סיון רהב מאיר

סיון רהב מאיר: אסתר פולארד הפכה לפרזנטורית של נפטרי הקורונה בשמיים

אישה שנשקה ל-70, עם מחלת רקע קשה, נפטרה בשבוע שעבר אחרי שנדבקה בקורונה. שמעתם עליה רק כי קוראים לה אסתר פולארד

(צילום: יונתן סינדל / פלאש90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש90)
אא

אישה שנשקה ל-70, עם מחלת רקע קשה, נפטרה בשבוע שעבר אחרי שנדבקה בקורונה. שמעתם עליה רק כי קוראים לה אסתר פולארד. בחודש ינואר האחרון נפטרו מקורונה יותר מ-500 בני אדם, אבל החברה הישראלית, שנחשבת בדרך כלל כל כך רגישה לחיי אדם, לא התעכבה על כך אפילו לרגע.

במשך עשרות שנים ניהלה אסתר פולארד מאבק נחוש על מה שהגדירה כהפקרה ישראלית של בעלה. בפטירתה, זכתה לחשוף לציבור הפקרה מסוג אחר: רק כיוון שהיא רעייתו של יונתן פולארד גילינו כמה מסוכן לאישה בגילה, חולת סרטן, להידבק גם באומיקרון.

ידידתה של אסתר סיפרה לי השבוע: "אנשים לא מבינים מה זה 'מחלת רקע'. הם חושבים שהיא נפטרה מסרטן. אבל מה שהיה לאסתר זה מחלה כרונית, שנשים מאריכות בה חיים לעיתים רבות. היא הרגישה טוב. היא הייתה חיונית וחזקה. היא לא הפסיקה לטייל עם יונתן ברחבי הארץ וליהנות מהחופש ומהאנשים. פעם בכמה שבועות עברה טיפול כימו שיגרתי, והביתה. היא כל כך נשמרה ונזהרה, אבל בסוף נדבקה בקורונה. אסתר נדבקה לפני שבועיים בלבד, המצב הידרדר מהר ובתוך שלושה ימים היא אושפזה ונפטרה".

חברה אנושית נמדדת בסופו של דבר ביחסה לאנשים במשבר, בזמני משבר. זה כבר נורא מתיש אחרי שנתיים, אבל בכל זאת: שימרו על המבוגרים, הקפידו על מסיכות למען מדוכאי החיסון והאוכלוסיות בסיכון, חזקו את אנשי הרפואה שכבר מזמן לא מריעים להם במרפסות למרות שעכשיו מגיע להם יותר מאי פעם. השבוע זה אולי קל יותר, כי זה הפך קצת יותר מוחשי: 500 נפטרי ינואר הנשכחים והאלמוניים קיבלו פרזנטורית בשמיים.

הטור פורסם בעיתון "ידיעות אחרונות".

תגיות:אסתר פולארדנפטרי הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה