חדשות בארץ

שוב: רעידת אדמה נוספת הורגשה בצפון. זוהי הרעידה החמישית בתוך חודשיים

שעות ספורות לאחר שרעדה האדמה אמש, הבוקר הורגשה רעידה נוספת בעוצמה 3.1. בחסדי שמים אין נפגעים

  • ט"ו אדר א' התשפ"ב
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

רעידת אדמה הורגשה הבוקר (רביעי) בצפון הארץ, שעות ספורות לאחר רעידת האדמה אמש, שהורגשה אף היא בצפון, ובעיקר בטבריה ובעמקים.

הרעידה הבוקר היתה בעוצמה של 3.1, ומוקד הרעש היה כ-14 ק"מ צפונית-מזרחית לבית שאן. רעידת האדמה אמש בעוצמה 3.5, ומוקדה היה 15 ק"מ צפונית-מזרחית לבית שאן.

ממשטרת ישראל נמסר כי נרשמו עשרות בודדות של קריאות במוקדי 100, וכי לא דווח עד כה על נזק או נפגעים.

זוהי רעידת האדמה החמישית שמתרחשת בישראל בחודשיים האחרונים. לפני שבועיים הורגשה רעידת אדמה בצפון הארץ. שבועיים קודם לכן הורגשו בישראל שתי רעידות אדמה. מקור הרעידה הראשונה היה בקפריסין בעוצמה של 5.47, והיא הורגשה בחיפה, הקריות ובית שאן, ועוצמת הרעידה הייתה 3.7 בסולם ריכטר. כ-11 שעות לאחר מכן דווח שוב על רעידת אדמה, שמקורה כ-16 קילומטרים דרום-מזרחית לעיר טבריה.

כאשר חשים ברעידת אדמה, יש לברך את הברכה הבאה: "ברוך אתה ה' אלקינו מלך העולם עושה מעשה בראשית", או: "ברוך אתה ה' אלקינו מלך העולם שכחו וגבורתו מלא עולם". במקרא נקראת רעידת האדמה "רעש", ובלשון חז"ל היא נקראת "זוועה".

אחת הסיבות אותן מציינים חז"ל לרעידת אדמה היא זיכרונו של הקב"ה בבית מקדשו החרב. אלו דבריהם: "בשעה שהקב"ה מביט בבתי תיאטריות ובבתי קרקסיות יושבות בטח ושאנן ושלוה, ובית מקדשו חרב - הוא אפילון לעולמו להחריבו, הדה הוא דכתיב: 'שאוג ישאג על נוהו' - בשביל נוהו'". סיבה נוספת מציינים רבותינו: מחלוקת.

תגיות:חדשות בארץרעידת אדמה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה