חדשות בארץ

בר-לב: נחשפה תוכנית לחפירת מנהרה ובריחה מכלא עופר

השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, חשף כי התגלתה תוכנית של אסירים ביטחוניים לחפירת מנהרה ולבריחה מאחד מבתי הכלא. בשב"ס מסרו כי התוכנית נחשפה בחיפוש יזום בכלא עופר

כלא עופר, ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)כלא עופר, ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, חשף היום (רביעי), בעדותו בפני ועדת הבדיקה הממשלתית לבריחת המחבלים מכלא גלבוע, כי התגלתה תוכנית נוספת של אסירים באחד מבתי הכלא בארץ לחפירת מנהרה. בר-לב סיפר, כי בחיפוש באחד התאים נמצאה תוכנית בכתב יד לחפירת מנהרות.

בעקבות דבריו של בר-לב, נמסר משירות בתי הסוהר כי "ביום שני, במסגרת חיפוש יזום שנערך על ידי סגל סוהרי כלא עופר, נמצא באחד התאים שירטוט המפרט את מעגלי האבטחה בבית הסוהר".

בשב"ס ציינו, כי אסירי התא הופרדו ובהנחיית מפקד המחוז הוגדרו כסג"ב (סיכון גבוה לבריחה) והועברו באופן מיידי מבית הסוהר לאגף הפרדה בביטחון מירבי: "פעולות נוספות מבוצעות על ידי כוחות היחידה והמחוז. במקביל, בלשי יחידת דרור נקראו לביצוע פעילות חיפוש ייחודית בתא וסגל בית הסוהר תודרך להגברת עירנות ושבירת שיגרה".

התוכנית שנחשפה (צילום: דוברות שב''ס)התוכנית שנחשפה (צילום: דוברות שב''ס)

בעדותו בפני הוועדה נשאל בר-לב האם לפני הבריחה מכלא גלבוע הוא שמע משב"ס על אפשרות לכך. הוא השיב בשלילה. "החאפריות הישראלית התגלתה במלוא עוצמתה", הצהיר. "לא צריך להיות מפקד סיירת מטכ"ל, ברור שהיה כשל מודיעיני ומבצעי".

תגיות:שב"סעמר בר-לב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה