חדשות בעולם

החשש במערב גובר: רוסיה תפלוש לאוקראינה

בארה"ב גובר החשש שרוסיה החליטה לפלוש לאוקראינה. ישראל קוראת ל-10,000 אזרחים ישראליים למהר לעזוב את המדינה ולשוב הביתה

  • י"ב אדר א' התשפ"ב
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בארה"ב גובר החשש שרוסיה החליטה לפלוש לאוקראינה. אמש (מוצ"ש) שוחח נשיא ארה"ב ג'ו ביידן עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, אך גם שיחה זו לא הובילה לשינוי מהותי.

השיחה בין שני הנשיאים נמשכה 62 דקות, ובסופה הודיע הבית הלבן כי נשיא ארה"ב ביידן הבהיר לפוטין שאם רוסיה תפלוש לאוקראינה, ארה"ב ובעלות בריתה יגבו ממנה מחיר כבד ביותר. עוד אמר ביידן לפוטין שפלישה רוסית תגרום ל"סבל אנושי נרחב" ותפגע במעמדה של רוסיה בעולם. הוא הפציר בנשיא רוסיה לבחור במקום זאת בדרך של הפחתת-המתיחות ושל דיפלומטיה.

גם רוסיה הגיבה על השיחה בין שני הנשיאים. יורי אושקוב, בכיר בקרמלין, מסר שפוטין אמר לביידן כי מוסקבה לא קיבלה מארה"ב שום "תשובה מהותית" על העניינים המרכזיים ברשימת הדרישה שהעבירה לוושינגטון בדצמבר האחרון, בעניין פריסת הכוחות באירופה והתרחבות נאט"ו מזרחה.

בסוף השבוע הודיעו שורה ארוכה של מדינות כי הן מפנות את הדיפלומטים שלהן מאוקראינה, והורו לאזרחיהן לצאת ממנה. גם ישראל קראה ל-10,000 אזרחיה השוהים באוקראינה – לעזוב את המדינה. כן פרסמה ישראל אזהרת מסע שמאז הוחמרה. בנוסף ייבחן תיגבור של הטיסות האזרחיות בקו ישראל-אוקראינה. יתקיים שיח עם כלל חברות התעופה האזרחיות.

משרד החינוך והסוכנות היהודית נערכים להשיב היום (ראשןם) ארצה את כלל המורים השליחים ובני משפחותיהם מאוקראינה, זאת על רקע אזהרת המסע והנחיות משרד החוץ. מדובר במורי חפציבה אשר מלמדים ביותר מ- 20 בתי ספר יהודים במדינה זו. כן צפויים היום לשוב ארצה משפחות הדיפלומטים הישראלים שפונו. מאז פרסום ההודעה אמש של משרד החוץ, נרשמו 4,000 ישראלים שמבקשים לקבל עדכונים מידי משרד החוץ.

הערכת המערב היא שפלישה רוסית לאוקראינה תגרום למותם של בין 25,000 ל-50,000 אזרחים, לצד 2,000 עד 5,000 חיילים אוקראינים ו-3,000 עד 10,000 חיילים רוסים.

כזכור, בחודשים האחרונים ריכזה רוסיה יותר מ-140 אלף חיילים סמוך לגבולות אוקראינה, ובאוקראינה וארה"ב רואים זאת כהוכחה שהיא נערכת לפלוש למדינה. מוסקבה, מצידה, מכחישה זאת בתוקף.

ארה"ב סוברת שרוסיה משתמשת באוקראינה כקלף מיקוח נגדו, כיוון שמוסקבה העבירה לאחרונה לווושינגטון רשימת דרישות ביטחוניות על רקע דאגתה מהתפשטות נאט"ו מזרחה, עד לסמוך לגבולות רוסיה. בין יתר הדרישות המוזכרות במסמך, דורש פוטין שלברית הצבאית המערבית הזו לא יצורפו עוד מדינות ממזרח היבשת, בכלל זה אוקראינה, ושכוחות נאט"ו יוסגו מכמה מדינות במזרח שבהן הם כבר נמצאים כעת. נאט"ו דוחה את הדרישות הללו על הסף, והחשש במערב הוא שזהו הרקע שגורם לרוסיה לתקוף באוקראינה.

תגיות:רוסיהאוקראינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה