חדשות בארץ

ניסיון פיגוע ירי סמוך לג’נין, ארדואן נדבק בקורונה: סיכום חדשות השבת

הממשלה אישרה את ביטול התו הירוק למעט במקומות המוגדרים בסיכון גבוה במיוחד להדבקה, מספר המתים מקורונה בארצות הברית חצה את רף ה-900 אלף. כל מה שחשוב לדעת

אא

(עודכן: 19:55)

מחבלים ירו הערב (שבת) מרכב נוסע לעבר כוחות מג"ב שביצעו פעילות ביטחונית שגרתית בגזרת ג'נין. הלוחמים השיבו באש לעבר המחבלים. בחסדי שמיים, לא היו נפגעים לכוחות מג"ב, אולם לניידות נגרם נזק. כוחות צה"ל ומג"ב מבצעים סריקות באזור אחר המחבלים.

מניין הנפטרים מקורונה בישראל מתחילת המגפה עלה בסוף השבוע ל-9,135. על פי העדכון האחרון של משרד הבריאות, שנמסר לאחר צאת השבת, אתמול אובחנו 37,977 מאומתים חדשים לנגיף. שיעור הבדיקות החיוביות הסתכם ב-25.49% מתוך כ-149 אלף בדיקות שפוענחו.

בבתי החולים ברחבי הארץ מאושפזים 2,805 חולי קורונה. מספר החולים שמצבם מוגדר קשה ממשיך לעלות, ועומד כעת על 1,213, 370 מהם נמצאים במצב קריטי. 270 חולים נזקקים לסיוע נשימתי.

הממשלה אישרה אתמול, במשאל טלפוני, את ביטול התו הירוק, למעט במקומות המוגדרים בסיכון גבוה במיוחד להדבקה. מקומות אלו כוללים: אולמות וגנים לשמחות ואירועים; מקום לעריכת כנסים הכוללים הגשה או מכירה של מזון; מקום שמתקיימת בו פעילות תרבות שאינה בהושבה בלבד.

בנוסף, אישרו השרים את ביטול מגבלת ההתקהלות הכללית; ביטול מגבלות התפוסה המותרת במקום שפועל בתו ירוק; וביטול הדרישה לקביעת מרחק של 1.5 מטר בין שולחנות באזור הישיבה בשטח פתוח של בית אוכל. ההחלטות ייכנסו לתוקף ביום שני, בכפוף לאישור ועדת החוקה של הכנסת.

מספר המתים מקורונה בארצות הברית חצה בסוף השבוע את רף ה-900 אלף, כך עדכנה אוניברסיטת ג'ונס הופקינס המנטרת את המגפה. לפני פחות מחודשיים דווח, כי נחצה רף 800 אלף המתים. הופעתו של זן האומיקרון בשבועות האחרונים הגבירה משמעותית את התחלואה בארצות הברית והזניקה את מספר האשפוזים במדינה. 

נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, ואשתו נדבקו בקורונה. ארדואן בן ה-67 מסר בטוויטר, כי הוא ואשתו נדבקו בזן האומיקרון, וכי הם סובלים מתסמינים קלים.

דרמה במרוקו: ארבעה ימים לאחר שהילד ריאן בן ה-5 נפל לבור בעומק 32 מטרים בצפון המדינה, כוחות ההצלה הצליחו להגיע אליו. התקשורת המקומית דיווחה כי בילד, הלכוד עדיין בתוך הבור, מבוצעות פעולות החייאה ונמשכת ההיערכות לקראת חילוצו. צוותים רפואיים נמצאים כבר בשטח כדי להעניק לו טיפול ראשוני לפני העברתו לבית חולים.

ברקע המתיחות הגוברת בין רוסיה ואוקראינה, כ-300 חיילים של צבא ארצות הברית נחתו בגרמניה ועשרות נוספים הגיעו לפולין יחד עם ציוד צבאי רב. מדובר בשלב היערכות ראשוני, לקראת הגעתם של 3,000 חיילים שהנשיא ג'ו ביידן הורה על שיגורם לאירופה.

 

תחזית מזג האוויר

מזג האוויר מחר, יום ראשון, יהיה מעונן חלקית. צפוי טפטוף עד גשם מקומי קל, בעיקר בצפון הארץ. תחול עלייה קלה בטמפרטורות. ביום שני יהיה מעונן חלקית עד בהיר. בצפון הארץ צפוי גשם מקומי, ברובו קל. תחול עלייה קלה נוספת בטמפרטורות והן יהיו רגילות לעונה.

ביום שלישי יהיה בהיר עד מעונן חלקית. תחול עלייה נוספת בטמפרטורות, בעיקר בהרים ובפנים הארץ.

ביום רביעי מזג האוויר יהיה מעונן חלקית עד מעונן. תחול ירידה ניכרת בטמפרטורות, והן יהיו נמוכות מהרגיל לעונה. בצפון הארץ יחל לרדת גשם לפרקים, מלווה בסופות רעמים יחידות. במהלך היום הגשם יתפשט בהדרגה למרכז הארץ.

תגיות:נגיף הקורונהתו ירוקרג'פ טאיפ ארדואן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה