חדשות בארץ

בנט קורא לישראלים באוקראינה: "זה לא הזמן ל’יהיה בסדר’. בואו הביתה"

ראש הממשלה קורא לישראלים לעזוב את אוקראינה באופן מידי. כן התייחס להסכם הגרעין הצפוי עם המעצמות

  • י"ט אדר א' התשפ"ב
(צילום: GIL ELYAHU / POOL)(צילום: GIL ELYAHU / POOL)
אא

ראש הממשלה נפתלי בנט מפציר באזרחי ישראל השוהים באוקראינה לשוב ארצה. בפתח ישיבת הממשלה הבוקר (ראשון) אמר בנט: "אנחנו נמצאים בזמן רגיש מבחינת היציבות העולמית. אנחנו לא יודעים מה ילד יום, ואני גם לא מתיימר לעסוק בפרשנות. הדבר הרלוונטי אלינו הוא לוודא שהישראלים שנמצאים באוקראינה חוזרים הביתה.

"משרד החוץ עושה מאמצים גדולים בנושא הזה", הוסיף ראש הממשלה. "על פי הנתון שקיבלתי מהם הבוקר, קצת מעל 3,000 איש יצאו מאוקראינה. אבל יש עוד הרבה אלפים שעדיין שם, בזמן שחלק מחברות התעופה כבר מבטלות טיסות. אני פונה לאזרחי ישראל שנמצאים באוקראינה: זה לא הזמן ל'יהיה בסדר'. עדיף מעט אי נוחות עכשיו, מאשר סכנה ממשית לחיים שלכם מאוחר יותר. בואו הביתה". יצוין כי הבוקר נחתו בישראל כ-75 עולים מאוקראינה, ובמהלך הערב ינחתו 22 עולים נוספים מאודסה.

בנט התייחס גם לדאגה הישראלית מפני שיחות הגרעין הנערכות בוינה, בין איראן לארצות המערב. "השיחות בין איראן לבין המעצמות על הסכם הגרעין בנוגע לחזרה להסכם הגרעין מתקדמות מאוד וייתכן שנראה בתוך זמן קצר הסכם בין הצדדים", אמר ראש הממשלה, וציין כי מאז החתימה על ההסכם המקורי האיראנים התקדמו מאוד ביכולת ההעשרה.

"ההסכם המסתמן הוא קצר יותר וחלש יותר מהקודם. ההסכם הקודם היה לעשר שנים וכעת הוא יהיה לשנתיים וחצי", הוסיף בנט ואמר שההגבלות על הגרעין האיראני יפקעו ב-2025. "אם העולם יחתום שוב על ההסכם במתכונת הזו, מדובר בשנתיים וחצי שאחריהן איראן רשאית לפתח ולהתקין צנטריפוגות מתקדמות בלי הגבלות. בתמורה לאותן שנתיים וחצי, האיראנים יקבלו בהווה עשרות מיליארדי דולרים והסרת סנקציות. הכסף הזה יגיע בסופו של דבר לטרור באזור שמסכן אותנו, מדינות נוספות ויסכן גם כוחות אמריקניים המוצבים כאן", הזהיר ראש הממשלה, והוסיף שמדינת ישראל נערכת גם ליום שאחרי בכל המימדים, כדי שנדע לשמור על ביטחון אזרחי ישראל בכוחות עצמנו.

 

תגיות:נפתלי בנטאוקראינהאיראן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה