חדשות בארץ

סערה ברשת: כך הגיב אחמד טיבי על חיסול המחבלים בשכם

חבר הכנסת אחמד טיבי ניצל את נאומו במליאת הכנסת כדי לספוד למחבלים שחוסלו בשכם. איש התקשורת ינון מגל: "אנחנו בדרך למלחמת העצמאות פרק ב'"

טיבי (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)טיבי (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

(קרדיט: ערוץ כנסת)

חבר הכנסת אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) חולל הערב (שלישי) סערה, כאשר ניצל נאום שנשא במליאת הכנסת כדי לספוד למחבלים שחוסלו מוקדם יותר על ידי כוחות הביטחון בשכם.

"התבשרנו לרעה על חיסול והוצאה להורג של שלושה פלסטינים בשכם", פתח טיבי את דבריו. "החיסולים האלה הם מעשה טרור על פי החוק הבינלאומי. רק סיום הכיבוש יביא לקץ האלימות ולא החיסולים האלה. החיסול האחרון הזה הוא הנפשע והבוטה ביותר שהיה בשנים האחרונות. הממשלה והקואליציה, על כל מרכיביה, נושאים באחריות להידרדרות הזאת". טיבי סיים את נאומו במילים בערבית: "ירחם אללה על השהידים".

איש התקשורת ינון מגל הגיב בחריפות על דבריו של טיבי: "אנשים, תתעוררו. אנחנו בדרך למלחמת העצמאות פרק ב'. תתחילו להתכונן. אם חבר כנסת מרשה לעצמו לדבר כך במליאה – זה קרוב".

נשיאת ארגון שורת הדין, עורכת הדין ניצנה דרשן-לייטנר, תקפה: "אתם קולטים מה קורה כאן? ח"כ אחמד טיבי נואם בכנסת ישראל בבירתנו ירושלים, ומספיד שלושה מחבלים שחוסלו היום בשכם לפני שביצעו פיגוע ירי על אזרחים ישראלים. המשכורות שלו ושל חבריו ממומנות על ידינו, משלמי המיסים. פשוט בלתי נתפס. אני בטוחה שאם הוא היה בעזה הוא לא היה מעז להרים את קולו נגד החמאס, אם הוא היה בסוריה הוא לא היה מעז להרים את קולו נגד אסד. רק בישראל, הדמוקרטיה המשגשגת במזרח התיכון, הם מרשים לעצמם להשתמש בחופש בשביל להשחיר את ישראל".

הפעיל החברתי יוסף חדאד, העומד בראש עמותת "ביחד ערבים זה לזה", כתב: "כזה דבר עוד לא היה. חבר כנסת בישראל מספיד במליאה מחבלים. השפל הכי גדול שכנסת ישראל ראתה אי פעם. ועוד קורא לפעולה הזו של חיסול חוליית מחבלים בדרכם לפיגוע כמעשה טרור של צה"ל. לראות ולא להאמין. פשוט בושה. אסור לשתוק מול תמיכה בטרור כזו בתוכנו ועל חשבוננו. אחמד טיבי, אני בז לך".

"אנחנו לא יכולים לבוא בתלונות שבעולם קוראים לישראל אפרטהייד כשחברי כנסת קוראים ככה לישראל ועושים כנסים על כך בכנסת", הוסיף חדאד. "אנחנו לא יכולים לבוא בתלונות שמסקרים בעולם חיסול מחבלים כהוצאה להורג כשחברי כנסת אומרים את זה בפה מלא במליאה. אנחנו לא יכולים לצאת נגד טרור כשחברי כנסת תומכים בטרור".

תגיות:ינון מגלטרוראחמד טיביחיסול ממוקד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה