חדשות בארץ

ליצמן חתם על הסדר טיעון מקל עם היועמ"ש מנדלבליט

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הודיע על הגשת כתב אישום נגד חבר הכנסת יעקב ליצמן במסגרת הסדר טיעון. החקירה, שהחלה עם חשדות כבדים, הסתיימה בקול ענות חלושה

ליצמן (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)ליצמן (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הודיע היום (חמישי) כי נחתם הסדר טיעון עם חבר הכנסת יעקב ליצמן מיהדות התורה, במסגרתו יוגש נגדו כתב אישום מקל.

על פי ההסדר שהושג, סעיפי השוחד והשיבוש בפרשת מלכה לייפר נמחקו וליצמן יודה בהפרת אמונים. התיק בפרשת המעדנייה נסגר ללא כתב אישום. הצדדים יעתרו במשותף לבית המשפט לעונש של מאסר על תנאי וקנס כספי סמלי של 2,800 שקלים.

בדומה להסדר שהושג בין הפרקליטות ליו"ר ש"ס אריה דרעי, ליצמן יצטרך להתפטר מהכנסת במידה וירצה שלא ייקבע לו קלון. כזכור, לפני כחודש הצהיר ליצמן בן ה-74, בריאיון לערוץ כנסת, כי אין בכוונתו להתמודד שוב בבחירות לכנסת: "אם יהיו בחירות חדשות אני לא מתמודד. אני לא הולך לכנסת עוד פעם. צריך לתת לכוחות צעירים".

יו"ר יהדות התורה, משה גפני, שוחח עם ליצמן וחיזק את ידיו בעקבות הסדר הטיעון שנחתם עמו. מלשכתו של גפני נמסר, כי השניים סיכמו להיפגש בתחילת השבוע ולדון בענייני הסיעה השוטפים.

בתגובה להסדר הטיעון, מסר ליצמן באמצעות באי כוחו, עורכי ז'ק חן, דרור ארד איילון ונעה פירר: "לאחר קיום שימוע ארוך ויסודי שהתקיים בראשות היועץ המשפטי לממשלה והתנהל בלב פתוח ובנפש חפצה, התקבלו מרבית טענותיו של ח"כ יעקב ליצמן".

"בסופו של יום, הסכים ח"כ ליצמן לקחת אחריות על אירוע אחד וחריג לדרך פעולתו הרגילה, ולהודות במיוחס לו במסגרת הסדר שיוצג לבית המשפט. מדובר במקרה בו פעל ח"כ ליצמן במענה לפניית ציבור שקיבל, ללא היכרות עם הפונה, וללא כל זיקה או מניעים אישיים. יודגש, כי לאורך כל שנות פעילותו הציבורית פעל ח"כ ליצמן למען כלל הציבורים והאוכלוסיות, בכללם מתן מענה מיוחד לפניות הציבור ללא אפליה ועל פי החוק".

תגיות:יעקב ליצמןאביחי מנדלבליטהסדר טיעון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה