חדשות בארץ

הממשלה אישרה את מינוי גלי בהרב מיארה ליועצת המשפטית לממשלה

שרי הממשלה אישרו פה אחד את מינויה של עורכת הדין גלי בהרב מיארה לתפקיד היועצת המשפטית לממשלה. שרים העלו בישיבה את הדרישה להקים ועדת חקירה ממלכתית לפרשת פגסוס

בניין משרד המשפטים בירושלים (צילום: יוסי זמיר, פלאש 90)בניין משרד המשפטים בירושלים (צילום: יוסי זמיר, פלאש 90)
אא

הממשלה אישרה היום (שני) פה אחד את מינויה של עורכת הדין גלי בהרב מיארה ליועצת המשפטית לממשלה, במקומו של אביחי מנדלבליט שסיים בשבוע שעבר את תפקידו לאחר שש שנים.

בנוסף לבהרב מיארה, הוצגו בפני השרים שני מועמדים נוספים שנבחרו על ידי ועדת האיתור – היועץ המשפטי למערכת הביטחון איתי אופיר והמשנה ליועמ"ש רועי שיינדורף. אולם מועמדותה של בהרב מיארה קודמה לאורך כל הדרך על ידי שר המשפטים גדעון סער, וכאמור היא נבחרה לתפקיד פה אחד.

בפתח הישיבה אמר ראש הממשלה נפתלי בנט: "הוועדה הציבורית בראשות נשיא בית המשפט לשעבר גרוניס העלתה לממשלה שלושה שמות, על פי בקשת שר המשפטים. שר המשפטים ואני נמליץ לחברי הממשלה לבחור בעו"ד גלי בהרב מיארה. זה אחד המינויים החשובים והרגישים ביותר בשירות המדינה, ובעיתוי הנוכחי, נוכח השחיקה באמון הציבור במערכות אכיפת החוק, יש כאן הזדמנות חשובה לשמור על מה שצריך לשמור ולתקן את מה שצריך לתקן".

"אנחנו זקוקים למערכת טובה, חזקה ורצינית שהאזרחים נותנים בה אמון. בנוסף, התפקיד היסודי של היועמ"ש הוא לסייע לממשלה לממש את המדיניות שלה במסגרת מגבלות החוק. הממשלה כאן בשביל למשול, לתפקד, להביא תועלת לאזרחי המדינה ולקחת את מדינת ישראל קדימה".

בנט התייחס בדבריו לסערה בעקבות הדיווחים על השימוש הנרחב שעשתה המשטרה בתוכנת הרוגלה פגסוס כדי לחדור לטלפונים של אזרחים: "הפרסומים מתארים לכאורה מצב חמור ביותר, בלתי מתקבל במדינה דמוקרטית. כלי הסייבר האלה נועדו להילחם בטרור ובפשיעה חמורה, הם לא נועדו להיות מופעלים כנגד אזרחים. אנחנו נדאג לבדוק את העניין בצורה שקופה, מעמיקה ומהירה מכיוון שלכולנו - לאזרחי מדינת ישראל, לשרי הממשלה ולכל המערכות - מגיעות תשובות".

מוקדם יותר הודיע השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, על כוונתו להקים ועדת בדיקה ממשלתית בראשות שופט בדימוס לבדיקת הפרשה. אלא שבישיבת הממשלה העלו שרים את הדרישה להקמת ועדת חקירה ממלכתית. בר-לב הבהיר כי אינו מתנגד לכך.

תגיות:נפתלי בנטגלי בהרב מיארה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה