חדשות בריאות

חם ברשת: איילת שקד צייצה על המגפה – וחטפה אש מהגולשים

שרת הפנים איילת שקד טענה בטוויטר, כי הממשלה צדקה במדיניות בה נקטה במהלך הגל החמישי. הגולשים לא נותרו אדישים

  • ח' אדר א' התשפ"ב
(תמונה: שאטרסטוק. צילום שקד: שריה דיאמנט, פלאש 90)(תמונה: שאטרסטוק. צילום שקד: שריה דיאמנט, פלאש 90)
אא

שרת הפנים איילת שקד העלתה היום (רביעי) ציוץ לטוויטר, בו הביעה אופטימיות לנוכח הירידה ההתחלתית המסתמנת בתחלואה הקשה של וריאנט האומיקרון, וטענה כי הנתונים מוכיחים שהממשלה צדקה במדיניותה במהלך הגל הנוכחי. דבריה חוללו סערה ברשת וזכו לביקורת נוקבת.

שקד ביססה את דבריה על ציוץ של פרופ' ערן סגל ממכון ויצמן, שכתב כי "שלושה ימים רצופים של ירידה במספר החולים קשה החדשים וגם בחולים קשה בבתי החולים. מספר החולים קשה החדשים כרגע 11% מתחת לשיא (155 היום בממוצע שבועי לעומת שיא של 175), מספר המאומתים נמוך ב-40% מהשיא שהיה לפני שבועיים. מעריך ומקווה שאנחנו אחרי שיא התחלואה הקשה".

שקד, ששיתפה את דבריו של פרופ' סגל, הגיבה: "בתחילת מגפת האומיקרון, נאלצנו לקבל הכרעות קשות בחוסר ודאות ונעזרנו רבות בתחזיות שהראה לנו בקבינט פרופ' ערן סגל: עד 1,200 חולים קשים, ושלא נגיע לאי ספיקה. הוא הסביר שההגבלות לא יעזרו עם מקדם הדבקה כל כך גבוה. הסבריו ודרך החישוב שלו בהחלט הניחו את דעתי. הוא צדק בכל מילה".

ההתבטאות של שקד זכתה, כאמור, לתגובות רבות, ברובן ביקורתיות. ד"ר מאיר פרייס, בעלה של ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי פרייס המותח לא אחת ביקורת נוקבת על התנהלות ממשלת בנט מול המגפה, כתב: "בחודש בו מתו קרוב ל-1,000 ישראלים, חלקם בגלל שלא נעשה דבר למנוע את מותם, לא הייתי מתגאה יותר מדי בתוצאה הסופית. בני אדם הם לא מספרים, חישובים הם לא תחליף למדיניות, אי ספיקה זה לא מספר אלא אנשים שלא מקבלים טיפול ראוי ומתים. אבל השקופים לא באמת מתים, הם רק מתאדים. עצוב ומייאש".

עיתונאי "מקור ראשון" יאיר קראוס, המסקר את המגפה, כתב: "חבל שלא הימרתי על כסף שגם גל האומיקרון, ובו למעלה מאלף מתים (ומוקדם לצערי לסכם בזה), אלפי חולים במצב קשה, נכויות לכל החיים והדבקות המוניות חסרות שליטה, במקביל לקריסת שירותי הבריאות בבתי החולים ובמיוחד על חשבון החלשים בפריפריה – יוגדר כהצלחה מסחררת".

תגיות:איילת שקדקורונהאומיקרון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה