חדשות בריאות

גל התחלואה רחוק מסיום: יותר מ-1,000 חולים קשה, כמות גבוהה של נדבקים

"הקורונה לא תיגמר כל כך מהר", אומרים מומחים. "יש כמות גדולה מאוד של נדבקים. זה עדיין לא נגמר"

  • י"ג אדר א' התשפ"ב
(צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)(צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)
אא

הגל החמישי בדעיכה, ובישראל עברו את שיא התחלואה. עם זאת, ההדבקה היא עדיין בשיעורים ניכרים, והסיכוי להידבק הוא בהחלט גבוה – כך אומר היום (שני) פרופ' איתמר גרוטו, לשעבר המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, ל-ynet.

פרופ' גרוטו נשאל מה דעתו על ביטול חובת עטיית המסכות לתלמידי מערכת החינוך, והשיב בשלילה. "לא נתחיל להפריד בין מבוגרים לילדים. כרגע צריך מסכות, אז צריך אותן לכולם. לא יקרה שום דבר אם נמשיך להשתמש במסכות עוד תקופה קצרה. זה רק יועיל".

"צריך לפתח שיטת התמודדות של חיים לצד הקורונה", מוסיף פרופ' גרוטו. "אם הרבה אנשים יתחסנו, נראה שנצליח להרחיק בין גלי התחלואה ולצמצם את העוצמה שלהם, ואז באמת אפשר יהיה לחיות לצד המחלה - כמובן, עם מסכות. מה שראינו אחת לכמה חודשים - יהיה, במקרה הטוב, רק אחת לשנה".

האימונולוג ד"ר ארז גרטי ממכון דוידסון, הזרוע החינוכית של מכון ויצמן, אמר אף הוא ל-ynet שגל התחלואה רחוק מסיום. "יש יותר מ-1,000 חולים קשה ביום. יש כמות מאוד גבוהה של נדבקים – כך שזה עוד לא נגמר. גם אחרי שהגל הזה ייגמר או לפחות יירד לרמה מאוד נמוכה, הקורונה לא תיגמר כל כך מהר", אמר ד"ר גרטי.

האימנולוג הוסיף והתייחס לברכה בחיסונים, למרות היעילות המוגבלת שלהם. "אם לא היה לנו את החיסון, המצב שלנו היה אחר לחלוטין. אנחנו רואים שלמרות היעילות המוגבלת שלו, אנשים שהתחסנו חולים פחות קשה. יש גם פחות מתים בקרב המחוסנים. בלי החיסון המצב שלנו היה יכול להיות הרבה יותר גרוע", אומר ד"ר גרטי.

כיצד ניתן לשכנע אנשים להתחסן? נשאל פרופ' גרטי, והשיב ש"אי אפשר להכריח אנשים להתחסן, וגם לא צריך, אבל צריך להשקיע עוד ועוד בהסברה, להנגיש את המידע, להגיב לפייקים שמסתובבים. אין דרך אחרת".

"להתחסן זה לא מספיק", מבקש ד"ר גרטי להדגיש. "אנחנו עדיין צריכים לשמור על עצמנו. לסגרים של פעם כנראה לא נחזור, אבל צריך להקפיד לא להתקהל כשיש תחלואה גבוהה, ולשים מסכות. אלו דברים קטנים, לא הגבלות שאי-אפשר לשאת אותן. בסופו של דבר עלינו לשמור על עצמינו".

תגיות:נדבקיםקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה