חדשות בארץ

חיות נגד אמסלם: "דברי בלע"; אמסלם: "מתק שפתיים, פוליטיקאית"

לאחר שמתח עליה ביקורת חריפה מעל דוכן הכנסת, פרסמה נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות מכתב פומבי לחבר הכנסת דוד אמסלם: "דברי בלע, אין דבר רחוק יותר מן האמת מלומר עלי שאני לא סובלת את האמסלמים והמכלופים". אמסלם הגיב: "את מפלגת את הציבור בהחלטות שלכם"

  • ט"ז אדר א' התשפ"ב
(צילומים: פלאש 90)(צילומים: פלאש 90)
אא

אמסלם, אתמול בכנסת (צילום: ערוץ כנסת)

חילופי דברים קשים בין חבר הכנסת דוד אמסלם מהליכוד ונשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות.

אמש (רביעי), בנאום מעל דוכן הכנסת, מתח אמסלם ביקורת חריפה על בית המשפט העליון והעומדת בראשו, לאחר דחייתן של שלוש עתירות שהוגשו על ידו. "אלה שופטיך ישראל, החונטה שיושבת בבית המשפט העליון, הבג"ץ של מרצ", תקף." גברת חיות, אל תחשבי שאנחנו אהבלים. במקום לכתוב קשקושי שטויות שאת עצמך לא מבינה, תכתבי 'מר אמסלם, אני לא סובלת אותך, אני לא סובלת לא את האמסלמים ולא את המכלופים, ולא אתן לכם סיוע. אתם לא שייכים לנורמות ולעולם שלנו. את מזלזלת ב-70% מעם ישראל. אני מציע לבדוק מה שתתה הגברת חיות".

בצעד חריג, פרסמה הבוקר (חמישי) חיות מכתב תגובה פומבי לאמסלם: "שמעתי אתמול בצער את דברי הבלע שהשמעת כלפיי וכלפי חבריי השופטים, ולא בפעם הראשונה", כתבה. "רציתי לומר לך, דוד אמסלם – במעברה שבה נולדתי ובשיכון הצפוף שבו גדלתי היו הרבה אמסלמים, מכלופים, ביטנים ועורקבים לצד מוסקוביצ'ים, הרשקוביצים ורביצים. כילדים, שיחקנו יחד בשכונה ולמדנו יחד בכיתה, והחברות שצמחה בינינו כילדים חיה ונושמת עד היום, כי בחרנו באהבת אדם ובכבוד לזולת. ככה חינכה אותי סבתי המנוחה שגידלה אותי, ואלה הערכים שהולכים איתי לאורך כל הדרך".

"אז לא, אין דבר רחוק יותר מן האמת מלומר עלי שאני לא סובלת את האמסלמים והמכלופים, ואני תוהה מנין כל הרעל והשנאה שמביאים אותך לומר דברים קשים כל כך על אנשים שאתה בכלל לא מכיר".

"כן – אני בהחלט נהנית לשתות לפעמים כוסית של ערק טוב עם המשפחה והחברים, אבל אין לזה שום קשר לפסקי הדין שאני כותבת וכותבים חבריי. אלה נכתבים בדעה צלולה לחלוטין על פי הדין, וכמיטב היכולת והידע המשפטיים שלנו – רק זה".

"הגענו רחוק בחיים, אני ואתה – אני לבית המשפט העליון ואתה היית שר בישראל והיום חבר כנסת. אני מאמינה שמהמקום שאליו זכינו להגיע יש לנו – לי וגם לך – חובה לעשות טוב, לתרום לאחדות בישראל ולא לזרוע פילוג והסתה. תחשוב על זה", סיכמה חיות.

אמסלם הגיב על המתקפה של חיות בריאיון לגלי ישראל: "אני מופתע מהמכתב, כי בדרך כלל שופטים לא במכתבים לאנשי ציבור. חלק מהגזענים שאני פוגש אומרים לי 'הבת שלי התחתנה עם מזרחי'. גברת חיות – אם היית אישה הגונה, היית מציעה לוועדה לבחירת שופטים שיהיו שופטים ספרדים, ‏חרדים ואתיופים".

"אני לא פחות חכם ממך", הוסיף אמסלם ותקף. "אני מוכן לשבת איתך בכל נושא שתבחרי ותביני עם מי יש לך עסק. אני יודע מתי הולכים לי על הראש, ואת הלכת לי על הראש בגלל שאת לא סובלת את מה שאני עושה. אתם נגועים בעניין, כי אתם יודעים שברגע שתתחלף הממשלה נעשה שינויים מרחיקי לכת – קודם כל בבית המשפט העליון. שלוש ‏עתירות דחיתם לי באותו יום. שום דבר פה לא יוצא באקראי".

"הגדלת לעשות וכתבת שטויות. אני מציע לך לעלות לרדיו ולהסביר לעם ישראל למה לחבר הכנסת דוד אמסלם אין זכות עמידה. אם נראה לך שאני כחבר כנסת אין לי זכות עמידה – אז תספרי לנו למי יש? אני באותה דרך יכול לומר שלך אין זכות וסמכות לתת פסקי דין. אל תשכחי שאותך בחרה ועדה שחלקה פוליטיקאים – אותי בחר הציבור".

"גברת חיות, את מפלגת את הציבור בהחלטות שלכם. אם הייתי חושב שזה עניין של שיקול דעת, הייתי מקבל את זה, אבל פה אני רואה רוע צרוף", הוסיף אמסלם. "בית המשפט העליון מדליף את פסקי הדין לעיתונות. שמעתי על דחיית העתירות שלי לראשונה דרך התקשורת, ככה מתנהל בית המשפט העליון? אז היא ‏מספרת לי במתק שפתיים איזה סיפור על מעברות? אני לא שונא אשכנזים, הם אחיי. אני לא אומר שכל האשכנזים גזענים, אבל רוב הגזענים הם אשכנזים. למה היא מפיצה את המכתב לתקשורת? כי היא יודעת את האמת. היא יודעת שהיא עשתה דבר שלא ייעשה. היא חשבה שאני טיפש ורדוד, פסק הדין שלה מבייש אותה. היא פוליטיקאית, בעליון מצופפים שורות ולא יודעים לקבל ביקורת".

תגיות:דוד אמסלםבית המשפט העליוןאסתר חיות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה