חדשות יהדות

מלחמה בפתח, גזירות נגד הדת. מה לעשות? אלו 3 תשובותיהם של הרב קנייבסקי והרב אדלשטיין

הגאון רבי חיים קנייבסקי והגאון רבי גרשון אדלשטיין מפרסמים מכתב, ובו הם קוראים להתחזק ב-3 דברים: תפילה, תורה, ובין אדם לחברו, "להיות כולנו כאחד", כלשונם. הדברים המלאים - בתוך הכתבה

  • י"ד אדר א' התשפ"ב
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

הגאון רבי חיים קנייבסקי והגאון רבי גרשון אדלשטיין מתייחסים למתיחות העזה השוררת בגבול אוקראינה, ולפגיעותיה של הממשלה הנוכחית בעיקרי הדת – גירות, נישואין, כשרות, וקדושת הכותל.

במכתב משותף שהתפרסם הבוקר (שלישי) ב'יתד', מציינים גדולי ישראל כי "בוודאי הקב"ה עושה כל זה כדי לעוררנו להתקרב אליו", ומעניקים 3 עצות במה יש להתחזק בתקופה זו.

במכתב נכתב כי "מצויים אנו במצב שאין לך יום שאין קללתו מרובה משל חבירו, ונתקיים בנו המקרא שכתוב 'כי תמצאו רעות רבות וצרות', בטרגדיות קשות וכאובות וריבויין של חוליים רבים וקשים ל"ע, ובגזירות הממשלה המבקשים לעקור את כל החיבור של ישראל ליהדות וזוממים לפגוע בלומדי התורה ח"ו, ובוודאי הקב"ה עושה כל זה כדי לעוררנו להתקרב אליו.

גדולי ישראל מתייחסים למתיחות עזה השוררת במזרח אירופה, ולמלחמה שיכולה לפרוץ בכל רגע: "מלבד כל זה, העולם מצוי בטלטלה ואין איש יודע מה ילד יום, וסכנת מלחמה במקום אחד עלולה לגרום לשערוריה בכל העולם כולו, וכבר אמרו חז"ל שאין פורענות באה לעולם אלא בשביל ישראל".

גדולי ישראל מוסיפים ומציינים במה יש להתחזק בתקופה זו:

1. "ועל כן חוב גמור מוטל עלינו לתפוס אומנות אבותינו בידנו לקרוע שערי שמיים בתפילה, ולהוסיף כל אחד פרק תהילים דבר יום ביומו.

2. להתחזק בלימוד התורה כפי היכולת

3. ובפרט לעורר בדברים שבין אדם לחבירו להיות כולנו אחד".

הרבנים פונים לבני הישיבות וקוראים להם "להוסיף אומץ וחיזוק שלא להתעניין מדברים שהם חוץ מהלימוד".

בסיום המכתב נכתב כי "ע"י החיזוק בכל הדברים האלה נזכה לישועתן של ישראל במהרה, כמו שנעשה לאבותיו בימי חודש זה, שהפך להם לשמחה".

תגיות:מלחמהגזירותהרב קנייבסקיהרב אדלשטיין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה