חדשות בארץ

כוחות הביטחון הרסו מבנים בישיבת חומש

בפעם הרביעית מאז הרצח של יהודה דימנטמן הי"ד, כוחות צבא ומשטרה הגיעו לחומש שבשומרון והרסו מספר מבנים השייכים לישיבה במקום

חומש, תמונת ארכיון (צילום: Hillel Maeir/Flash90)חומש, תמונת ארכיון (צילום: Hillel Maeir/Flash90)
אא

כוחות צבא ומשטרה הגיעו הלילה (רביעי) לאזור היישוב חומש שבצפון השומרון עם כלי הריסה, כיתרו את המקום והרסו מספר מבנים, בהם פנימיית הישיבה. בשלב זה מבנה בית המדרש לא נהרס. מדובר בפינוי הרביעי של המקום מאז הפיגוע בו נרצח יהודה דימנטמן הי"ד. במקום נמצאים עשרות תלמידי ישיבה ומספר משפחות המתגוררות בו שהתעוררו באמצע הלילה והוצאו על ידי הכוחות מהמבנים.

בישיבת חומש אמרו, כי בניגוד להבטחות של דוברים מטעם הממשלה מאז הפיגוע, הכוחות פועלים להרוס את מבני הישיבה שנבנו לפני הרצח של דימנטמן, ולא מדובר על מבנים חדשים מהתקופה האחרונה. עוד הוסיפו: "כזכור, חברים בקואליציה אמרו במספר הזדמנויות כי הממשלה לא תהרוס מבנים שנבנו לפני הרצח, וגם שר הביטחון בני גנץ התייחס לעובדה שיש לקחת בחשבון את רצח תלמיד הישיבה בחומש בשיקולים שלא להרוס את הישיבה במקום".

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, הגיב בחריפות על הריסת המבנים בחומש: "ההרס הקשה הבוקר בישיבת חומש הוא אכזריות ורוע של ממשלת ישראל כלפי משפחתו של יהודה דימנטמן הי"ד, כלפי חבריו בישיבת חומש, חלקם גם נפצעו בפיגוע בו הוא נרצח, כלפי עם ישראל כולו".

"זו ממשלה חלשה שאין לה אומץ להתמודד מול הטרור הערבי בנגב ובלוד, אבל יש לה הרבה אומץ ואובססיביות להרע ליהודים בחומש ובמקומות אחרים ביהודה ושומרון", המשיך דגן ותקף. "ממשלה שמתנהלת בצורה כזו צריכה להתחלף, עם ישראל יחליף את הממשלה הזו, ועם ישראל יבנה את חומש את הישיבה ואת היישוב בחומש מחדש".

יו"ר מפלגת נעם, חבר הכנסת אבי מעוז, מסר: "בניגוד גמור לכל ההבטחות של חלק מחברי הקואליציה, הממשלה הורסת מבנים שנבנו לפני הרצח של יהודה דימנטמן הי"ד. המחשבה כי הממשלה תעז להרוס חלילה את הישיבה דוקרת את הלב. אם חלילה הממשלה תורה על הריסת הישיבה ומחיקת ההתיישבות והתורה מחומש ומצפון השומרון, נדע בוודאות שראש הממשלה בנט נהיה המועמד המוביל לקבלת פרס יקיר התנועה האסלאמית".

תגיות:חומשיוסי דגןאבי מעוז

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה