חדשות בארץ

מימין ומשמאל תוקפים את סגירת תיק סנדק: "נהרג פה ילד, ואיש לא נותן את הדין"

"בגלל שיש לו פאות וכיפה לא חוקרים? בושה. מדוע השוטרים לא הופרדו והותרו להיות יחד אחרי מה שקרה? איך לא עולה מכאן חשד לתיאום גרסאות? נהרג פה ילד, ודמו הופקר"

  • כ"ה שבט התשפ"ב
מח"ש (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)מח"ש (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

סערה במערכת הפוליטית, בעקבות החלטתו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, לסגור את תיק החקירה נגד השוטרים המעורבים בפרשת מותו של הנער אהוביה סנדק ז"ל בדצמבר 2020 במהלך מרדף משטרתי בבנימין.

מימין, תוקפת ח"כ גלית דיסטל אטבריאן מהליכוד: "סגירת התיק בעניין אהוביה סנדק ז"ל מסמלת יותר מכל את תרבות הטיוח והשקר שדבקו במערכות אכיפת החוק. השאלות הקשות שעולות מן האירוע זועקות לחקירה רצינית ולבדיקה יסודית ומקיפה.

"איך יכול להיות שהמחלקה לחקירת שוטרים נכנסה לתמונה שעות לאחר האירוע? מדוע השוטרים לא הופרדו והותרו להיות יחד אחרי מה שקרה? איך לא עולה מכאן חשד לתיאום גרסאות? למה בזמן אמת המשטרה בחרה לסגור את זירת האירוע ומנעה מעיתונאים ומנבחרי ציבור לתעד אותה? מה יש להם להסתיר? מדוע המשטרה הייתה מעורבת בצוות החקירה ולא מח"ש בלבד? איך יתכן שהגוף שאמור להיחקר לוקח חלק משמעותי בחקירתו עצמו? יש לעשות הכל על מנת שנגיע לחקר האמת, כי מגיעות לנו תשובות רציניות, נהרג פה ילד".

ח"כ אוריאל בוסו מש"ס הוסיף, "אם היה כאן מח"ש באמת היה כאן גם צדק. אין גרימת מוות ברשלנות. אצל שוטרים, כדין אזרחים, הם לא מעל החוק. נמשיך להילחם לצדק אמיתי עבור אהוביה סנדק ז"ל".

יו"ר סיעת הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ', צייץ את תמונת הרכב בו נסע אהוביה וברקע תמונתו של אהוביה סנדק ז"ל וכתב 'הילד איננו ואני אנא אני בא'. בנוסף צייץ ח"כ סמוטריץ' את הפסוק "וְעוֹד רָאִיתִי תַּחַת הַשָּׁמֶשׁ מְקוֹם הַמִּשְׁפָּט שָׁמָּה הָרֶשַׁע".

ח"כ מיכל וולדיגר ממפלגת הציונות הדתית אמרה כי "ההחלטה לסגור את תיק אהוביה סנדק - מקוממת. גם אם "הייתה הצדקה" למרדף וגם אם הם לא אחראים ישירות להתהפכות - נהרג נער, הזירה הושחתה, ח"כים עוכבו, מח"ש טייחה והחקירה החלה אחרי חודשיים. זו אכיפה בררנית. בכל מקרה שבו מת אדם, יש חקירה. אז עכשיו בגלל שיש לו פאות וכיפה - לא חוקרים? בושה".

יו"ר מפלגת 'עוצמה יהודית' ח"כ איתמר בן גביר הגיב: "יום שחור לדמוקרטיה בישראל. היועץ המשפטי לממשלה משאיר כמה ימים לפני לכתו הביתה, רישיון לשוטרים להרוג נערי גבעות ותוקע סכין בלב הוריו של אהוביה ז"ל שדורשים חקירה אמיתית. היושר, האמת והחתירה לצדק נעדרים מהמערכת שמחפה באופן נפשע על הניסיון להוציא את האמת לאור והדבר פוגע באימון הציבור במערכת".

ראש המועצה האזורית גוש עציון, בה התגורר אהוביה ז"ל, שלמה נאמן הגיב ואמר כי "בכל תאונה ובכל תקלה יימצאו אשמים. בכל מחבל פצוע יימצא חייל נחקר. כל ועדת בדיקה תסתיים בפיטורין. כל חקירה ממלכתית סופה בתיקים פליליים. ורק מצבת נער בבית העלמין של כפר עציון אין לה אשם ואין לה חשוד. כאן מונח אות כלון לשיטה ולבעלי השיטה. דמו של ילד יהודי, בן בת עין שבגוש עציון נותר הפקר. וזוהי הפקרות ממלכתית".

גם משמאל לא נותרו אדישים לסגירת התיק. ח"כ מוסי רז (מרצ) הגיב בחשבון הטוייטר שלו להחלטה וכתב: "היועמ"ש החליט לא להגיש כתבי אישום כלפי השוטרים בתיק אהוביה סנדק. כך נראה טיוח. החלטה שערורייתית, נער נהרג מפגיעת מכונית משטרה ברכבו, ואיש לא נותן על כך את הדין".

הפרופסור למשפטים טליה איינהורן צייצה בחשבון הטוויטר שלה, "התנהלות מח"ש והיועמ"ש בתיק החקירה של נסיבות מותו של אהוביה סנדק ז"ל בידי המשטרה היא הפרת אמונים כלפי הציבור. כך נראה קלון. פרשת משפטים קלון".

תגיות:אהוביה סנדקמנדלבליט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה