חדשות בעולם

מפקד הבדלנים מוכן למלחמה: “יש הרוגים בכוחותינו. נכבוש את קייב וננצח"

אלכסנדר קופמן, מפקד 'הבדלנים הרוסים' באוקראינה, מעריך שתהיה מלחמה וקייב תיכבש על ידי הרוסים

  • כ' אדר א' התשפ"ב
אא

סוכנות הידיעות הרוסית "טאס" מדווחת הבוקר (שני) כי המורדים טוענים שאזרח נהרג מירי פגזים של הצבא האוקראיני בפרברי העיר דונייצק, ושחבר מיליציה מקומית נהרג ואחר נפצע בהפגזה נוספת. במקביל, באוקראינה מאשים את הרוסים בהסלמה ובכך שהם שולחים שכירי חרב לעורר מהומות, כדי לייצר עבורם "תירוץ" לפלישה, כדי להגן על אזרחיהם.

ארצות הברית פנתה במכתב לאו"ם בו טענה, כי יש בידה מידע מודיעיני לפיו בידי הרוסים יש כבר רשימות של אוקראינים שיוחוסלו או יכלאו במחנות במקרה בו רוסיה תפלוש לאוקראינה. על פי הדיווח ב'וושינגטון פוסט', הרוסים מתכננים לענות את האוקראינים ברשימה וכי בין הנמצאים ברשימה הם מתנגדי משטר, עיתונאים ופעילים נגד שחיתות, אוכלוסיות ממיעוטים אתנים.

אלכסנדר קופמן, המפקד היהודי של ‘הבדלנים הרוסים’ ב”רפובליקה העממית של דונייצק”, מעריך שתהיה מלחמה בין רוסיה לאוקראינה. בראיון שהעניק לעיתון 'ידיעות אחרונות' בתוך ימי המתיחות, מאשים קופמן דווקא את התוקפנות האוקראינית, ומציין שקייב תיכבש על ידי הרוסים.

קופמן כיהן בעברו כשר החוץ של הממשל הבדלני בסבב הלחימה הקודם במזרח המדינה בשנת 2014, וכיום מכהן כראש הלשכה הציבורית של הרפובליקה הבדלנית, שהוקמה במזרח אוקראינה בתמיכה רוסית לפני שמונה שנים.

"בלילה האחרון הצד האוקראיני הפגיז אותנו בצורה הכי אינטנסיבית. חוץ מזה שאוקראינה משתמשת בנשק כבד שאסור לפי הסכמי מינסק, נכנסו אלינו כמה קבוצות מחבלים שחוסלו כאשר גם לכוחותינו היו פצועים”, תקף קופמן. “אנו לא מוכנים שנשים שלנו, ילדים שלנו, אמהות שלנו, יהפכו למגן חי. אנחנו חוששים שההפגזות מקו התפר יגיעו לרחובותינו המרכזיים. במקרה של הפגזה כזאת קורבנות בקרב אזרחים הם בלתי נמנעים. לכן קיבלנו החלטה לפנות נשים, ילדים וגברים מעל גיל 55”.

קופמן מעריך שמלחמה בין רוסיה לאוקראינה היא בלתי נמנעת: “הצפי שלי זה לחגוג את יום הניצחון הסובייטי על הנאצים ב- 9 במאי – בקייב”. עוד הוא מוסיף שתקוותו היא שלאחר המלחמה מערכת היחסים בין רוסיה לאוקראינה תשתנה: “אני רואה באוקראינה בעתיד מדינה ידידותית לנו כאשר כל האחראים לפתיחת המלחמה הבלתי אנושית הזאת שם יעמדו לדין. כאשר כוחות סובייטיים נכנסו לאודסה, הם נתנו לתושבי אודסה יממה להסגיר את כל המשת”פים של הנאצים שהיו בעיר. אני בטוח שאוקראינה באופן מודע הולכת לחזור על המצב הזה. כבר עכשיו אנחנו מקבלים סרטונים שבהם תושבי אוקראינה שקרובים לקו התפר מקללים את אנשי הצבא האוקראיני”.

קופמן תיאר את ההיסטריה ששררה בדונייצק בתחילת ההסלמה: "ביום הראשון, מיד עם הכרזתו של ראש הרפובליקה על פינוי מיידי של התושבים, הייתה פאניקה מסוימת. היו תורים ענקיים לתחנות דלק של יותר ממאה מכוניות. התור בכיוון הגבול עם רוסיה היה באורך 20 קילומטר”. המפקד מציין שהמצב השתפר. “יש בנזין בשפע בכל כמות שתרצה, הכספומטים עובדים, בחנויות ניתן לשלם בכרטיס אשראי ללא הגבלה”.

תגיות:רוסיהאוקראינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה