חדשות בעולם

מדוע ליווה הנשיא ילדה בת 11 עד לפתח כיתתה? גם אתם תופתעו

יש כבוד: נשיא צפון מקדוניה ליווה ילדה עם תסמונת דאון עד פתח כיתתה. הסיבה תרגש גם אתכם

  • י"ב אדר א' התשפ"ב
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

אמבלה אדמי היא ילדה בת 11 שלוקה בתסמונת דאון ומתגוררת בצפון מקדוניה. אדמי סבלה מסדרת הצקות בלתי פוסקת מצד ילדים בבית ספרה עקב מוגבלותה.

נשיא צפון מקדוניה, סטבו פנדרובסקי, שמע על סיפורה של אדמי, והחליט שהוא לא נשאר אדיש לסבלה. הוא החליט לסייע לה באופן אישי.

בשעת בוקר מוקדמת הגיע הנשיא לביתה של אדמי בעיר גוסטיבר, וליווה אותה יד ביד לבית הספר, על מנת להביע תמיכה בילדה עם תסמונת הדאון ולהבטיח כי היא לא תסבול עוד מהצקה של חבריה לכיתה.

לשכתו של פנדרובסקי פרסמה סרטון, בו נראה הנשיא יושב עם משפחתה של אדמי בביתה, מעניק לילדה הצעירה מתנות שונות, ולאחר מכן צועד איתה יד ביד אל בית הספר, כאשר הוא מנופף לה לשלום בשעה שהיא נכנסה בשערי בית הספר וצעדה אל כיתתה.

"אמבלה חוותה בריונות בבית הספר כתוצאה מתסמונת דאון", כתב דוברו של הנשיא. "פנדרובסקי שוחח עם הוריה של אמבלה על האתגרים שהיא ומשפחתה מתמודדים איתם על בסיס יומי ודנו בפתרונות. הנשיא אמר שהתנהגותם של מי שמסכן את זכויות הילדים אינה מקובלת, במיוחד כשמדובר בילדים עם התפתחות לא טיפוסית. הם צריכים לא רק ליהנות מהזכויות המגיעות להם, אלא גם להרגיש שווים בשולחנות ובחצר בית הספר. זו החובה שלנו כמדינה, אבל גם כיחידים, והמרכיב המרכזי במשימה המשותפת הזו הוא אמפתיה".

הנשיא עצמו הוסיף כי "זה יעזור לילדים כמו אמבלה, אבל זה גם יעזור לנו ללמוד מהם איך לשמוח בכנות, לשתף ולהביע סולידריות. כולנו שווים בחברה הזו. באתי לכאן כדי לתמוך ולהעלות את המודעות לכך שהכלה היא עיקרון בסיסי. דעות קדומות בהקשר זה הן המכשול העיקרי לבניית חברה שוויונית וצודקת לכולם".

תגיות:תסמונת דאוןצפון מקדוניה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה