חדשות בארץ

סערת חוק הגיוס: "רוצים לאבד את הזכות להחזיק תורה? לא כדאי לכם"

חבר הכנסת משה אבוטבול מש"ס ציטט דברים שכתב שר החינוך ונשיא המדינה לשעבר, זלמן שז"ר ז"ל, בזכות ערך לימוד התורה, ותקף את הקואליציה על העברת חוק הגיוס: "אתם רוצים לאבד את הזכות להחזיק תורה? לא כדאי לכם"

  • ל' שבט התשפ"ב
אבוטבול (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)אבוטבול (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
אא

(קרדיט: ערוץ כנסת)

במהלך הדיון הסוער אתמול (שני) על חוק הגיוס, ציטט חבר הכנסת משה אבוטבול (ש"ס) דברים שאמר נשיא המדינה השלישי, זלמן שז"ר ז"ל, בנוגע לחשיבות לימוד התורה.

"הלא עניין לנו עם האומה העברית, האומה שידעה את החוק של 'ושננתם לבניך' עוד מראשית עלייתה על הבמה ההיסטורית", ציטט אבוטבול את הנשיא המנוח, מראשי הציונות שכיהן לאחר קום המדינה כשר החינוך. "ואומה זו הן ידעה גם בשנות האפלה שלה לשמור על נכס זה של לימוד חובה לכל ילדיה. ועוד בימי רבי שמעון בן שטח, בשעת התכנסותה מן הגולה חזרה לארץ ישראל, ידעה להושיב מלמדי תינוקות בכל עיר ובכל כפר, בכל גליל ובכל מדינה, וקבעה שכל עיר שאין בה מלמד תינוקות אין דינה כדין עיר. ואף בחשכת מזוריה ובכל קהילותיה, ידעה להטיל על כל קהילה להכניס לקרבה מלמדי תינוקות על חשבון כל יושביה. עשיר ורש, בין עקר ובין מרובה ילדים, רווק ולא רווק – כולם יחד צריכים לשאת בעול לימוד התורה".

אבוטבול הדגיש בדבריו: "זה דברים שאומר אחד מראשי הציונות, לא רב. אדם משלכם, אדם שהקים את המדינה והיה נשיא מדינת ישראל. הוא הבין שללא התורה המדינה שלנו פושטת רגל. היה לכם זכות ללמוד תורה ולהחזיק את התורה. אתם רוצים לאבד אותה? לא כדאי לכם".

תגיות:משה אבוטבולחוק הגיוסזלמן שז"ר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה