים ברציפות או חום שאינו מגיב לאקמול ונורופן, ישנוניות יתר או חוסר הכרה, מעל שלוש הקאות ברצף, אי מתן שתן מעל 10 שעות, בכי ממושך חריג מהרגיל, נשימות מהירות (אצל תינוק, מעל 40 בדקה) והופעת נקודות אדומות שאינן נעלמות בלחיצה.

תגיות:תחליפי חלבסימילאק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה