חדשות בעולם

הנשיא הרצוג יבקר בטורקיה. ארדואן: "דף חדש בין המדינות"

בתחילת החודש הבא יבקר הנשיא יצחק הרצוג בטורקיה. האם ייפתח דף חדש ביחסי שתי המדינות?

  • כ"ה שבט התשפ"ב
(צילומים: shutterstock/ פלאש 90)(צילומים: shutterstock/ פלאש 90)
אא

נשיא טורקיה רג’יפ טאיפ ארדואן פרסם אמש (רביעי) הודעה על כך שנשיא מדינת ישראל, יצחק הרצוג, צפוי לבקר בטורקיה בתחילת חודש פברואר. ארדואן הוסיף ש"הפגישה תפתח דף חדש ביחסים המתוחים" שבין ישראל וטורקיה.

הרצוג יהיה נשיא המדינה הראשון שמבקר בטורקיה זה שנים רבות, ושיאו יהיה ביקור בארמונו של ארדואן. הכוונה היא שהגעתו של הרצוג תסמל פתיחה של דף חדש ביחסים ולקראת החזרת השגרירים.

"לראש הממשלה נפתלי בנט יש גישה חיובית”, שיבח ארדואן את רה"מ, והדגיש את נכונות הממשלה הישראלית לפעול למען נורמליזציה בין המדינות. לפי הדיווח באתר הטורקי "דיילי סבאח", ארדואן התייחס גם לשיתוף פעולה אפשרי בין המדינות בתחום שינוע הגז מישראל לאירופה דרך טורקיה.

מביתו של נשיא המדינה יצחק הרצוג לא נמסרה תגובה.

המגעים בין ישראל לטורקיה הואצו מאוד בימים האחרונים. לפני שבוע שוחח שר החוץ יאיר לפיד עם מקבילו הטורקי מבלוט צ'בושולו, וזו הייתה השיחה הראשונה בין שרי החוץ של המדינות זה 13 שנה. לפי ההערכות, אם אכן יחזרו השגרירים – ישראל תמנה כשגרירה את אירית ליליאן המשמשת כיום כראש הנציגות הישראלית באנקרה.

כזכור, בקיץ שוחח רג’יפ טאיפ ארדואן עם הרצוג ובירך אותו על כניסתו לתפקיד. בהודעה שהוציא הנשיא לאחר מכן נאמר שהשניים דנו ביחסים שבין המדינות ובחשיבותם למזרח התיכון. עוד הם הדגישו את החשיבות בהמשך קיום הדיאלוג הרציף למרות כל חילוקי הדעות, וציינו שהשיחה היתה “חיובית מאוד”

תגיות:טוריקהארדואןיצחק הרצוג

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה