חדשות בעולם

ביידן מאיים על פוטין: "אם תבחר במוות – העולם לא ישכח. רוסיה תשלם מחיר עצום"

נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, מסר אתמול הצהרה מיוחדת. בדבריו, הזהיר את הנשיא פוטין ממלחמה מיותרת, וכי ארה"ב ובעלות בריתה יגיבו בנחרצות

  • ט"ו אדר א' התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אמר אמש (שלישי) כי פלישה רוסית לאוקראינה הינה איום ממשי מאוד. בהצהרה מיוחדת שמסר בבית הלבן, אמר הנשיא כי "פלישה היא עדיין תרחיש אפשרי מאוד, ולכן ביקשתי כמה פעמים מכל האמריקנים באוקראינה – עזבו עכשיו, לפני שיהיה מאוחר מדי לעזוב בבטחה".

הנשיא ביידן הוסיף ואמר כי לדיפלומטיה עדיין יש מקום רב וסיכוי ממשי להצליח, וציין כי בשיחתו עם פוטין הם סיכמו להמשיך לפעול בנתיב הזה. "יש דרכים אמיתיות" לענות על הדאגות הביטחוניות של רוסיה, אלה שמביאות אותה לאיים כעת על אוקראינה, וכי ארה"ב מציעה לה בין השאר לגבש הסכמי בקרת נשק חדשים", אמר ביידן.

"וושינגטון ובעלות בריתה לא יקריבו עקרונות בסיסיים. למדינות יש זכות לריבונות ולשלמות טריטוריאלית. יש להן זכות להחליט למי לחבור", הדגיש הנשיא האמריקני, כשהוא מתייחס לדרישתה של רוסיה לכך שאוקראינה לא תצטרף אל נאט"ו. "ארה"ב ואוקראינה אינן איום על רוסיה, וכי לנאט"ו אין טילים באוקראינה – וגם אין לה כוונה להציב שם כאלה. איננו חותרים לערער את יציבות רוסיה, ולאזרחי רוסיה אני אומר – אינכם האויבים שלנו", חזר הנשיא ואמר.

ביידן הדגיש שנאט"ו חזקה מתמיד, וארה"ב ובעלות בריתה יטילו סנקציות כבדות על רוסיה, במידה ותבחר במוות. הוא שידר איום גלוי לפוטין, וציין כי העולם לא ישכח ולא יסלח: "אם רוסיה אכן תפלוש בימים או בשבועות הקרובים, המחיר האנושי לאוקראינה יהיה עצום, והמחיר האסטרטגי לרוסיה גם הוא יהיה עצום. היא תיתקל בגינוי עולמי. העולם לא ישכח שרוסיה בחרה מוות והרס ללא סיבה. נגיב בנחרצות. המערב מאוחד".

דבריו של ביידן מתבססים על הערכות המערב, לפיהם רוסיה ערוכה לתקיפה מיידית. המודיעין האמריקני מסר לנשיא דיווח לפיו יותר מ-150 אלף חיילים רוסים מקיפים כעת את אוקראינה. גם נאט"ו מצטרפת לאזהרת ארה"ב ולהערכה שמתקפה על אוקראינה עלולה להתחיל "בכל רגע".

אמש דיווחה רשת CBS כי הלוויין האמריקני מזהה יחידות רוסיות עוזבות את שטחי הכינוס שבהם חנו במשך שבועות ליד הגבול האוקראיני, נעות לעבר הגבול הזה – ופורסות שם יריעות הסוואה כדי למנוע מעקב של לוויינים אחרי תנועותיהן. לדברי ה-CBS, זוהי הוכחה נוספת לפלישה רוסית קרובה לאוקראינה.

שעות ספורות קודם לכן אמר נשיא רוסיה ולדימיר פוטין כי רוסיה אינה רוצה מלחמה באירופה, וכי היא מעוניינת להמשיך לעבוד עם המערב על סוגיית הביטחון ביבשת וחותרת להגיע איתו להסכמות. מוקדם יותר אתמול החלה רוסיה החלה להסיג חלק מהחיילים שלה בגבול אוקראינה בחזרה לבסיסיהם. למרות זאת, במערב עדיין חוששים שאיום המתקפה על אוקראינה עדיין מוחשי מאוד.

תגיות:ולדימיר פוטיןג'ו ביידןרוסיהאוקראינהארצות הברית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה