חדשות בעולם

מלחמת עולם שלישית בדרך? אלו התוכניות של פוטין

ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, מזהיר שהמלחמה הקרובה בין רוסיה לאוקראינה תהיה המלחמה הגדולה ביותר באירופה מאז מלחמת העולם השניה

  • י"ט אדר א' התשפ"ב
פוטין (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)פוטין (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, מתייחס לפלישה הרוסית האפשרית לאוקראינה, ומזהיר מפני מלחמת עולם שלישית. "זו עלולה להיות המלחמה הגדולה ביותר באירופה מאז 1945", הוא אומר ומציין שמלחמה זו תגבה מחיר עצום בחיי אדם.

כשאר ארצות המערב, ראש הממשלה הבריטי מאמין שתקיפה רוסית באוקראינה תתרחש בקרוב, וכי העימותים בימים האחרונים בין הבדלנים הפרו-רוסיים לכוחות הצבא האוקראיני באזור דונבאס הם שיהוו את התירוץ עבור פוטין לפתוח במלחמה עקובה מדם.

ג'ונסון מעריך שהפלישה הרוסית תחל בשעות הקרובות או בימים הקרובים. "במובנים מסויימים, התוכנית כבר החלה", אמר בראיון שהעניק לרשת BBC, "זה מה שהראיות מצביעות עליו, ואין שום דרך להסתיר זאת".

ראש הממשלה הבריטי תיאר את תוכניותיו של פוטין, על פי המודיעין שנאסף במערב. "התוכנית שאנו רואים היא למשהו שיכולה להיות המלחמה הגדולה ביותר באירופה מאז 1945 רק במונחים של קנה המידה שלה. אתם מסתכלים לא רק על פלישה דרך המזרח ודרך דונבאס, אלא על פי המודיעין שאנו רואים גם מצפון, מבלארוס, ולמעשה מקיפה את קייב עצמה. בדיוק כפי שג'ו ביידן הסביר לרבים מאיתנו אתמול בלילה. אני חושב שהרבה אנשים צריכים להבין את המחיר העצום בחיי אדם שזה יכול לגרור, לא רק עבור אוקראינים אלא גם עבור רוסים", אמר ראש הממשלה הבריטי.

עוד הוסיף ג'ונסון וציין כי במידה ואכן תתרחש פלישה רוסית לאוקראינה, בריטניה תדרוש חבילת סנקציות "קשה ביותר" על רוסיה ועל חברות ואוליגרכים רוסיים. "בריטניה וארה"ב ימנעו מחברות רוסיות לסחור בפאונד ודולרים, מה שיגרור השפעה קשה מאוד עליהן", אמר ראש הממשלה הבריטי.

תגיות:מלחמהרוסיהאוקראינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה