הרבנית חגית שירה

דיבורים עם ריח מתוק: מילים טובות יכולות לנצח כל רע

יותר מכל עשייה - תדברי. תפזרי מילים טובות ואוהבות. כשאת מאחלת, מפרגנת, מעודדת - את מפיצה ריח טוב במשכן הזהב שלך

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בהיכל הפנימי בתוך המשכן עמד מזבח של זהב. פעמיים ביום היה הכהן מקטיר את הקטורת על מזבח הזהב: "בבוקר בבוקר... ובין הערביים יקטירנה". אמר הקדוש ברוך הוא: מכל הקורבנות שאתם מקריבים אין חביבה עלי כמו הקטורת. הקטורת הייתה עוקדת (קושרת) את הכוחות הרעים ומבטלת אותם ("מקטר" בארמית לשון קשירה). הקטורת הפיצה ריח טוב במשכן, ריח שהתפשט ובישם את כל ירושלים והגיע עד יריחו, ומכאן שמה של העיר - על שם הריח.

ובאמת, מהו הדבר שהנשמה נהנית ממנו, שמחה ממנו? זה הריח. אי אפשר למשש את הריח או לטעום אותו, אבל הוא משמח, משיב את הנפש ונוסך בה כוחות וחיות חדשה.

בקטורת היו אחד עשר סממנים שהיו צריכים לכתוש ולטחון היטב, ובשעה שהיו טוחנים את הקטורת היה עומד אדם ואומר: "הדק היטב, היטב הדק...". הוא לא היה עוזר לטחון, הוא רק היה אומר: "הדק היטב, היטב הדק...". ולמה? מפני שהקול יפה לבשמים. מדהים! זה שהוא היה אומר את זה, זה היה מועיל להצלחת הבושם, הריח של הבושם היה הופך להיות נעים יותר, משובח יותר, משיב את הנפש ונותן כוח. את מבינה? למילים יש כוח! למילים שלך יש כוח לשמח, להשיב את הנפש. כשאת מאחלת, מפרגנת, מעודדת - את מפיצה ריח טוב במשכן הזהב שלך, ריח שמתפשט דרך ילדיך הלאה. את הפרגונים שלך הם יפרגנו לאחרים, את המחמאות שלך הם יפזרו בטבעיות הלאה.

אמא, הרבה יותר מכל עשיה – תדברי. תפזרי מילים טובות ואוהבות. אני רואה את זה בבוקר. אני הרי הולכת לישון מאוחר כל כך, כל לילה ברוך השם אני חוזרת משיעור או מהפרשת חלה. בבוקר אני עייפה כל כך, ואני מגלה לכן סוד – אני לא עושה כלום בבוקר. רק יושבת על הספה ומדברת איתם, מברכת אותם (נותנת פקודות) ושולחת אותם עם חיבוקים ונשיקות. זה שווה לי הכי בעולם. נכון שאני לא מכינה את הסנדוויצ'ים הכי מושקעים, ונכון שכבר מזמן אני לא מותחת קוקיות וקולעת צמות ומקשטת בפפיונים... אבל דיבורים, דיבורים שיש בהם ריח טוב, ריח מתוק - על זה אני לא מוותרת, כי אני יודעת, זה כמו הקטורת, וכשילד או ילדה שלי יוצאים מהבית עם הריח הזה, הם ינצחו הכל, וכל הכוחות הרעים שבחוץ יברחו מפניהם והם יצליחו, יתרוממו ויעלו...

אומר הזוהר הקדוש שכל מי שמסתכל וקורא בכל יום את מעשה (פרשת) הקטורת, ינצל מכל הדברים הרעים וכשפי העולם, ומכל הפגעים הרעים, ומהרהור רע ומדין רע וממוות, ולא ינזק כל אותו יום... וצריך שיכוון בו...

(ביאור נפלא למעשה הקטורת שיעזור לך לכוון באמירתה תמצאי בסידור שירת חיי עמוד 788).

תגיות:דיבוריםהרבנית חגית שירהפרגונים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה