חדשות בעולם

רוסיה לא תפלוש לאוקראינה? ביידן ופוטין הסכימו עקרונית לקיים פסגה להפגת המתיחות

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ונשיא רוסיה ולדמיר פוטין הסכימו לקיים פסגה כדי לעצור את המתיחות הגואה

  • כ' אדר א' התשפ"ב
פוטין וביידן (צילומים: shutterstock)פוטין וביידן (צילומים: shutterstock)
אא

לשכתו של נשיא צרפת עמנואל מקרון מסרה הבוקר (שני), כי נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין הסכימו עקרונית לקיים פסגה כדי לעצור את המתיחות הגואה בין רוסיה לאוקראינה.

עוד נמסר, כי תוכן הפסגה יוכן בפגישה שתתקיים ביום חמישי בין מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן ושר החוץ הרוסי סרגיי לברוב.

בבית הלבן אישרו את הדברים, וציינו כי "כפי שהנשיא הבהיר שוב ושוב, אנו מחויבים למסלול הדיפלומטי עד לרגע תחילת הפלישה. השר בלינקן ושר החוץ לברוב אמורים להיפגש בהמשך השבוע באירופה, בתנאי שרוסיה לא תמשיך בפעולה צבאית".

עם זאת, בבית הלבן ביקשו להדגיש כי ארה"ב מתכננת חבילת סנקציות קשות על רוסיה, במידה ואכן תתרחש פלישה: "הנשיא ביידן קיבל באופן עקרוני את הצעת הפגישה עם הנשיא פוטין - אם לא תתרחש פלישה. אנחנו תמיד מוכנים לדיפלומטיה. אנחנו גם מוכנים להטיל סנקציות מהירות וחמורות אם רוסיה תבחר במלחמה. כרגע, נראה שרוסיה ממשיכה בהכנות להתקפה בקנה מידה רחב על אוקראינה בקרוב מאוד", לשון ההודעה.

המתיחות בגבול האוקראיני גוברת. שעות ספורות לפני הודעת ארמון האליזה על הסכמת שני הצדדים לקיום פסגה משותפת, הודיעה ארה"ב כי בידיה מידע מודיעיני לפיו הדרג הפיקודי הרוסי כבר הכין תוכנית קרב לרגע הכניסה לתוך אוקראינה.

במקביל, ארה"ב גיבשה חבילת סנקציות ראשונית, שתופעל נגד רוסיה במידה ותחליט לפלוש. סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה כי הסנקציות כוללות איסור על חברות אמריקניות לבצע עסקאות עם בנקים גדולים ברוסיה, מה שלמעשה ינתק את הקשר בין בנקים רוסיים ובנקים אמריקניים. בנוסף לכך, ארה"ב גם תאסור על אישים וגופים רוסיים לסחור עם אזרחים אמריקנים, ותקפיא את נכסיהם במדינה.

גם נשיאת הנציבות האירופית, אורסולה פון דר ליין, אמרה דברים דומים. בראיון שהעניקה לערוץ ARD אמרה כי "אם רוסיה תפלוש לאוקראינה - היא תתנתק מהשווקים הפיננסיים הבינלאומיים ותישלל גישתה לסחורות רבות. סנקציות יוטלו על כל הסחורות שאנחנו מייצרים, שאותן רוסיה צריכה בדחיפות כדי לשפר את הכלכלה שלה. סחורות שאין להן תחליף", אמרה פון דר ליין, והדגישה כי הסנקציות יופעלו רק אם רוסיה תפלוש לאוקראינה.

חברת הלוויין האמריקנית"MAXAR"  דיווחה הלילה כי צבא רוסיה פרש עוד ציוד משוריין וחיילים ליד הגבול עם אוקראינה. בחברה אמרו כי התמונה הנשקפת מעידה על מוכנות לקרב.

תגיות:רוסיהאוקראינהפוטיןביידן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה