חדשות בארץ

"הלב של כולנו נשבר": תגובות כאובות בעקבות פטירתה של אסתר פולארד

"משתתפים באבלו של יהונתן": אסתר פולארד נפטרה הבוקר, ועם ישראל כואב את האובדן הנוסף שעובר על יהונתן פולארד

  • כ"ט שבט התשפ"ב
פולאד (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)פולאד (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

יהונתן פולארד איבד הלילה (שני) את אשת נעוריו, שהמתינה לו במשך עשרות שנות המאסר, ופעלה ללא הרף לשחרורו.

עם ישראל מגיב בכאב. ראש הממשלה נפתלי בנט כתב בעמוד הטוויטר שלו: "הצטערתי לשמוע על פטירתה של אסתר פולארד, אישה שמסירותה ואהבתה ליונתן פולארד הפכו לסמל לעוצמה, נחישות ואמונה. יהי זכרה ברוך".

ראש האופוזיציה, בנימין נתניהו, ביקש לנחם את יונתן על האובדן הגדול: "רעייתי שרה ואני דואבים עם יונתן פולארד על פטירתה של רעייתו אסתר ז"ל. אסתר פעלה במסירות אין קץ במשך שנים ארוכות למען שחרורו של יונתן. אני זוכר את פגישותינו ושיחותינו לאורך השנים ואת הבטחתי להחזיר את יונתן הביתה. גם לאורך שנים ארוכות של מחלתה אסתר גילתה מסירות עצומה לבעלה, לא ויתרה, לא הפסיקה לחלום. כולנו מחבקים אותך היום, יונתן, ביגונך הגדול. יהי זכרה ברוך".

שרת הפנים איילת שקד כתבה: "'זָכַרְתִּי לָךְ חֶסֶד נְעוּרַיִךְ אַהֲבַת כְּלוּלֹתָיִךְ לֶכְתֵּךְ אַחֲרַי בַּמִּדְבָּר בְּאֶרֶץ לֹא זְרוּעָה'. הצטערתי לשמוע על פטירתה של אסתר פולארד. הליכתה במדבר שנים ארוכות למען יונתן מעוררת התפעלות והעניקה לו כוחות נפש. שמחה שזכתה להשתקע עמו בא"י שכל כך אהבה. יונתן היקר, משתתפת בצערך על מותה של אסתר. אני יודעת כמה היא הייתה משמעותית עבורך, עולם ומלואו".

שר הביטחון בני גנץ הגיב אף הוא לאובדן: "אני מבקש להביע הבוקר צער עמוק על מותה של אסתר פולארד ז"ל. המסירות שבה נאבקה למען שחרורו של יונתן ואהבת מדינת ישראל ניכרה בה לאורך השנים והפכה לסמל עבור רבים".

ח"כ יולי אדלשטיין אמר, "הצטערתי לשמוע כי אסתר פולארד הלכה הבוקר לעולמה. כולנו נשאנו תפילה לרפואתה, וכעת לא נותר אלא למסור את תנחומיי הכנים ליונתן ולמשפחת פולארד. משך שנים ארוכות אסתר לחמה על מנת לשחרר את יונתן מהכלא ולבסוף זכתה לעלות איתו ארצה".

יו"ר מפלגת הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' ספד: "משתתף באבלו הכבד של יהונתן פולארד על פטירתה של רעייתו הנאמנה והגיבורה כארי אסתר ז"ל ומתפלל שהקב"ה יתן לו כח להתגבר על האבדן הגדול ולהמשיך בחיים טובים ובריאים לאורך ימים ושנים. ומחה השם אלוקים דמעה מעל כל פנים".

חברת הכנסת גילה גמליאל הוסיפה, "משתתפת בצערה של משפחת פולארד על פטירתה של אסתר פולארד ז"ל. אסתר עמדה לאורך כל השנים לצד יונתן. כולנו מוקירים היום את מסירות הנפש וההקרבה שהעניקה בשנים הלא פשוטות למען מדינת ישראל".

יו"ר סיעת ארץ הקודש בקונגרס הציוני העולמי, הרב פסח לרנר, ששימש כרבם של בני הזוג פולארד וליווה אותם במשך 30 שנה, מסר הבוקר דברי הספד קצרים: "הלב של כולנו נשבר לשמע הבשורה המרה. אשת חיל מי ימצא, ויהונתן מצא אשה מיוחדת. אשה שהקדישה את חייה למען יהונתן. היא הקדישה את החיים שלה כפשוטו ממש: את הבריאות שלה, את הקריירה וההתפתחות האישית שלה למענו של יהונתן.

"אני יכול לומר בוודאות שיהונתן חי היום רק בזכות האהבה והתמיכה שאסתר נתנה לו. יהונתן חופשי היום בזכות המאמצים הבלתי פוסקים שאסתר הקדישה למענו. זו היא אשת חייל אמיתית. היא עשתה זאת מתוך שליחות ואמונה בלתי רגילה בקב"ה.

הרב לרנר הוסיף וקרא להגיע להלוויה ולניחום האבלים: "אנחנו מתפללים לקב"ה שיתן ליהונתן חיזוק וכוחות להמשיך להתמודד. אני קורא לעם ישראל לבא ולתמוך בו בשעה קשה זו של הלוויה וניחום האבלים".

ראש העיר ירושלים, משה ליאון ספד לאסתר ז"ל: "בוקר עצוב. אסתר פולארד ע"ה הייתה אישה מלאת אמונה ומסירות לעם ישראל, והעניקה אהבה ותקווה לבעלה בזמנים קשים. האמונה שלה הייתה אור גדול לכולנו. משפחת פולארד הגשימה את החלום והתגוררה בירושלים, עבורנו זו הייתה זכות והזדמנות ללמוד מקרוב על אהבת ישראל, זוגיות ואופטימיות נצחית".

חברותיה של אסתר פולארד, ומייסדות תנועת הריבונות יהודית קצובר ונדיה מטר מסרו בעקבות פטירתה הבוקר: "אסתר, דמות מופת הדבקה במטרתה עד אין קץ. דבר לא יכול היה להטות אותה מהחתירה המקודשת לשחרורו של יונתן מהכלא, שם ישב ב"חטא" אהבת ארץ ישראל. "על אף המרחק הפיזי היו אסתר ויונתן גוף ונשמה אחת, דבוקים באהבתם הגדולה ובמסירותם לארץ ישראל, ללא חת וללא מורא. אסתר התדפקה על דלתותיהם של מנהיגי העולם באומץ ובנחישות בדרישה לשחרורו של בעלה, לא נחה לרגע. בין מפגשיה עם שועי עולם הובילה בכל רחבי הארץ תפילות שהרעידו לבבות".

הלווייתה של אסתר פולארד תצא בשעה 16:00 מבית ההספד קהילת ירושלים בהר המנוחות. במטה למען פולארד קוראים לכל עם ישראל לבוא לחלוק כבוד אחרון לאסתר ולחבק את יהונתן.

תגיות:יונתן פולארדאסתר פולארד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה