חדשות בארץ

פולארד ריגש את רון דרמר: "אני חייב לך תודה. לקחת חלק אדיר בהבאתנו הביתה"

שגריר ישראל בארה"ב לשעבר לשעבר, רון דרמר, הגיע לניחום אבלים אצל יונתן פולארד, האבל על פטירתה של רעייתו אסתר ז"ל. במהלך הביקור, חשף יונתן את פועלו הרב של דרמר למענו

  • ב' אדר א' התשפ"ב
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

יונתן פולארד יושב שבעה בימים אלו על פטירתה של רעייתו אסתר ז"ל, בבית קטן וצנוע בשכונת קרית משה בירושלים. אל הבית עולים רבים, המבקשים להביע את השתתפותם באובדן הכבד שחווה יונתן.

אחד הביקורים המרגשים נרשם אתמול (רביעי), במהלך ביקור אבלים של שגריר ישראל בארה"ב לשעבר, רון דרמר. "לעולם לא נשכח את מה שעשית למעננו", אמר פולארד לדרמר כשקולו חנוק מבכי. "המעשים שלך נתנו שנים נוספות של חיים לאסתר".

יונתן הפתיע את המנחמים, כשסיפר כמה רבות תרם רון דרמר לשחרורו: "החל מכל השנים, שבהם אסתר הייתה צריכה לחוות את מסכת הייסורים של המאבק לשחרורי, היא ציינה אדם אחד שייצג את הממשלה שהיה מבין הבודדים שדיבר אמת, שהיה נאמן, שמעולם לא שיקר לנו, שהיה נחוש לכל אורך הדרך להשיב אותנו הביתה ושהייתה לו הזכות להיות מהבודדים שה' בחר כשליחים להביא אותנו הביתה.

"אם אסתר הייתה כאן עכשיו היא הייתה מנצלת את ההזדמנות כדי להודות לרון דרמר על כך שהוא היה אותו איש", המשיך יונתן.

"כשהיינו בחוץ לארץ והרגשנו שאין לנו אף אחד לדבר איתו. פחדנו. כשאתה הגעת לראות אותנו בשליחותו של ראש הממשלה דאז, נתניהו, היינו רגועים, כי ידענו שאתה תעשה כל מה שביכולתך כדי לעזור לנו", אמר פולארד בהכרת טובה גלויה לדרמר.

כשקולו נשנק מדמעות, ציין יונתן ש"זה נתן שנים נוספות של חיים לאסתר, משום שהיא הייתה מסוגלת לישון בלילה ולדעת שיש לנו מי שניתן לסמוך עליו שיעשה כל מה שביכולתו כדי לעזור לנו. עשית כל מה שיכולת ויותר מכך, ובסופו של דבר את זה שהייתה לו הזכות לקחת חלק אדיר בהבאתנו הביתה, וזה דבר שאסתר ע"ה ואני לעולם לא נשכח זאת. אני ואסתר חייבים לך תודה אדירה על כך. יציגת אותנו בנאמנות בוושינגטון ובירושלים. אם אסתר הייתה כאן היום היא הייתה מודה לך. הפילוסוף היווני דיוגנס היה מסתובב עם פנסים באתונה לאור היום בחיפוש אחר אדם הגון, אנחנו ראינו את אלומת האור של הפנס הזה ומצאנו אותך.

"אני חייב לך תודה אדירה על כך שנתת לאשתי את שלוות הנפש שהיא הייתה זקוקה לה, כשידעה שיש לנו מישהו שאנחנו יכולים לסמוך עליו בממשלה", המשיך פולארד. "אני לא יודע מה יביא העתיד, אבל אני יודע שאם יש אדם אחד כמוך חייבים להיות עוד, ואני מקווה שנראה אותם בקרוב כי ה' יודע שאנחנו זקוקים להם. אז בשם אסתר - אני מודה לך".

תגיות:יונתן פולארדשגריר ישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה