חדשות בארץ

מזעזע: "הזהות היהודית של הילדים שלנו נמחקת – באישור משרד החינוך"

עם הקמת השדולה לחיזוק ושימור הזהות היהודית בישראל, חושפת עו"ד רוני ססובר, מנכ"לית פורום הורים למען המסורת, כי "במשך שנים פועלת מתחת לפני השטח התנועה הפרוגרסיבית, באישור משרד החינוך, למחיקת הזהות היהודית של הילדים שלנו. לא רק שאין 'הדתה' בבתי הספר, ישנה הדברה של היהדות"

בעיגול: עו"ד רוני ססובר (צילומים: פלאש 90)בעיגול: עו"ד רוני ססובר (צילומים: פלאש 90)
אא

לאור טרור ה'הדתה' והניסיונות הבלתי פוסקים של ארגונים שונים ומשונים לקעקע את המסורת היהודית בקרב מאות אלפי תלמידי ישראל בארץ הקודש, הוקמה בשבוע שעבר השדולה לחיזוק ושימור הזהות היהודית בישראל. השדולה מאחדת קצוות רבים בכנסת, ומטרתה לשים סוף לתופעות הבזויות של קעקוע היהדות בארץ ישראל.

אחת הדוברות המרכזיות בטקס ההשקה של השדולה הייתה רוני ססובר, עו"ד מסורתית מתל אביב ומנכ"לית פורום הורים למען המסורת. "אני מאוד שמחה על הקמת השדולה לחיזוק ושימור הזהות היהודית בישראל", אמרה בפתח דבריה, "שמחה שגם אתם, חברי הכנסת, מבינים את גודל השעה ועוצמת הבעיה שאיתה אנו מתמודדים בשטח".

עו"ד ססובר שיתפה בראשית דבריה בסיפור קצר שמבטא הרבה על המתרחש בבתי הספר הכלליים: "כאשר בתי הייתה בכיתה ב' בבית ספר ממלכתי, התבשרנו שיתקיים טקס קבלת התורה לכל השכבה. התרגשות גדולה אחזה בכולנו, היא למדה פסוקים בעל פה, הכנו מיצגים, ובמהלך האירוע עלתה לבמה בגאווה גדולה. בתום הטקס, הילדים עלו לבמה לקבלת ספר התורה.

"היא קיבלה חוברת עטופה בזהב. כאשר הסתכלתי בתוכה גיליתי לחרדתי דפים ריקים חלקים. אפילו לא חוברת עבודה עם קומיקס כפי שקיבלו בשנה הקודמת. ניגשתי למחנכת לשאול לפשר הדבר, והיא ענתה שאין להם ספרים ולא מערכי שיעור כשספר התורה הפך ל'מחברת מסע'. אין בה שום מילה מן המקרא ובוודאי לא את החומש עצמו. מישהו דאג למחוק להם את האותיות הקדושות מהספר, את ההיסטוריה שלנו, סלע קיומנו.

"מבירור שערכתי הסתבר לי שזה לא בית הספר היחיד בתל אביב שבו שללו מהתלמידים את זכותם לתורה. את המצב הזה לא יכולתי לקבל, ודרשתי ממשרד החינוך לתקן את העוול. לא ייתכן שילדי עם הספר לא מכירים את הכתוב בחומש, לא יודעים לאתר בו פסוק או פרק... לא הגיוני שהם פשוט לא מכירים את שורשיהם, וזהו רק קצה הקרחון".

ססובר סיפרה בהמשך בדבריה, כי לפני מספר חודשים חגגו, בתמיכתה של עיריית תל אביב, במספר שכונות, חגיגות לרגל 'יום אידם', בסמוך למועד באוניברסיטאות השונות. "שיווק החגים הנוצריים לילדינו לא מגיע משום מקום", טענה בתוקף. "זה שנים רבות פועלים ארגונים שונים, פרוגרסיביים, בעלי אג'נדות אנטי ציוניות במימון ממשלות וקרנות זרות, להדיר את היהדות מבתי הספר הממלכתיים וליצור חלל ריק. ואנו יודעים כי בור שאין בו מים, נכנסים בו נחשים ועקרבים".

לדבריה, "לא רק שאין 'הדתה' בבתי הספר (מילה שהמציאו אותם ארגונים כדי שתשמש קרדום לחפור בו את היהדות מחוץ לבתי הספר), ישנה הדברה של היהדות ושל המסורת היהודית".

 

התנועה הפרוגרסיבית בפעולה

ססובר סיפרה על הקמת פורום ההורים למען המסורת, "מתוך הבנה שיש מי שדואגים שההורים יהיו בתרדמת ולא מודעים לתכנים הזרים המחלחלים למערכת השעות הבית ספרית של ילדיהם. ומקרב אלה הערים לכך, יש החוששים להעיר על מקרים שאינם מקובלים עליהם. בתרבות הנאורה, המקבלת את האחר והפתוחה שיצרה התנועה הפרוגרסיבית, יש גבול לחופש הביטוי והגבול עובר בדיוק היכן שנוח להם, במקום שבו דעתך אינה דעתם. הזכות לדבר נתונה רק למי שמצדד בגישתם ומי שלא מתויג מיד כחשוך, פרימיטיבי, פשיסט ושלל כינויים עולבים אחרים.

"צריך להבין", הוסיפה ואמרה, "במשך שנים פועלת מתחת לפני השטח התנועה הפרוגרסיבית, באישור משרד החינוך, למחיקת הזהות היהודית של הילדים שלנו. משרד החינוך, שנעזר בעמותות וארגונים בעלי אינטרסים מסחריים, פוליטיים וחברתיים, מאפשר בתמורה את כניסתן של למעלה מ-3,000 תוכניות לימוד לתוך בתי הספר ללא פיקוח ובקרה על התוכן המועבר לתלמידים.

"בשורה התחתונה, באישורו של משרד החינוך, גם אם לא בזדון, התנועה הזו באמצעות הקרן לישראל חדשה, ממשלות זרות ועמותות שונות, חותרת לכך שישראל תחדל מלהיות מדינה יהודית ודמוקרטית ותהפוך למדינת כל אזרחיה. מול כוחות אלה עלינו לחזק את הזהות היהודית, ולא לחפש אלטרנטיבות או רפורמות שמחלישות את הענף עליו אנחנו יושבים".

ססובר סיימה ואמרה כי "מה שתיארתי הוא קצה הקרחון מאין ספור עדויות שמגיעות אלינו חדשות לבקרים. יש מי שפועל באופן שיטתי ומגמתי כדי למחוק ולהשכיח מילדינו את זהותם היהודית. תפקידו של בית הספר הוא גם לחנך את הילדים שלנו מי הם, למה דווקא כאן, מי הם אבותיהם וכמה אור הם יכולים להביא לעולם כיהודים. כך נחזק ונשמור על הזהות היהודית של הדורות הבאים. הדרך עוד מאוד מאוד ארוכה אך השורשים שלנו עמוקים וחזקים, ואני בטוחה שאנחנו נצליח". 

 

הרפורמים מנסים לחדור לממ"ד

ל'כפר חב"ד' נודע כי בימים אלה התנועה הרפורמית מנסה להיכנס גם לבתי הספר הממלכתיים-דתיים (ממ"ד), ואפילו הצליחה במקומות מסוימים. "היא תתרחב או לא, יקומו הורים ויתנגדו", אומרים גורמים בשדולה החדשה.

בעקבות הקמת השדולה, הגיעו לידי מקימיה עדויות מסעירות על היקף התופעה המזעזעת של הניסיון להכחיד את המסורת היהודית בבתי הספר. נודע לנו כי אישה דיווחה לשדולה שהבן שלה, תלמיד כיתה ו׳, למד במסגרת שיעור היסטוריה את 'הברית החדשה' הנוצרית.

עדות נוספת, שהגיעה מנהריה השבוע, סיפרה כי תלמידי כיתה ה' בבית ספר 'כצנלסון' לומדים היסטוריה בכנסייה.

הקמתה של השדולה מבשרת על עידן חדש ומבורך – מענה לטרור ה'הדתה', שבחסותו פועלים מגוון ארגונים לקעקע את המסורת היהודית.

הכתבה פורסמה לראשונה ב'כפר חב"ד'

תגיות:משרד החינוךהרפורמיםרוני ססוברשדולת הזהות היהודית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה