נפלאות הבריאה

כל מה שעניין אתכם לדעת על היהלום

אחת מאבני החושן של הכהן הגדול היא היהלום. מהו היהלום, ומה מיוחד בו?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מבין אבני החן הרבות שקיימות בעולם, היהלום הוא כנראה המוכר ביותר. היהלום הוא אבן חן שנוצרת במעבה האדמה, בתנאים גבוהים מאוד של לחץ ושל חום. התוצאה היא החומר הקשה ביותר בעולם – היהלום. כן, היהלום קשה במיוחד, וידוע שהוא יכול לחתוך זכוכית בקלות יחסית.

מבחינה כימית, היהלום הוא מיוחד מאוד - הוא מורכב אך ורק מיסוד כימי אחד - פחמן.

על מנת למצוא יהלומים, יש לחצוב עמוק באדמה. לרוב, היהלומים נמצאים במצבורים, כך שאפשר ליצור מכרה יהלומים ולהמשיך לכרות מתוכו עוד ועוד אבנים יקרות.

האבנים שנמצאות באדמה נמצאות במצב גולמי. כדי להגיע ליהלום הבוהק בעל הצורה היפה שאנו מכירים, היהלומים עוברים ליטוש בצורה מיוחדת, כדי להביא אותם למראה המלוטש היפהפה. לפני הליטוש בוחנים היטב כל יהלום, ומנהלים רישום לגבי הצבע שלו, המשקל שלו, רמת הניקיון שלו ועוד. תהליך הליטוש נעשה באמצעות חיתוך מדויק בלייזר, על מנת לאבד כמה שפחות מהמשקל של היהלום. ישנם סוגים שונים של יהלומים, וישנו גם תהליך ליטוש שונה ליהלומים לבנים וליהלומים צבעוניים.

היהלום הגדול ביותר שנמצא אי פעם נקרא יהלום הקולינן, והוא גם מוכר בשם "הכוכב של אפריקה". בצורה הגולמית שלו, הוא היה היהלום הלא-מלוטש הגדול ביותר. משקלו הגולמי היה 3000 קראט - קצת יותר מ-600 גרם, וגודלו היה כגודל אגרוף.

גם לאחר הליטוש, "הכוכב של אפריקה" נשאר היהלום המלוטש הגדול ביותר - ומשקלו מגיע ל-530 קראט. עם זאת, יש נתונים שמספרים שלמלך תאילנד יש יהלום גדול יותר - במשקל של 545.67 קראט.

לאחר הליטוש של יהלום הקולינן, יצרו משאריות הליטוש את "הכוכב של אפריקה מספר 2" – יהלום שמשקלו 317 קראט.

תגיות:יהלוםנפלאות הבריאה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה