חדשות בארץ

נסעו לשלג, ונקלעו ללינץ’ בכפר פלסטיני: "זרקו עלינו 10 סלעים מטווח אפס"

רמי וענבל, אב וביתו, רצו לטייל בשלג שירד בהרי המרכז. הם נכנסו בטעות לכפר פלסטני, ושם נקלעו לניסיון לינץ': "היה להם מבט מטורף בעיניים. ידעתי שאם נישאר הם ירצחו אותנו וישרפו את הרכב"

  • כ"ח שבט התשפ"ב
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)
אא

רמי אורפז (66) ובתו ענבל (35) רצו בסך הכל לטייל בשלג שירד בהרי המרכז ביום חמישי האחרון. הם לא חלמו שייקלעו לסכנת חיים, אבל באמצע הטיול הם טעו בדרך, נכנסו לכפר פלסטיני, והמון צעירים השליכו לעברם מטחי סלעים.

בשיחה שהעניקו השניים ל-ynet הם מספרים על הטעות שכמעט גבתה את חייהם. הם יצאו לטייל בשלג, והחליטו לנסוע עמונה לכיוון הר בעל חצור, הגבוה בהרי בנימין. כנראה, עקב מזג האוויר הסוער והדרך המושלגת, הם פספסו את הפניה הנכונה. "מצאנו את עצמנו בפאתי הכפר דיר-ג'ריר שהיה מאוד שקט. זו הייתה שעת צהריים, אווירה טובה ורגועה. אבל בכביש המקביל אלינו נוצר פקק, והצעירים החלו לצאת מרכביהם. ראיתי צעיר אחד שמסמן לנו עם היד להסתובב ולצאת משם", סיפר רמי.

כנראה שהצעיר רצה לסמן להם להימלט מההמון, וכך ניסו רמי וענבל לעשות. הם הסתובבו לאחור ויצאו חזרה, אבל אז התחיל הסיוט. "עשרות רבות של צעירים התגודדו על הרכב, אחד מהם סימן משהו, ותוך שניות כולם התחילו להרים אבנים מהרצפה ולהשליך עלינו מטווח אפס. פשוט מטורף".

ענבל צעקה לתוקפים: "די תפסיקו, די תפסיקו. טעינו בדרך ואנחנו יוצאים מהכפר". רמי לחץ על דוושת הגז כדי לחזור לכביש ממנו הגיעו. "ידעתי שאם נישאר הם ירצחו אותנו וישרפו את הרכב. היה להם מבט של רצח בעיניים", הוא אומר ברעד.

רמי לחץ בכל הכח על דוושת הגז, ובינתיים הרכב ספג פגיעות קשות מהצעירים שרצו אחריו. "הם היו עם סלעים בידיים והטיחו לעברינו. תוך שניות כל החלונות נופצו. משהו הזוי, פחד אימים", סיפרה ענבל. האב הוסיף: "אחרי שברחתי מהם, חלק המשיכו בריצה תוך שהם זורקים אבנים. כל החלונות נופצו וניצלנו בנס. הם פשוט באו לרצוח אותנו. אין פה שאלה בכלל".

רמי וענבל יצאו מהכפר ומיהרו לתחנת המשטרה באריאל, כדי להגיש תלונה. "חיכינו שם שעתיים עד שמישהו בכלל הקשיב לנו. הרכב שלנו היה הרוס, היה מאוד קר בחוץ והתחושה הייתה שלא מתייחסים אלינו כראוי", אמרה ענבל. רמי הוסיף כי "השוטר שניגש אלינו הוציא מהרכב לפחות עשר אבנים. רק אז הם הבינו את האירוע החמור".

ראש מועצת שומרון יוסי דגן מסר בתגובה כי "ההפקרות ממשיכה והמחבלים של הרשות הפלסטינית צוברים ביטחון. אם השר לביטחון פנים מוצא זמן לשוחח עם תת-מזכיר המדינה האמריקני על אלימות המתנחלים במקום על הצורך להגן על ביטחון אזרחי ישראל, האויב מבין זאת ומרגיש בטוח. אסור לשתוק לטרור והאחריות היא על ממשלת ישראל".

תגיות:חדשות בארץלינץ'

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה