הפסקת הריון

תחקיר מיוחד יחשוף: כך הרופאים בישראל מדריכים נשים לבצע הפלה

תחקיר מיוחד צפוי לחשוף השבוע תיעודים דרמטיים שנאספו במשך מעל שנה במצלמות נסתרות מתוך חדרי הוועדות במכונים הרפואיים בישראל, המאשרים ביצוע הפלות, לנשים שמבקשות להפסיק הריון * הצילומים מתוך המצלמות הנסתרות חושפים כי כיום פועלת בישראל שיטה המנסה להפוך את הריגת העובר לחוקית כמעט בכל שלב

  • י' אדר א' התשפ"ב
אא
תחקיר מיוחד שצפוי להתפרסם ביום שני הקרוב יחשוף תיעודים בלעדיים ממצלמות נסתרות, מתוך המתרחש בחדרי המכונים הרפואיים המאשרים הפלות בישראל. לפי התחקיר מתברר כי רופאים ישראלים מנחים נשים כיצד לשקר בוועדות על מנת להשיג אישורים רשמיים להפיל את העובר החי, למרות שמדובר בעבירה על החוק. כידוע החוק בישראל מתיר לבצע הפלה רק במקרים חריגים, כמו במצב של גילוי עריות או סיכון רפואי שבמהלך ההיריון שצפוי להיגרם לעובר או לאם היולדת. למרות זאת מכוני ההפלה החליטו על מדיניות עצמאית של עקיפת החוק וגרימת אלפי מקרי הפלה מיותרים, גם במצבים שהאם מתלבטת בקשר לעיד ההיריון ורק שוקלת אפשרות של הפסקה.

המצלמות הנסתרות שתיעדו את המתרחש בחדרי הוועדות חושפות כי הרופאים נוקטים פעולות אקטיביות כדי לקדם הפסקת היריון והפלה, גם בחודשים מתקדמים, בהם לפי כל השיטות הרפואיות העובר הינו יצור חי ונושם באופן עצמאי.

לדברי אחד מעורכי הדין המתראיין בתחקיר הרופאים בישראל הפכו את ההפלות לחוקיות, למרות שלאחר תחילת ההיריון העובר נחשב יצור חי לגמרי והריגתו נחשבת לעבירה לכל דבר לפי חוק העונשין.

 

"ללכת לפסיכיאטר ולחזור ממנו יום אחרי עם אישור"

באחד הצילומים שתיעדה המצלמה הנסתרת מתוך חדרי הוועדות נשמעת למשל אחת הרופאות מסבירה כיצד היא מנחה נשים לשקר כדי לקבל אישור להרוג את העובר. "בגלל כל הכללים הנוקשים בוועדה להפסקת היריון יש לה רק שתי דרכים להפסיק היריון. אחת זה ללכת לפסיכיאטר ולחזור ממנו יום אחרי עם אישור שהמשך ההיריון עלול להזין לבריאות הנפשית..."

תיעוד אודיו נוסף מאפשר להבין את הלך הרוח של הרופאים בוועדות ההפלות. אחד הרופאים נשמע כשהוא אומר לאישה "את צריכה כשתהיי אצל העובדת הסוציאלית ללחוש לה שקר לבן קטן ומוסכם". הרופא גם מתדרך את האישה כיצד לשקר לעובדת הסוציאלית כדי לגרום לה לשתף איתה פעולה ולאשר את ההפלה "תגידי לה תשמעי לא נעים לי, זה [העובר] לא מבעלי", נשמע הרופא. במקרה אחר הרופא מנחה את העוזרת שלו לשקר ולכתוב כי העובר עיוור ולכן צריכים להפיל אותו כדי לגרום לאישה להפיל.

תגיות:הפלהתחקיר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה