מצוות

ההזדמנות שלכם: על ידי איזו מצווה זוכים לפתיחת המזל והשפע?

כיצד אפשר לזכות לשכר אדיר גם בעולם הבא וגם בעולם הזה? וכיצד כל אחד מכם יכול לקיים את אותה מצווה חשובה תוך חצי דקה?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

כשטיילתי עם חברה טובה באמסטרדם, לפני הרבה שנים, הצטרפנו לטיול תיירים מודרך בעיירה סמוכה. זה היה מדהים לראות את העיירה, חשבתי שרק בספרי ילדים מצוירים יש כאלה דברים. בתים פרטיים משורטטים ומעוצבים, גינות ירוקות ופורחות מכל עבר, פכפוכי נחלי מים נשמעים ברקע, ומעליהם גשרים שמוסיפים לאווירה. הרגשתי שהפכתי לרגע לעליסה בארץ הפלאות, כאילו ונכנסתי לתוך עולם אגדות. ואם זה לא מספיק, כשברווז חצה את הכביש, מכונית עצרה בסבלנות והמתינה, כאילו ואין שום סיבה בעולם למהר. החיים הטובים.

אצלנו צפצופי מכוניות נשמעים עוד בטרם הרמזור הספיק להתחלף לירוק, המיסים לוקחים חצי מהמשכורת, ובית פרטי עם גינה ירוקה הפך לרובנו ממזמן לחלום באספמיה.  

יעקב אבינו ועשו חלקו ביניהם את שני העולמות – יעקב אבינו זכה לעולם הבא, ועשו זוכה לעולם הזה (על פי "בראשית רבתי" פרשת תולדות; "אוצר המדרשים" (אייזנשטיין) הלל עמוד 129). ואכן, לא קשה לראות כיצד מדינות המערב זוכות לשפע אדיר של גשמיות.

חז"ל מסבירים שיעקב אבינו ביקש מהקב"ה לשבת בבית מגורי אביו בשקט ובשלווה, כלומר הוא רצה חיים רגועים ונוחים של פרנסה והצלחה. ונשאלת השאלה – אם חלקו שייך לעולם הבא בלבד, בזכות מה הוא מבקש לזכות לנחת וברכה של העולם הזה?

חז"ל מסבירים על פי הפסוקים "וַיֹּאמֶר יַעֲקֹב אֶל בֵּיתוֹ וְאֶל כָּל אֲשֶׁר עִמּוֹ הָסִרוּ אֶת אֱלֹהֵי הַנֵּכָר אֲשֶׁר בְּתֹכְכֶם וְהִטַּהֲרוּ וְהַחֲלִיפוּ שִׂמְלֹתֵיכֶם... וַיִּתְּנוּ אֶל יַעֲקֹב אֵת כָּל אֱלֹהֵי הַנֵּכָר אֲשֶׁר בְּיָדָם וְאֶת הַנְּזָמִים אֲשֶׁר בְּאָזְנֵיהֶם וַיִּטְמֹן אֹתָם יַעֲקֹב תַּחַת הָאֵלָה אֲשֶׁר עִם שְׁכֶם" (בראשית לה, ב ו-ד), שיעקב אבינו היה ממשיך את דרך אבותיו והיה מגייר את הגרים. (על פי בראשית רבה פד, ד)

משום שיעקב אבינו לימד את הרחוקים מהי הדרך הנכונה, וקירב אותם לתורה ומצוות, הוא ביקש חיים של שלווה בעולם הזה.

הרב יאשיהו פינטו מסביר "צריך לדעת יסוד גדול - על מצוות שאדם עושה אין שכר בעולם הזה, השכר הוא בעולם הבא. אבל מצוות שאדם מזכה אחרים לקיים תורה ומצוות הוא מקבל עליהם שכר גם בעולם הזה.

"וכך מסופר על רבי יואל מסאטמר, שבכל פעם שהיה קושי כלכלי בישיבה הוא היה מבקש מבחורי הישיבה 'תצאו לקרב אנשים בתשובה, תצאו לזכות אנשים במצוות'. על ידי שמזכים אנשים במצוות זוכים גם לפרנסה ושכר בעולם הזה.

"בזכות זה שיעקב אבינו גייר אנשים וקירב אנשים בתשובה הוא ביקש מהקב"ה 'אף שלא מגיע לי שכר אלא לעולם הבא, אבל בזה שגיירתי אנשים וקירבתי אנשים מגיע לי שכר גם בעולם הזה'.

"וזה יסוד גדול, אדם שרואה שהמצב של הפרנסה שלו קשה ויש לו דברים לא נוחים בעולם הזה, יזכה אנשים במצוות ועל ידי שמזכה אותם הוא זוכה לשפע ולהצלחה גם בעולם הזה", מסכם הרב. (תורת הרי"ף, פרשת וישב תשפ"ב)

אז כיצד ניתן לקרב רחוקים בקלות, ואיך כל אחד מכם יכול לעשות את זה בכמה קליקים? שתפו והפיצו את הסמינר הדיגיטלי הראשון בעולם – 70 שאלות קשות ביהדות. שלחו לבני משפחה וחברים, שתפו והפיצו - את הסרטון ואת הלינק לאתר עצמו. 

יש לכם שאלות קשות בנושאי היהדות? יש לחברים שלכם תהיות על החיים? כנסו לאתר '70 שאלות קשות ביהדות' מבית הידברות. אנא, שתפו גם חברים

כל התשובות, ההסברים והפתרונות – כאן. ממש כאן >>>

תגיות:שפעמזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה