חדשות בארץ

אלפי מסתננים ומהגרי עבודה יתגיירו? רפורמת הגיור של כהנא עולה להצבעה  

השר כהנא מרוצה: בניגוד לעמדת הרבנים, רפורמה הגיור צפויה לקבל את אישור השרים ביום ראשון

  • ט"ז אדר א' התשפ"ב
צילום: יונתן סינדל/פלאש90צילום: יונתן סינדל/פלאש90
אא

כאב בלתי נתפס: רפורמת הגיור של שר הדתות מתן כהנא תעלה להצבעה ביום ראשון הקרוב בוועדת השרים, והשרים צפויים לאשר אותה. יצוין כי הרבנות הראשית, הרבנים הראשיים, ורוב מוחלט של רבני ישראל – מתנגדים נחרצות לחוק.

עיקרי הרפורמה:

• רבני ערים יוכלו להקים הרכבי בית דין לגיור במסגרת מערך הגיור הממלכתי תחת מערכת אחת של כללי דיון, פיקוח, בקרה ותעודות אחידות לכולם.

• יוקם באגף הגיור מחוז "רבני ערים", שיעניק שירותים מנהליים להרכבי רבני הערים.

• תוקם ועדת רבנים שתנסח את סדרי הדין ותחייב את כלל בתי הדין לגיור.

• לרב הראשי, לועדת ההיגוי ולמועצת הרבנות הראשית סמכות לבטל מינוי של דיין גיור באופן מבוקר במקרה של הפרת כללי הדיון.

השר מתן כהנא מסר: "במדינת ישראל חיים כמעט חצי מיליון אזרחים שאבא או סבא שלהם היה יהודי, אך לפי הלכה אינם יהודים. הם חלק מאיתנו. גדולי תורה מכל הדורות פסקו שיש לעשות מאמצים כבירים 'להחזירם הביתה'. אני מודה לציבור ולכל גורמי המקצוע שהעירו את הערותיהם ותרמו מזמנם להליך החקיקה. אני קורא לרבנות הראשית לישראל ולרבנים הראשיים להמשיך בהידברות על החוק ויחד נפעל להגיע לחוק שירבה גיורים ע"פ ההלכה ויחזק את זהותה היהודית של המדינה".

כזכור, רובם המוחלט של רבני ישראל מתנגדים בכל תוקף להצעת החוק. הרבנים הראשיים לישראל, הגר"ד לאו והגר"י יוסף כתבו נגד הרפורמה, וציינו ש"היא מבקשת לאפשר לכל מאן דבעי לעמוד בשער הכניסה לעם ישראל, ובכך מערערים הם את יסודות טהרת וייחוס העם היהודי בארץ ובתפוצות, דבר שיגרום בכייה לדורות. ענייני הגיור הם המחסום בפני התבוללות, עליו שמרו במשך כל הדורות, וכעת מבקשים לעוקרו במצח נחושה, בניגוד לעמדת ההלכה ולדעת כל גדולי ישראל ורבני ישראל בארץ ובתפוצות", כתבו הרבנים הראשיים.

"צריך להלחם בדבר הזה. הם מחבלים בכרם ישראל ויש להם דעות משונות", לשון הרב הראשי, הראשל"צ הרב יצחק יוסף. "הם רוצים לגייר ילדים קטנים, זה גיורים?! הם מחריבי הדת, מחריבי היהדות. אסור לשתף איתם פעולה".

סיעת ש"ס מסרה בתגובה: "המוני מסתננים, עובדים זרים ומהגרי עבודה עומדים לחגוג על אוטוסטרדת הגיורים החדשה והמהירה של השר כהנא ולהפוך 'ליהודים' מן המניין. החוק של כהנא יעגן את מעמד הגיור הרפורמי בישראל ויפתח פתח למתן מעמד למסתנני דרום תל אביב. השר להריסת הדת ממשיך להרוס את יסודות הקיום המשותף שלנו כעם ישראל במדינת היהודית, ע"י פריצת מערך הגיור על פי ההלכה, הרס הרבנות הראשית קידום ההכרה ברפורמים ויצירת קרע חמור בעם. זהו חורבן גדול של המדינה היהודית ובכיה לדורות".

 

אם הרפורמה בגיור של מתן כהנא והרפורמים תעבור, תוך דור או שניים לא נוכל לדעת מי באמת יהודי ומי סתם עבר הליך מזורז. צפו:

(וידיאו: ארגון חותם)
תגיות:גיוררפורמהמתן כהנא

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה