חדשות בארץ

משרד הבריאות משנה מדיניות: בני 30 ומעלה יהיו זכאים ל-PCR

משרד הבריאות הודיע לקופות החולים כי החל מיום שלישי, ניתן לבדוק ב-PCR אזרחים בני 30 ומעלה, ולא כפי שהיה עד היום

  • כ"ט שבט התשפ"ב
(צילום: Olivier Fitoussi / Flash90)(צילום: Olivier Fitoussi / Flash90)
אא

משרד הבריאות עדכן הערב (שני) את קופות החולים בשינוי מדיניות בדיקות הקורונה: החל ממחר, יום שלישי, אזרחים מבני 30 ומעלה יוכלו להיבדק בבדיקת PCR בקופות החולים.

על פי הדיווח בחדשות 12, השינוי במתווה הבדיקות בא בעקבות התלונות הקשות על יעילות בדיקות האנטיגן ולאחר הירידה בעומס במתמחי הבדיקות.

כזכור, לפני חודש הורה משרד הבריאות כי רק בני 60 ומעלה והנמנים על אוכלוסיות בסיכון הורשו להיבדק בבדיקת PCR, בעוד שאר האוכלוסייה תיבדק בבדיקות אנטיגן.

על פי נתוני הקורונה שפרסם הבוקר משרד הבריאות, אחרי שבועות של עלייה, ישנה בלימה ואפילו ירידה ברמת התחלואה, כ-57 אלף ישראלים אומתו אמש לקורונה - כרבע מאחוז הנבדקים, 946 מאושפזים במצב קשה, 213 מהם מונשמים מה שמהווה ירידה קלה בנתונים.

ממונה הקורונה, פרופ' סלמאן זרקא התריע כי הגל הנוכחי עוד לא הסתיים. "אנחנו עדיין בגל גבוה מאוד של תחלואה. בסוף השבוע ראינו ירידה בכמות המקרים המאובחנים, וקיווינו ששיא הגל מאחורינו. אתמול לצערי נרשמה עלייה מחדש וזה מראה על כך שלצערי אנחנו בתקופה לא יציבה. אני באמת מקווה שתהיה תחילה של ירידה אמיתית במספר המקרים, אבל חשוב לומר שהירידה לא מקטינה באופן מיידי את הסיכוי שנידבק. חדרי המיון מלאים והמחלקות ממשיכות להיפתח".

"אפשר לומר שכמעט ולא נותרה תחלואה בווריאנט הדלתא, ועיקר התחלואה היום של אומיקרון, או מה שמוגדר תת הזן BA2", אמר זרקא. "ובארץ מאותרים היום כ-350 מקרים. יש בו, על פי הנתונים באירופה, פוטנציאל הדבקה גבוה יותר מאומיקרון".

מאז פרוץ המגפה נפטרו בישראל 8,802 חיוביים לקורונה, 16 מהם היום. החודש נפטרו בישראל 544 חיוביים לנגיף, כשהשיא היומי של הנפטרים בגל הנוכחי היה ביום רביעי בשבוע שעבר – אז הלכו לעולמם 40 חולי קורונה מסיבוכי הנגיף. יש להדגיש כי משרד הבריאות מעדכן את מספר הנפטרים באיחור ניכר ולכן מספרי הנפטרים לפעמים מזנקים, אך מדובר בעדכון נתונים.

עוד עולה מהנתונים של משרד הבריאות כי בחודש האחרון מתו שבעה בני 40 עד 49 מקורונה, שלושה בני 30 עד 39 וארבעה נערים וילדים בני פחות מ-19. לגבי יתר הנפטרים בחודש האחרון לא נמסרו נתונים.

תגיות:נגיף הקורונהPCR

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה