חדשות בארץ

חמור במיוחד: נשיא ביהמ"ש המחוזי שלח לשופטים חומרי שמאל קיצוניים

נשיא בית המשפט המחוזי בחיפה, רון שפירא, התעקש לשלוח לכלל לשכות שופטי המחוזי חומרים של ארגון השמאל "בצלם", בהם תוארה "אלימותם" של חיילי צה"ל, והשתלטותה של מדינת ישראל על אדמות פלסטיניות

  • ב' אדר א' התשפ"ב
(צילום ארכיון: דוד כהן / פלאש 90)(צילום ארכיון: דוד כהן / פלאש 90)
אא

לא יאומן: נשיא בית המשפט המחוזי בחיפה, השופט רון שפירא, הורה לשלוח חומרים של ארגון השמאל "בצלם" לכלל לשכות שופטי המחוזי תחתיו - כך דווח הבוקר ב'ישראל היום'.

על פי הנוהל הקיים בבתי המשפט, לשכות לא מעבירות לשופטים חומרים מארגונים פוליטיים, על מנת שלא להשפיע על שיקול דעתם. למרות זאת, נשיא המחוזי בחיפה שלח חומרים של ארגון השמאל הקיצוני "בצלם".

על פי הדיווח, כמה מהשופטים הלינו על הצעד באוזניו של נשיא בית המשפט שפירא, אך הוא מצידו עמד על כך שהחומרים ימשיכו להישלח. "אם שופט מסוים אינו מעוניין בכך", אמר השופט רון שפירא, "הוא רשאי לגרוס את החומרים בלשכתו".

ארגון השמאל "בצלם" פועל בגלוי נגד מדינת ישראל וחיילי צה"ל, וכעת נראה שנשיא בית משפט מחוזי מעניק להם אפשרות להשתלט גם על דעותיהם של שופטים.

החוברות ששלח דרמר לשופטים תחתיו עסקו בנושא "השתלטות המדינה על קרקעות בגדה המערבית באמצעות אלימות של מתנחלים"; "אלימות חיילי צה"ל" ועוד. באחת החוברות, לדוגמה, נכתב כי "אלימות המדינה - הרשמית והלא־רשמית - היא חלק בלתי נפרד ממשטר האפרטהייד הישראלי השואף לייהד את המרחב בין הירדן לים".

יו"ר מפלגת עוצמה יהודית, ח''כ איתמר בן גביר, שלח מכתב חריף בעניין לנשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות. "מעבר לשאלה כיצד ארגון פוליטי יוצר קשרים עם נשיא המחוזי בחיפה ועומד בקשר הדוק ורציף מול מזכירות בית המשפט, הרי בחלוקת החוברות יש ניסיון של השפעה חיצונית", כתב הח"כ והוסיף: "אם לארגון 'בצלם' מותר לחלק חומרים, תמהני מדוע אנשי 'חוננו', 'בצלמו', 'רגבים' או כל עמותה אחרת לא יוכלו לחלק חומרים אף הם לשופטי בית המשפט המחוזי בחיפה".

"שערורייה", המשיך בן גביר והטיח ביקורת קשה בשופט שפירא. "זוהי שערורייה שנשיא בית המשפט המחוזי בחיפה נותן לארגון שמאל קיצוני, שפועל נגד מדינת ישראל וחיילי צה"ל, אפשרות להשפיע על שופטים", אמר ל"ישראל היום", "הנשיא פעל במקרה זה בניגוד לחוק ולנהלים. בהחלטתו הוא מוכיח שאין הוא ראוי להיות נשיא, ובעיקר - שעדיין יש גורמים במערכת המשפט המנסים להשפיע על שופטים ולהחדיר בהם אג'נדה פוליטית שמאלנית קיצונית".

ח"כ שלמה קרעי מהליכוד הגיב: "תוך כמה זמן סער, שקד ו'החברה מביאה חבר' ממנים אותו לעליון? אתה נשיא בית המשפט המחוזי(!) למען השם. מה מניע אותך? רוח שטות? הפקרות? שנאה עצמית? לצערי, זו רוח המפקד. ואז אנחנו מתפלאים מדוע רוב מערכת המשפט משתפת פעולה עם הפורעים הערבים ומשחררת אותם להמשיך ולפגוע ב'כובשים הציוניים"'.

תגיות:בית המשפטשמאל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה