חדשות בריאות

מדוע בדיקות האנטיגן יוצאות שגויות? תתפלאו, זה תלוי גם בכם

לא מעט אנשים מתלוננים על אמינות בדיקות האנטיגן הביתיות, אך מאמר שפורסם היום חושף כי הסיבה לחוסר הדיוק תלויה גם במבצעי הבדיקה. כך תקבלו בדיקה מדויקת יותר

תמונת אילוסטרציהתמונת אילוסטרציה
אא

בדיקות האנטיגן הביתיות לא תמיד יוצאות מדויקות כמו בדיקות ה-PCR. ישנם מצבים בהם הנבדקים יקבלו תוצאה שלילית בבדיקת האנטיגן הביתית, למרות שבפועל הם  חיוביים לנגיף הקורונה. מדוע זה קורה? במאמר שפרסם היום (ראשון) ד"ר איתי גל ב-YNET, לפעמים הסיבה לכך תלויה דווקא בכם. אם כן, מהן הסיבות לכך שבדיקות האנטיגן יוצאות שגויות וכיצד ניתן לשפר את רמת הדיוק? להלן הרשימה המלאה:

אחסון לא נכון של ערכות הבדיקה

ערכות הבדיקה הביתית דורשות אחסון מתאים, בדיוק כמו תרופות ומוצרי מזון. את הערכה יש לאחסן בטמפרטורה שאינה גבוהה או נמוכה יותר. אחסון הערכה בטמפרטורה של פחות מ-2 מעלות או מעל 30 מעלות צלזיוס יכול לפגום באיכותה. לכן, אין לאחסן את הבדיקה בקירוב למזגן, ליד תבשילים חמים, מעל הקומקום במטבח, בחדר האמבטיה או במקומות החשופים ללחות גבוהה. ד"ר גל מציע לאחסן את הבדיקות במקום יבש וקריר בטמפרטורה שאינה עולה על 24 מעלות.

סביבה מלוכלכת או מזוהמת

יש לבצע את בדיקת האנטיגן על משטח נקי ועם ידיים נקיות. זאת משום שסביבה מלוכלכת עלולה לפגום בתוצאות הבדיקה. כאשר הלכלוך נקלט על מקלון הבדיקה, במבחנה או על לוחית הבדיקה, יכול להיווצר מצב של תוצאת "שלילי שגוי", למרות שהנבדק אכן מאומת לנגיף. לכן, לפני ביצוע הבדיקה מומלץ לנקות את השולחן עליו מתבצעת הבדיקה, לשטוף ידיים או לעטות כפפות.

ביצוע שגוי של הבדיקה

טרם עידן האומיקרון, הנבדקים נדרשו לבצע את דגימת המטוש משני הנחיריים. עם הגעת הזן החדש, ההנחיות השתנו משום שהאומיקרון מתבטא פחות בתסמינים ריאתיים ומעדיף להיקלט ברירית הלוע. לכן הדרך הנכונה לבצע את הבדיקה היא להתחיל בנטילת הדגימה עם המטוש מהלוע ולאחר מכן מהנחיר (עם אותו המטוש).

הכנה שגויה של התמיסה

חלק מהטעויות בביצוע הבדיקה מתרחשות דווקא לאחר שלב הדגימה. כאשר נחפזים בזמן ערבוב המטוש בתמיסת הבדיקה, יכול להיווצר מצב של תוצאה שלילית, למרות שהתוצאה חיובית. כמו כן, טפטוף של פחות מדי טיפות על לוחית הבדיקה עלול להוביל לתוצאה שלילית. על מנת לקבל תוצאה מדויקת, יש לערבב את המקלון בתמיסה ולאחר מכן לסחוט את השאריות שעל המקלון בתנועה סיבובית במבחנה כלפי מעלה. כמו כן, בכל ערכה כתוב כמה טיפות יש לטפטף על לוחית הבדיקה. בשביל להשיג תוצאות אמינות, יש להקפיד על מספר הטיפות הנדרש.

לא ממתינים 15 דקות

התגובה הכימית של התמיסה במקלון אורכת כ-15 דקות. גם אם הופיע פס אחד לאחר כדקה, עדיין יש להמתין 15 דקות מלאות בשביל לקבל את תוצאות הבדיקה המדויקות, פשוט כי הפס השני עלול להופיע מאוחר יותר. בעידן של היום, קל מאוד לכוון טיימר בשעון ולהמתין בסבלנות עד לקבלת התוצאה הנכונה.

בהצלחה.

תגיות:חדשותקורונהאנטיגן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה