חדשות בארץ

"המוטיבציות להרשעת נתניהו העבירו את גורמי אכיפת החוק על דעתם"

העיתונאי בן-דרור ימיני במתקפה חריפה על גורמי אכיפת החוק, ברקע הפרסומים על השימוש בתוכנות ריגול בחקירות תיקי נתניהו: "נשק מסוכן שמאיים על שלומו של שלטון החוק. צריך לעצור כדי שלא נתעורר עם סקוריטטה"

  • ה' אדר א' התשפ"ב
נתניהו, בעיגול ימיני (צילומים: יונתן זינדל ומשה שי, פלאש 90)נתניהו, בעיגול ימיני (צילומים: יונתן זינדל ומשה שי, פלאש 90)
אא

ברקע הפרסומים על השימוש שעשתה המשטרה בתוכנות ריגול בחקירות תיקי האלפים, העיתונאי בן-דרור ימיני תוקף הבוקר (ראשון) בחריפות את מערכת אכיפת החוק וסבור כי אין מנוס מהקמת ועדת חקירה.

"הסיפור הולך ומסתבך", פותח ימיני את טורו בידיעות אחרונות. "הלוואי שזו הייתה רק פרקליטות בתוך פרקליטות או משטרה בתוך משטרה, והלוואי שזה היה רק תפוח קטן ורקוב".

ימיני סבור כי השימוש בכלים טכנולוגיים חודרניים למאבק בטרור ובפשע הינו לגיטימי, "אבל גורמי אכיפת החוק דהרו קדימה". לדבריו, ההדלפות הבלתי פוסקות שלהם מהחקירות היה "אמצעי מוכר וידוע" שנועד "לשפד את נתניהו, וכדי להשיג הרשעה ציבורית במעמד צד אחד". אלא ש"אותו להט אדיר להרשעת נתניהו, תחילה ציבורית, הוא אותו להט שכנראה התיר לאותם גורמים את הצעד קדימה, ואולי הרבה צעדים קדימה".

העיתונאי הבכיר טוען, כי השימוש שנעשה בתוכנת ריגול נגד מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר שלמה פילבר, שהפך לעד מדינה, ואולי גם נגד שאול אלוביץ' – "הוא לא רק חציית קו אדום. הוא נשק מסוכן שמאיים על שלומו של שלטון החוק. רצינו משטרה. צריך לעצור כדי שלא נתעורר עם סקוריטטה".

"כל התירוצים על כך שיש צורך באמצעים מיוחדים כדי להגיע לחקר האמת מתפוגגים מול מה שהולך ומצטייר: המוטיבציות להרשעת נתניהו העבירו את גורמי אכיפת החוק על דעתם", ממשיך ימיני ותוקף. "אנחנו כבר יודעים שזכויות חשודים הופרו. אנחנו יודעים על שיטות נלוזות, כולל עינויים נפשיים. אבל איכשהוא, הדברים הוחלקו. הרי הייתה מטרה, וככל שעובר הזמן יש חשש שהיא גם סומנה".

"הפרק הזה הולך ומצטייר כאחד החמורים בתולדות שלטון החוק. פרק במצעד האיוולת", מסכם ימיני. "וכי הם באמת חשבו שהם יוכלו להסתיר? וכי יש משהו במדינה הזאת שאפשר להסתיר לנצח נצחים?".

תגיות:משטרת ישראלתיקי האלפיםבן-דרור ימיניתוכנות ריגול

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה