חדשות בארץ

רוסיה ערכה תרגיל בטילים בליסטיים, ביידן הזהיר מפלישה רוסית לאוקראינה: סיכום חדשות השבת

משרד החוץ קורא לאזרחי ישראל השוהים באוקראינה לעזוב מיד את המדינה, מטוסי קרב של חיל האוויר ביצעו טיסות בגובה נמוך מעל רובע הדאחיה בבירות. כל מה שחשוב לדעת

  • י"ח אדר א' התשפ"ב
אא

צבא רוסיה ערך היום (שבת) תרגיל בטילי שיוט ובטילים בליסטיים היכולים לשאת ראשי נפץ גרעיניים. מהקרמלין נמסר, כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין פיקח על התרגיל, במהלכו שוגרו טילים לעבר יעדים ימיים ויבשתיים. בתרגיל צפה גם נשיא בלארוס אלכסנדר לוקשנקו, שהגיע לביקור ברוסיה. ברקע המתיחות הגוברת במזרח אירופה, התרגיל נתפס במערב כמסר רוסי של הרתעה, אולם בצבא רוסיה טוענים כי הוא תוכנן מראש ללא קשר לאירועים.

נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, אמר אמש, בנאום בבית הלבן, כי הוא משוכנע שפוטין החליט לפלוש לאוקראינה בימים הקרובים. הנשיא האמריקני הוסיף וטען, כי פוטין מחפש תירוץ כדי להתחיל בפלישה.

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי נפגש היום במינכן עם סגניתו של ביידן, קמלה האריס, ואמר לה כי ארצו מעוניינת אך ורק בשלום. האריס הזהירה בפגישה, כי אם רוסיה תפלוש לאוקראינה יוטלו עליה סנקציות קשות. בנאום שנשא בוועידת מינכן לביטחון, מתח זלנסקי ביקורת על נאט"ו ותהה מדוע אוקראינה לא צורפה עד כה לברית. הוא טען כי אינו יודע מה פוטין רוצה, והצהיר על נכונותו להיפגש איתו.

נמשכות ההתנגשויות במזרח אוקראינה בין הצבא המקומי לבדלנים הפרו-רוסיים. בצבא האוקראיני דיווחו על שני חיילים שנהרגו וארבעה פצועים בחילופי האש מול הבדלנים.

משרד החוץ חוזר על קריאתו לאזרחים הישראלים השוהים באוקראינה לעזוב מיד את המדינה. "התלקחות באוקראינה עלולה להיות מהירה וקשה", נמסר מהמשרד בתום הערכת מצב. על מנת לסייע לאזרחים הישראלים בסידורי הנסיעה הנדרשים כדי לצאת מהמדינה, הוחלט להשאיר בשלב זה בקייב את השגריר מיכאל ברודצקי ואת צוות  השגרירות. המחלקה הקונסולרית בשגרירות תיפתח מחר באופן חריג, על מנת לספק מסמכי נסיעה לאזרחים הזקוקים לכך. עוד נמסר, כי "במשרד החוץ עוקבים אחרי ההתפתחויות וגם אחרי ההחלטות של ארצות הברית ובריטניה לפנות את שגרירויותיהן בקייב ולעבור לעיר לבוב. זאת, במטרה לשמור על חיי שליחיה של מדינת ישראל באוקראינה תוך מתן מענה לאזרחים הישראלים".

טיסן של חיזבאללה חדר אתמול בצהריים מלבנון לשטח ישראל. אזעקות הופעלו ביישובי הגליל. מטוסי חיל האוויר ומערכת כיפת ברזל הוזנקו כדי ליירט את כלי הטיס, אולם הוא הצליח לחזור ללבנון. בחיזבאללה אמרו, כי כלי הטיס שהה 40 דקות בשטח ישראל למטרת איסוף מודיעין. בעקבות חדירת הכטב"ם, ביצעו מטוסי קרב של חיל האוויר טיסות בגובה נמוך מעל רובע הדאחיה בביירות, מעוזו של ארגון הטרור, וזאת כמסר הרתעתי.

בישראל מעריכים כי בשבוע הקרוב יחתמו המעצמות בווינה על הסכם עם איראן. בכיר ישראל אמר לכאן חדשות, כי נראה שהשיחות הולכות ומבשילות לקראת התפשרות עם איראן. במקביל, גורם בכיר באיחוד האירופי אישר כי המשא ומתן נמצא בשלביו הסופיים. הוא ציין, עם זאת, כי השאלה האם יושג לבסוף הסכם תלויה ברצון הפוליטי של הצדדים.

שר הבריאות ניצן הורוביץ תומך בביטול מתווה הבדיקות במערכת החינוך, וסביר כי יש לאפשר הגעה סדירה למוסדות החינוך של כלל הילדים, גם אלו שלא התחסנו. על פי הדיווח בחדשות 12, ההחלטה הסופית בעניין צפויה להתקבל מחר בדיון עם ראש הממשלה נפתלי בנט ומומחי משרד הבריאות.

 

תחזית מזג האוויר

מחר, יום ראשון, יהיה מעונן חלקית. עד לשעות הצהריים עדיין ייתכנו גשמים מקומיים, ברובם קלים, בעיקר במרכז הארץ ובדרומה. בבוקר קיים עדיין חשש קל משיטפונות בנחלי הדרום והמזרח. תחול עלייה בטמפרטורות, והן יהיו רגילות לעונה.

ביום שני מזג האוויר יהיה מעונן חלקית עד מעונן. בטמפרטורות לא יחול שינוי ניכר. ביום שלישי תחול עלייה קלה במידות החום.

ביום רביעי, משעות אחר הצהריים צפויים לרדת גשמים מקומיים, ברובם קלים, ברוב חלקי הארץ. במהלך הלילה הגשמים יתחזקו, בעיקר בצפון הארץ ולאורך מישור החוף.

תגיות:רוסיהאיראןאוקראינהחיזבאללהג'ו ביידן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה