חדשות בארץ

דרמה: האם יקרסו תיקי נתניהו, בעקבות החשיפה על השימוש הלא חוקי בתוכנת ’פגסוס’?

"נקודת מפנה במשפט הישראלי", אמר עו"ד מיכה פטמן בהתייחסו לדיווח על השימוש בתוכנת פגסוס בתיקי נתניהו

  • ב' אדר א' התשפ"ב
נתניהו (צילום: אוליביה פיטוסי / פלאש 90)נתניהו (צילום: אוליביה פיטוסי / פלאש 90)
אא

העובדה שמשטרת ישראל השתמשה בתוכנת הריגול 'פגסוס' בתיקי נתניהו ממשיכה לעורר סערה. העיתונאי בן כספית אמר הבוקר (חמישי) ב-103FM כי "שום דבר לא קורס, המשטרה יצאה שקרנית, אני מאוד מקווה שהקצינים שהודיעו ואמרו שלא השתמשו בתוכנה לא ידעו ולא שיקרו”. עוד המשיך: “אם היה שימוש, זו רעידת אדמה. לצערי הרב יש סיכוי שרק עדותו של שלמה פילבר תיפסל, אבל אני לא מאמין שזה יקרה. אם זה יקרה, ארכין את ראשי. התיקים לא קורסים, הם לא יבוטלו”.

כספית הוסיף וטען כי “המערכות הרקובות, כמו המשילות, זה יציר כפיו של נתניהו. אנחנו לא מתרגשים מהאיומים שלך ושלכם, אני כן מאמין במערכת ואין לי ברירה, אין לי מערכת אחרת”.

העיתונאי ינון מגל, שותפו של כספית בתוכנית, הגיב ההיפך הגמור: “התיק קורס אם לא פילבר, מה נשאר בלי פילבר? אין פה אקדח מעשן. זה נראה אירוע רקוב מהיסוד, אנשי החוק פשוט עוברים על החוק וזה על ראש ממשלה, את זה עושים לראש ממשלה”.

מגל הוסיף ותקף את הממשלה והפרקליטות: “אין להם אקדח מעשן אחד מכל מה שהם עשו. אתם תעשו את חשבון הנפש שלכם שזה ייגמר במפח הנפש הנורא לדמוקרטיה הישראלית? יצרתם מוטציה עם ראש ממשלה שבגד במצביעים שלו. ברוך השם שלא נחתם הסדר טיעון. זה עוד לא נגמר, אתה תראה מה יהיה עם המשפט הזה בסופו של דבר. השחתתם את המדינה”.

עורך הדין מיכה פטמן, סנגורו לשעבר של נתניהו ומומחה בעבירות צווארון לבן, אמר כי מדובר ב"נקודת מפנה במשפט הישראלי". פטמן הסביר כיצד פעלה המשטרה בעבר: “20 שנה אחורה, מאזינים לעורך דין ללא סמכות ושומעים אותו מדבר עם ראש ארגון פשע. עושים הצלבה ומגלים שלפני שבוע היה רצח, הולכים לשופט ואומרים לו שיש מידע מודיעיני, השופט ייתן צו להאזנת סתר ומאזינים מאותו רגע לארגון הפשיעה ולאנשיו. ככה זה התנהל בעבר. היום לא הולכים לשופט, אנחנו עדיין במסגרת המידע המודיעיני ומשתילים את תוכנת פגסוס. שואבים את המידע, רואים מה עשה אותו ראש ארגון פשע, כל מה שמכשיר הטלפון שלו יכול לאפשר”.

העיתונאי יואב יצחק התייחס אף הוא לסערה: "ביצעו האזנות לשאול אלוביץ', ניר חפץ ושלמה פילבר. ישנם עוד רבים אחרים שנפרצו מכשירי הטלפון והמחשבים שלהם, בניגוד לחוק. שאבו הכל מהמכשירים, את כל הטקסטים, אנשי קשר והתמונות", אמר ל'גלי ישראל'.

תגיות:חקירהמשטרת ישראלביבי נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה