עלון הידברות

"כמעט השתכנעתי שהתיקון שלי הוא להישאר רווקה לנצח"

שום דבר לא הכין אותן לניסיון הזה: אסתר כהן ואורה אלקיים היו בחורות טובות ממשפחות טובות, ולא היתה סיבה נראית לעין לעיכוב במציאת חתן (7 ו-21 שנים בהתאמה). איך בכל זאת הן זכו להבין את הסיבה לכך?

  • י"ג כסלו התשפ"ג
בתמונה: רון-בערי ואורה אלקיים ביום חופתםבתמונה: רון-בערי ואורה אלקיים ביום חופתם
אא

בגיל 39 עמדה אורה מתחת לחופה עם בעלה, רון בערי, שהיה אז בן 48.

כשנתיים לפני כן, היא קיבלה את ההחלטה להפיץ את עלון השבת של הידברות מבלי לדעת בכלל שהזכויות האלה משפיעות על בחור אחד בקצה השני של העולם שמתחיל תהליך של חזרה בתשובה, בין השאר, כדי לבנות את ביתם המשותף.

לפני 10 שנים אסתר כהן היתה בוגרת סמינר, וציפתה להיות כמו "כולן" ולהתחתן בגיל "הנכון". הסביבה שידרה לה שהכל בסדר, אך השנים הביאו איתן ותק של פגישות רבות, ואסתר הלא בררנית הרגישה שאף אחד מהם לא היה החתן המיועד. הבחירה שלה להפיץ את עלוני השבת, הכניסה את משפחתה לאווירת שבת מיוחדת, ושימשה זרז שהביא את הישועה שלה מכיוון בלתי צפוי.

אלו שני סיפורים על שתי ישועות, זכויות אינספור וה' אחד גדול.

 

"יש לך הכל. למה את עדיין רווקה?"

"חברותיי התחילו להתחתן האחת אחרי השנייה בזמן הלימודים בסמינר. בגיל 19.5 כשסיימתי את הסמינר, רוב החברות הטובות שלי כבר היו נשואות עם ילדים", מספרת אסתר כהן מאשקלון.

"הדבר המוזר היה שהסביבה נתנה לי הרגשה שהכל בסדר איתי בכל התחומים. הוגדרתי כבחורה נעימה ובעלת יחסי אנוש טובים, שאיננה בררנית, ולכן ציפיתי שתקופת השידוכים תהיה קצרה. מסתבר שלה' היו תוכניות אחרות בשבילי, וההמתנה לחתונה התארכה והתארכה. אני זוכרת משפט קבוע ששמעתי מהסביבה: 'יש לך הכל. למה את עדיין רווקה?'.

"אמנם אני מבינה שניסו לעודד אותי, אבל התחלתי לשאול את עצמי למה זה קורה לי".

כאן ההשגחה הפרטית הכניסה את הפצת עלוני השבת לתמונה.

 

"ואז הבית שלנו נכנס לאווירת שבת מיוחדת"

"השנים עברו, ובאותה תקופה אחת מחברותי הטובות, שהייתה רווקה כמוני, נהגה להזמין אותי אל בית הוריה לשבתות. במשפחתה הפיצו את עלון 'עונג שבת' של הידברות, וזו הייתה הפעם הראשונה שראיתי עלון מסוג כזה.  

"התעמקתי בתוכן, והבנתי למה אנשים התלהבו מהעלונים כשהם הגיעו לבית המפיצים לקבלם. בנוסף, זה היה מרגש לדעת שאמה של חברתי עבדה במשרד לצד אנשים שעדיין אינם שומרים תורה ומצוות, ובכל שבוע היא לא התייאשה, וחילקה את העלונים במקום עבודתה. אביה של חברתי ואחיה היו הולכים לבית הכנסת בערב שבת, ומפיצים את העלונים בקרב קהל המתפללים.

"ראיתי איזו אור זה עושה למפיצים, וראיתי איזה אור יש למקבלי העלונים, לכן התלהבתי מהאפשרות להיות גם אחת כזו שמשתתפת בזיכוי הרבים המיוחד הזה. אמרתי לעצמי שגם אני רוצה את הזכויות האלה.

"התחלנו, הורי ואני, להפיץ את עלוני השבת. זה הכניס את הבית לאווירת שבת מיוחדת. ממש עונג שבת, פשוטו כמשמעו".

 

גם אתם יכולים להיות חלק מיחידה מובחרת של הצבא הרוחני הגדול בעולם. נצלו את ההזדמנות לצבירת זכויות רבות. טלפון אחד, וכבר אתם חלק מהנבחרת. חודש ראשון חינם! התקשרו 073-222-1388 או לחצו כאן.

 

"צברתי ותק של פגישות רבות, כך שלא היה לי מה להפסיד"

"ואז, באחד הימים, הישועה שלי הגיעה. חברה מהסמינר התארסה, ושם פגשתי חברה נוספת שכבר התחתנתה. למעשה, לא פגשתי אותה מאז סיום הסמינר. 'מה, אסתר? את עדיין לא נשואה? אל תדאגי, אני חושבת עליך'. היא אמרה לי בשמחה.

"צברתי ותק של פגישות רבות, כך שלא היה לי מה להפסיד. הייתי כבר מורגלת ומיומנת כמו בראיון עבודה, וזה היה משעמם. לא האמנתי שמהפגישות האלה תבוא הישועה.

"הפעם, לאחר הפגישה הראשונה ידעתי שהרגע הגדול שלי הולך להגיע.

"אציין שהתפללתי לה' שברגע שאפגוש את חתני המיועד אדע זאת, אבל לא הרגשתי שום הרגשה כזו באף אחת מהפגישות הרבות שקדמו לפגישה הראשונה עם בעלי.

"אחרי 3 חודשים התחתנו בשעה טובה, ואפילו שיתפתי אותו בכך שזכות העלונים זירזה את הישועה. כיום, יש לנו שלושה ילדים מתוקים, ואני זוקפת את האושר בחיים שלי לאותה זכות של הפצת עלוני השבת של הידברות.

"הידברות, אתם עולם שלם של אהבת ישראל. תודה על הזכות לזכות. אתם יודעים להיכנס לכל בית: אצל הרחוקים (שרק נראים רחוקים), וגם אצל הקרובים ביותר. תודה רבה על כל הזיכוי הרבים שאתם עושים. המשיכו לחזק עוד ועוד יהודים!".

 

"שרשרת ארוכה של אכזבות. ארוכה כמו הגלות"

"מאז ומתמיד היה לי קשר טוב עם הבורא. נהגתי להתפלל אליו, ולשיח את שעל לבי", מספרת אורה אלקיים מירושלים. "בגיל 15, מהרגע הראשון שהמורה אמרה לנו להתחיל להתפלל על הזיווג שלנו, עשיתי כמצוותה. תמיד שאפתי להתחתן, והייתי בטוחה שהנישואין יגיעו בגיל 17, הרי למדתי בסמינר שנחשב האיכותי ביותר בארץ, ובכלל, מבחינת כל הנתונים, זכיתי לנקודת פתיחה מעולה, ברוך ה'.

"בגיל 18 התחלתי לצאת לשידוכים, ובכך התחילה בחיי תקופה של שרשרת ארוכה של אכזבות בתחום הזה. כמה ארוכה? ארוכה כמו הגלות. 21 שנים, ליתר דיוק.

"בגיל 26 נאלצתי לעזוב את ארץ ישראל, ולנסות לחפש את זיווגי מעבר לים. לא רציתי לעזוב את ארץ ישראל הקדושה, אך 8 שנים של רווקות היו בשבילי יותר מדי, ולכן קיוויתי שאולי הישועה שלי תקרה בלוס אנג'לס.

"במשך חמש שנים הייתי בנכר, והתגעגעתי לניחוח של ארץ ישראל. בשונה מקהילה ענפה ומשפחה תומכת הנמצאת בקרבת מקום, לא תמיד היה לי כיצד להתעדכן ולרענן את הידע שלי לקראת החגים. כך הכרתי את הידברות. דרך המחשב".

 

"הרב זמיר לא הבין מה אני עושה כאן, בחוץ לארץ"

"בכל פעם שרבני הידברות הגיעו ללוס אנג'לס במסגרת נופשי הידברות לקהל בארצות הברית, הגעתי לטובת פעילות הארגון בשמחה וברצון. באחת הפעמים האלה כשביקשתי ברכה מהרב זמיר, הרב שאל אותי מי אני. הוא הבין שלמדתי בסמינר מצוין, אך הוא לא הבין מה אני עושה כאן, בחוץ לארץ. הוא אמר לי לחזור לא"י.

"לאחר זמן מה עזבתי חיים נוחים עלי אדמות, וחזרתי לארץ הקודש. במקביל נסעתי שלוש פעמים בשנה ללונדון כדי לבדוק אולי שם אמצא את זיווגי.

"במקביל התחזקתי באמצעות הרצאות של הרב זמיר, וקראתי את עלון הידברות הנהדר. הרגשתי שבזכות העלון אני ממש לומדת את התורה מחדש. קראתי סיפורים מפעימים שריגשו אותי. סיפורים על ישועות שונות שאנשים זכו להן בזכות הפצת העלון, ורציתי לנסות בעצמי להפיץ ולקוות שמשם תצמח ישועתי שאני  מחכה לה כל כך".

 

"יום למחרת הפצת העלון, מצאתי עבודה מכיוון מפתיע"

"אחת הישועות שקיוויתי לה הייתה בתחום המקצועי. בתקופת רווקותי גרתי בדרום הארץ והנסיעה למרכז הארץ בתחבורה ציבורית היתה כרוכה בתחלופת אוטובוסים לא מעטה.

"התפללתי לה' לפרטי פרטים, וביקשתי עבודה טובה, בשכר נקוב, והנה, יום למחרת הפצת העלון מצאתי עבודה שרציתי בתחום שבו לא היה לי ניסיון במשך 10 שנים.

"כשנה וחצי לאחר מכן פגשתי את בעלי, תושב סן פרנסיסקו. שלוש פעמים בשנה נסעתי לשם לביקור משפחתי, ומעולם לא פגשתי אותו. רק כאשר ה' החליט שהגיע זמננו:

"חודש לאחר שיחתנו הטלפונית הראשונה הוא נסע במיוחד לא"י כדי להיפגש. אחרי שעתיים הוא הציע לי להתחתן. בזאת חנוכה התארסנו, ובפורים התחתנו. אני הייתי בת 39 ובעלי נישא לראשונה בגיל 48. נולדה לנו בת בחסדי ה', והמסר שלי לקוראים היקרים הוא שלא משנה כמה זמן זה לקח – בסופו של דבר קיבלתי את מה שרציתי בחיים, ושהתפללתי עליו במשך קרוב ל-30 שנה. מאז שהתחלנו בהפצת העלונים קיבלתי עבודה טובה, והכי חשוב, קיבלתי את בעלי, את בתי היקרה, ואת הזכות לעבוד את ה' בשמחה. תודה לכם שהייתם שליחים נאמנים בעבורנו!".

גם אתם יכולים להיות חלק מיחידה מובחרת של הצבא הרוחני הגדול בעולם. נצלו את ההזדמנות לצבירת זכויות רבות. טלפון אחד, וכבר אתם חלק מהנבחרת. חודש ראשון חינם! התקשרו 073-222-1388 או לחצו כאן.

תגיות:סיפורי ישועותחתונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה