סגולות

סגולות הפרנסה מסעודת מלווה מלכה

אלו סגולות לפרנסה קיימות בסעודת מלווה מלכה, ואיזה סיפור כדאי לספר בסעודה?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

ישנן סגולות רבות לפרנסה מהשפעת מלווה מלכה. בספר "באר מים חיים" כתב שסגולה לפרנסה לספר משבחי הבעל שם טוב בסעודה רביעית, ומומלץ שהבעל בבית יספר לרעייתו, ואם אפשר גם לבני ביתו, מתוך ספר על שבחי הבעל שם טוב, מעשיות בתוך הסעודה לפני ברכת המזון, ולאחר מכן יאמרו יחד מזמור כ"ג שמיוחד לפרנסה בעת הזו. וכתב ב"דברים ערבים" רמז לדבר, "אם כסף תלוה את עמי את העני עמך". אם תחפוץ בכסף, בפרנסה - תלוה את עמי, תלוה את השבת שניתנה לעמ"י, לישראל. זהו "את העני עמך", ירמז לסעודה מלווה, שהיא כנגד דוד המלך, שממנו המשיח עני ורוכב על החמור. ולכן סגולתה של הסעודה גם לקרב את הגאולה, אשרי הזוכה.

וכעת למעשה נפלא, שאמר עליו האדמו"ר מקאמינקא שמי שיספר מעשה זה בתוך סעודה רביעית לפני ברכת המזון - יזכה בשבוע הבא לפרנסה טובה. כשדבר זה התפרסם בשנתיים האחרונות, קיבלתי משלושה אנשים שונים בשורה שסיפרו מעשה זה בתוך הסעודה, וזכו לשבוע הבא להשגחה פרטית בפרנסה, וכך בכל פעם שנצרכים - מספרים שוב מעשה זה בתוך הסעודה. אאחל לכל הקוראים היקרים, שמי שיספר זאת בתוך סעודת מלווה מלכה על פת במוצ"ש - יזכה להשגחה בפרנסה טובה. בהצלחה.

וזה לשון המעשה: לילה אחד, יהודי בשם אייזיק, שגר בקראקא, חלם חלום. בחלומו ראה את עצמו שנמצא בפראג סמוך לגשר, ומתחת לגשר ישנו אוצר. היות שאייזיק היה עני מרוד, מיד למחרת יצא לפראג למצוא את האוצר, ובעת הגיעו לשם בסמוך לגשר, ראה פלוגת חיילים, ומשום כך לא יכל להתקרב. פתאום הקצין הבחין בו. מיד הגיע אליו ושאלו, מי אתה? מה הנך מחפש? אייזיק בתמימותו החל לספר את חלומו שבלילה חלם, שמתחת לגשר זה יש אוצר, ולכן הגיע למוצאו. מיד החל אותו קצין גוי לצחוק וללגלג על אייזיק ולומר לו שמע נא, גם אני אתמול חלמתי חלום, שישנו יהודי בשם אייזיק שגר בקראקא, ומתחת לתנור החימום בביתו נמצא אוצר. וכי אסע לקראקא לחפשו בשביל דברי חלומות?! ושוב גיחך על אייזיק.

מיד כששמע אייזיק דברים אלו היוצאים מפי הקצין הגוי - נרעד כולו והבין שנשלח לכאן משמים בכדי לגלות שהאוצר נמצא בביתו מתחת לתנור. מיד חזר לביתו והחל לפרק את תנורו, ואכן מצא את האוצר שהעשירו ביותר.

אייזיק בנה בית כנסת, ועל גגו נכתב מעשה זה. עד היום משמש בית כנסת זה כאתר תיירות, והמסר הנפלא ממעשה זה, הוא שקרוב אליך הדבר מאוד, לבקש מעומק הלב בפנייתך לבוראך את מזלך ופרנסתך, שנאמר: "פותח את ידיך ומשביע לכל חי רצון".

יש לברך ברכת המזון בכוונה, ושנזכה להצלחה ולפרנסה טובה לכל השבוע.

תגיות:סגולותפרנסה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה