חדשות כלכלה

ליברמן ממשיך להכות באזרחים: נסיעה באוטובוס תעלה לכם ביוקר

בהמשך לגל ההתייקרויות בחשמל, בדלק ובמזון – תעריפי התחבורה הציבורית הולכים לעלות

  • ח' אדר א' התשפ"ב
ליברמן (צילום: אבשלום ששוני / פלאש 90)ליברמן (צילום: אבשלום ששוני / פלאש 90)
אא

ההודעה התמימה של שרת התחבורה, מרב מיכאלי, ושר האוצר, אביגדור ליברמן, בשבוע שעבר לפיה עליית המחירים בתחבורה הציבורית תידחה – מסתירה מאחוריה דרמה גדולה שמתרחשת מאחורי הקלעים. על פי הדיווח הבוקר (רביעי) ב"דה מרקר", מיכאלי וליברמן מגבשים רפורמה שתעלה בעשרות אחוזים את תעריפי הנסיעה בקווי האוטובוסים בחלק מהיישובים בפריפריה.

הרפורמה, שמתוכננת לצאת לדרך ב-1 באפריל, תפגע קשות באזרחי ישראל המשתמשים בתחבורה ציבורית. במסגרת הרפורמה ייקבעו שלושה תעריפים בלבד — עירוני, אזורי ובין־עירוני, זאת במקום עשרות התעריפים הנהוגים כיום במחירי הנסיעה באוטובוסים. באמצעות קביעת שלושת התעריפים - יבוטלו כל ההנחות הנהוגות על מחיר הנסיעה בתחבורה ציבורית בפריפריה.

עלייה חדה תחול במחירי הנסיעות באוטובוסים, ובעיקר בטבריה, אופקים, קרית גת, רחובות, רמלה ועפולה.

הרפורמה כוללת את הנקודות הבאות:

* ביטול כל ההנחות וקביעת שלושה תעריפים בלבד: עירוני, אזורי ובין־עירוני.

* ביטול ההנחה מגיל פנסיה והחלפתה בנסיעות בחינם מגיל 75 ומעלה.

* ההנחות לעיוורים, נכים, סטודנטים, זכאי ביטוח לאומי, ילדים ונערים יישארו ללא שינוי

ליברמן פוגע אנושות גם בפנסיונרים: תבוטל ההנחה הניתנת היום לנוסעים בתחבורה ציבורית שעברו את גיל הפנסיה (נשים מגיל 62 וגברים מגיל 65). במקום זאת, נוסעים מגיל 75 ומעלה יזכו לנסוע בחינם. נקודה זו ברפורמה היא יותר מגוחכת ממרושעת: כמה נוסעים מעל גיל 75 אתם מכירים, שנוסעים בקביעות בתחבורה ציבורית?!

בנוסף, ההנחה בגובה 20%, הניתנת כיום למי שמטעין את הרב-קו שלו בסכום כסף ומשלם באמצעותו על הנסיעה, תבוטל בעוד חודשיים. הסיבה: על מנת לפנות כסף הנחוץ למימון המטרו והרכבת הקלה במטרופולין גוש דן.

כזכור, ההנחה הניתנת למחזיקי רב-קו החלה לפני 6 שנים, כאשר משרד התחבורה ביקש לעודד את הנוסעים לעבור לשימוש ברב-קו. כעת, רובם המחולט של הנוסעים עושה שימוש ברב-קו או באפליקציות, ועל כן מעוניין שר האוצר ליברמן לבטל את ההטבה. מנגד, משרד התחבורה מתנגד למהלך לאור גל ההתייקרויות במשק, ולכן החלת סעיף זה ברפורמה צפוי להידחות.

"הנחת מיגון", הניתנת לנוסעים בתחבורה ציבורית ביו"ש, ומוזילה את תעריפי הנסיעה במחצית – תישאר. כזכור, הצורך ב"הנחת מיגון" נועד כדי לעודד את תושבי האזור להשתמש בתחבורה ציבורית ולא לסכן את חייהם בטרמפים. הנחה זו לא תבוטל.

תגיות:תחבורה ציבוריתרפורמהאביגדור ליברמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה