חדשות בארץ

מפלגות גוש הימין: להקים מיד ועדת חקירה ממלכתית בפרשת הריגול

בהודעה משותפת, דחו ראשי סיעות גוש הימין-חרדים את "הבדיקה השטחית והחפוזה של המשטרה" ודרשו להקים מיד ועדת חקירה ממלכתית בפרשת תוכנות הריגול: "כל יום שעובר מגדיל את הסיכויים לשיבוש חקירה, תיאום עדויות והעלמת ראיות"

  • י"ב אדר א' התשפ"ב
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ראשי סיעות גוש הימין-חרדים שבאופוזיציה פרסמו הערב (ראשון) הודעה משותפת, בה דרשו להקים מיידית ועדת חקירה ממלכתית לפרשת הריגול המשטרתי נגד אזרחים באמצעות תוכנות ריגול.

בראשית ההודעה דחו ראשי סיעות הליכוד, ש"ס, יהדות התורה וישראל ביתנו את "הבדיקה השטחית והחפוזה של המשטרה", כלשונם: "אנו דוחים על הסף את ניסיון ההשתקה של פרשת הריגול נגד אזרחי ישראל, מהפרשות החמורות בתולדות המדינה, ודורשים להקים מיד ועדת חקירה ממלכתית".

"אפילו התשובה המתחמקת של המשטרה מאשרת שאכן בוצעו פעולות ריגול נגד אזרחים", הוסיפו בבלוק הימין. "עד כה אזרחי ישראל טרם קיבלו תשובות לשאלות המרכזיות: נגד מי בוצע הריגול, מתי בוצע הריגול, באיזה היקף, מי נתן את ההוראה, מי האנשים שהיו בסוד העניינים, והאם השופטים שנתנו צו הוטעו כי לא נאמר להם שמדובר בכלי ריגול ושאיבת מידע אגרסיבי ובלתי חוקי נגד אזרחים".

"לא ייתכן שהמשטרה תבדוק את עצמה בבדיקה שטחית ובהולה בלי שאף אחד נחקר באזהרה, בלי למנוע שיבוש חקירה או תיאום גרסאות, ובלי להציג בפני הציבור תמונה מלאה על היקף הריגול אחר אזרחים ישראלים והשימוש שנעשה במידע שהושג מהם".

"ראינו בעבר מה שווה בדיקה עצמית של המשטרה – בפרשת אום אל-חיראן, בהכחשת תרגיל החקירה הפסול שנעשה לעד המדינה ניר חפץ ובסיכול המועמדות של המועמד למפכ"ל גל הירש וסילוק תת-ניצב גיא ניר לאחר שהתריע על נורמות פסולות במשטרה".

"כל יום שעובר בלי ועדת חקירה ממלכתית מגדיל את הסיכויים לשיבוש חקירה, תיאום עדויות והעלמת ראיות. ועדת חקירה ממלכתית עכשיו".

מוקדם יותר טענה הפרקליטות, בתשובה שנמסרה לבית המשפט המחוזי בירושלים, כי מבדיקות שביצעה המשטרה עד כה ביחס לכ-1,500 מספרי טלפון עולה שלא בוצעו פעולות לגבי מעורבים בתיקי האלפים ללא צו. בהודעת הפרקליטות לא נשללה האפשרות שביחס לצווים שהוצאו היו חריגות.

התביעה ביקשה מבית המשפט ארכה נוספת, עד ליום רביעי הקרוב בשעה 16:00, וזאת "לצורך השלמה סופית של תהליך הבדיקה, וכן לצורך פנייה למשרד לביטחון פנים בבקשה לצמצום ועדכון תעודת החיסיון הקיימת בתיק, על מנת שניתן יהיה להביא לפני בית המשפט הנכבד והנאשמים את הפרטים הרלוונטיים, בין היתר ביחס לאופן השימוש בצווים שהוצאו".

בתגובה שמסרו פרקליטיהם של ראש האופוזיציה בנימין נתניהו, של ארנון (נוני) מוזס ושל בני הזוג שאול ואיריס אלוביץ' לבית המשפט, נכתב כי הפרקליטות לא סיפקה תשובות לשאלות שהוצגו על ידי ההגנה: "ברור שניתן לעשות בדיקה אובייקטיבית שתניב תוצאה חד-משמעית ביחס לשאלה האם בוצע שימוש ברוגלות, כלפי מי ומה היה היקפו – מתוך בסיס הנתונים של החברה הפרטית NSO. ברור שבדיקה מתבקשת זו, שהתבקשה על ידי ההגנה כבר לפני למעלה משלושה שבועות, לא נעשתה. ממילא, כל האמור בתגובת המאשימה מתבסס על ש'נמסר' מגורמי משטרה, מבלי שנעשתה הבדיקה האובייקטיבית המתבקשת".

ההגנה ציינה, כי הפרקליטות בהודעתה מודה למעשה כי בוצע שימוש בכלי פריצה וריגול במסגרת החקירות בתיקי האלפים: "נאמר זאת בבירור – צווי האזנות הסתר שהוצאו בתיק זה מוכרים להגנה, אף לא אחד מהם הסמיך את המשטרה לעשות שימוש ברוגלות. הנאשמים אינם סבורים כי זוהי העת להרחיב בטיעון משפטי בנושא זה, ועוד תבוא לכך השעה".

הפרקליטים המשיכו ומתחו ביקורת חריפה על הפרקליטות: "למותר לציין כי ככל שבוצעו פעולות שאינן כדין, הרי שהדעת נותנת כי לבד ממתן תשובות לבית המשפט הנכבד ולהגנה – לחלוף הזמן ישנה משמעות גם בהיבטים חקירתיים שצריך שיתבצעו. הודעת המאשימה שותקת ביחס לסוגיה זו".

"והנה גם עתה, הגם שברור כי בוצעו פעולות פריצה וריגול ביחס לגורמים שונים הקשורים בהליך זה, עדיין לא משיבה המאשימה לשאלה מי הם אלה שבעניינם בוצע הריגול, מהן הפעולות שבוצעו, מה היקפן, מתי הן נערכו, תחת אלו אישורים אם בכלל וכן הלאה. אף לא ברור אם ישנם צווים נוספים שלא נמסרו להגנה כחלק מחומרי החקירה בהליך זה".

תגיות:ריגולמשטרת ישראלפרקליטות המדינהNSOתיקי האלפים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה