חדשות בארץ

הפרקליטות: "נעשה שימוש ברוגלה נגד פילבר – אך אין עילה לדחיית המשפט"

בתגובה שנמסרה לבית המשפט המחוזי בירושלים, טוענת הפרקליטות כי בדיקת המשטרה גילתה חריגה בשימוש ברוגלה נגד עד המדינה שלמה פילבר אולם החומר לא הועבר לחוקרים: "נכון וראוי להמשיך את שמיעת ההוכחות בתיקי האלפים, אין עילה לדחות את המשך המשפט"

  • ט"ו אדר א' התשפ"ב
נתניהו ופרקליטיו בבית המשפט (צילום: OREN BEN HAKOON/POOL)נתניהו ופרקליטיו בבית המשפט (צילום: OREN BEN HAKOON/POOL)
אא

(עודכן: 17:56)

הפרקליטות הגישה היום (רביעי) את תגובתה לבית המשפט המחוזי בירושלים בנושא השימוש בתוכנת הריגול "פגסוס" בתיקי ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו. על פי ההודעה, מממצאיה המלאים של הבדיקה שעשתה המשטרה עולה כי במסגרת חקירת תיק 4000 הוצאו צווי האזנת סתר לנאשמת איריס אלוביץ', רעייתו של בעלי בזק לשעבר שאול אלוביץ', ולעד המדינה שלמה פילבר. עוד נמסר, כי לגבי פילבר הופעלה המערכת הטכנולוגית והפיקה תוצרים למשך כ-27 שעות, אולם "לא הופקו ממנה תוצרים שהם בגדר 'חומר חקירה' הרלוונטי או הנוגע לאישומים". בנוגע לאלוביץ' נטען, כי ניסיון הפעלת המערכת לא צלח וממילא לא הופקו תוצרים.

בתגובת התביעה צוין, כי לבקשתה ערכה המשטרה בדיקה מקיפה ביחס לכ-1,500 טלפונים המשויכים לכ-200 גורמים המעורבים בתיקי האלפים ותיקים הקשורים אליהם: "לגבי תיקי החקירה של פרשות 1000 ו-2000 ושאר התיקים הקשורים אליהם – בבדיקה התברר כי לא הוצאו צווי האזנת סתר לתקשורת בין מחשבים ולא נעשה שימוש במערכות טכנולוגיות מסוג 'רוגלה' ביחס למעורבים בתיקים. כמו כן, מבדיקתה של מחלקת חקירות ברשות ניירות ערך עולה כי לא עשתה מעולם שימוש במערכת טכנולוגית כזו, וכך גם בתיק זה".

באשר לתיק 4000, צוין כי הבדיקה המשטרתית גילתה חריגה בהפעלת תוכנת ריגול נגד פילבר: "בצד הפקת התוצרים בהתאם לצו, ביצעה המערכת פעולות מסוימות נוסף על האזנת סתר לתקשורת בין מחשבים, הכוללות גם העתקה של רשימת אנשי הקשר והעתקה של מספר פריטי מידע נוספים שהיו אגורים בטלפון הסלולרי של פילבר. פרטים אלו לא פורטו במפורש בבקשה למתן צו. הנתונים העודפים שמורים במסד הנתונים של המערכת, אך לא הועברו לעיון היחידה החוקרת. בנוסף, בדיקת המשטרה העלתה שביחס לאחד העדים בתיק הוצא צו האזנת סתר במסגרת תיק חקירה אחר בו היה חשוד. הצו לא מומש. משכך אין במידע האמור כל רלוונטיות לתיק זה".

בסיכום תגובת הפרקליטות נכתב, כי "נוכח ממצאי בדיקת המשטרה, נכון וראוי להמשיך את שמיעת ההוכחות בתיקי האלפים כסדרה, ואין כל עילה לדחות את המשך המשפט".

 

סביבת נתניהו: "קצה הקרחון בהיקף הריגול המשטרתי" 

מסביבתו של נתניהו נמסר בתגובה: "אנו דוחים על הסף את טענות הפרקליטות והמשטרה. לא ייתכן שהחוקרים יחקרו את החוקרים בלי שאף גורם נחקר באזהרה ובלי לחשוף לציבור את המידע שהושג בריגול לא חוקי. כשלפי הסקרים 75% מהציבור לא מאמין למשטרה, אי אפשר שהמשטרה תבדוק את עצמה ושהפרקליטות תאמץ את טענות המשטרה כאילו היו תורה מסיני".

"המשטרה כבר נתפסה בשקר כשטענה רק לפני ימים אחדים שלא ביצעה שום ריגול", הוסיפו בסביבת נתניהו. "ההודאה המטלטלת של המשטרה עכשיו, שהיא ריגלה 'רק' נגד מומו פילבר ואיריס אלוביץ', היא רעידת אדמה. נראה שזהו קצה הקרחון בהיקף הריגול המשטרתי נגד אזרחי ישראל. לכן רק ועדת חקירה ממלכתית תוכל לחשוף את היקף הריגול המשטרתי הבלתי חוקי ולהגיע לחקר האמת".

עורכי הדין בעז בן צור ועמית חדד, פרקליטיו של נתניהו, מסרו: "אין ערך ממשי לבדיקה של המשטרה, כשהיא זו שכשלה והפרה את החוק. הפרקליטות מודה כי בהליך זה בוצעו פעולות בלתי חוקיות. גם לאחר שבועות ארוכים עדיין לא ניתן לבית המשפט גילוי מלא – כפי שנדרש – ביחס לשימוש בכלי פריצה וריגול. למשל – מה בדיוק המידע הפרטי והאישי שנשאב שלא כדין ממר פילבר, שהוא עד מהותי במשפט".

"לא ניתן להשלים עם מצב שבו מתבצעות פעולות בלתי חוקיות, אך טיבן והיקפן מוסתר במשך שנים מההגנה ומבית המשפט שדן בהליך. במועד קרוב יוגשו לבית המשפט בקשות לשם גילוי כל הנתונים הרלוונטיים, עד למיצוי העניין. מכל מקום, התנהלות זו של המשטרה, הטעונה ליבון ובירור עובדתי, היא נדבך נוסף המצטרף למכלול מטריד של פעולות חקירה פסולות ובלתי חוקיות שבוצעו כלפי עדים ונחקרים בהליך. כל אלה התבררו ומתבררים בבית המשפט".

סנגורם של בני הזוג אלוביץ', עורך הדין ז'ק חן, הגיב: "הפרקליטות מודה שנעשה שימוש לא חוקי בכלי המשחית של תוכנת ריגול נגד עד המדינה המרכזי בתיק, מר שלמה פילבר, וניסיון לעשות כן כנגד הגברת אלוביץ'. מעשים לא חוקיים אלה הוסתרו לא רק מההגנה, אלא אף מבית המשפט המחוזי ובית המשפט העליון שדנו בבקשות ההגנה לגילוי חומר חקירה. מכיוון שנתון חמור זה היה בידיעת המשטרה כל העת ולא גולה להגנה, וכפי שנטען גם לא לתביעה, לא ניתן לסמוך עוד על דברים 'שנמסרו' לפרקליטות מהמשטרה בדבר הבדיקה שנערכה על ידה ובמעורבותה, כפי שמציינת התביעה בהודעתה".

"בכוונתנו לפנות בבקשות מתאימות לבית המשפט לצורך המשך בירור עד לחשיפה מלאה של כל מה שביקשו להסתיר מאיתנו ומבית המשפט. כבר עכשיו, מתוך מה שנחשף ומודה בו הפרקליטות, שמצטרף לעוולות רבות ובלתי נתפסות שנגרמו לעדים וחשודים בתיק כפי שהתברר במשפט – ניתן לקבוע שבחקירת פרשה זו, המשטרה לא בחלה בשום דרך, אסורה ככל שתהיה, כדי לגרום להעמדתם לדין של הנאשמים ויהי מה".

תגיות:משטרת ישראלפרקליטות המדינהתיקי האלפיםתוכנות ריגול

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה