חדשות בריאות

סופית: הבידודים במערכת החינוך יבוטלו – החל ממחר

למרות המלצת משרד הבריאות לדחות את ביטול הבידודים במערכת החינוך לתלמידים שבאו במגע עם מאומת לקורונה, ראש הממשלה נפתלי בנט החליט להתחיל ביישומו של מתווה הלימודים החדש החל ממחר. הפרטים המלאים של המתווה

(תמונה: שאטרסטוק)(תמונה: שאטרסטוק)
אא

ראש הממשלה נפתלי בנט סיכם הערב (רביעי) עם שר הבריאות ניצן הורוביץ ושרת החינוך יפעת שאשא ביטון, כי מתווה הלימודים החדש במערכת החינוך ייכנס לתוקף כבר מחר, כפי שתוכנן. במסגרת המתווה תבוטל חובת הבידוד לתלמידים שבאו במגע עם מאומת לקורונה. ההחלטה התקבלה למרות שמשרד הבריאות המליץ מוקדם יותר לדחות את יישומו של המתווה בשבוע.

על פי המתווה החדש, על התלמידים בכל מערכת החינוך לבצע שתי בדיקות אנטיגן בשבוע, בימים ראשון ורביעי, לפני ההגעה למוסדות החינוך. ההורים יידרשו לדווח על ביצוע הבדיקה בפורטל משרד החינוך. באופן חד-פעמי, כל התלמידים נדרשים לבצע מחר בדיקה ביתית לפני ההגעה ללימודים.

תלמיד שתוצאת הבדיקה הביתית שלו שלילית יוכל להגיע למוסד החינוכי. תלמיד שתוצאת הבדיקה הביתית שלו חיובית לא יגיע ללימודים, וייגש להיבדק בתחנת בדיקה מפוקחת. אם תוצאת הבדיקה המפוקחת שלילית – הוא יוכל לשוב למוסד החינוכי. במידה והתלמיד נמצא חיובי, הוא ישהה בבידוד במשך חמישה ימים. השחרור מהבידוד יתבצע בכפוף לשתי בדיקות שליליות, בימים הרביעי והחמישי לבידוד.

תלמיד לא מחוסן שלא ייבדק בימים ראשון ורביעי וימלא בהתאם את הנתונים בפורטל משרד החינוך – יידרש להיכנס לבידוד מלא (חמישה ימים מלאים) במקרה שיתגלה תלמיד מאומת בכיתתו.

במשרד הבריאות הדגישו, כי תלמידים עם תסמינים נדרשים שלא להגיע ללימודים ולהיבדק בבדיקת אנטיגן ביתית.

במקרה של חשיפה ישירה וקרובה למאומת – בכיתה, בבית או בשעות אחר הצהריים – מומלץ להיבדק מדי יום, בחמשת הימים שממועד החשיפה. עוד נמסר, כי תלמיד שנמצא בסיכון גבוה לתחלואה קשה בשל מחלת רקע או שאחד מבני משפחתו הגרעינית מצוי בקבוצת סיכון – יורשה לא להגיע ללימודים בחודש הקרוב.

המתווה יוחל על תלמידים בכל הגילים (עד 18) במוסדות החינוך הבאים: גני הילדים לרבות פעוטונים, בתי ספר היסודיים, חטיבות הביניים והתיכונים, ישיבות ופנימיות.

איגוד רופאי הילדים הודיע הבוקר, כי הוא חוזר בו מההמלצה לבטל את הבידודים במערכת החינוך. יו"ר האיגוד, פרופ' צחי גרוסמן, הביע חשש מיישומו של המתווה בעיתוי הנוכחי. "אנחנו באיגוד מרימים דגל אדום עכשיו וממליצים לא לבטל ממחר את בידוד הילדים", אמר בריאיון לכאן ב'. לדבריו, "תוך ארבעה ימים נצפתה הכפלה במספר הילדים במצב קשה. ייתכן שאנחנו מתחילים ביום-יומיים האחרונים לחזור על מה שנצפה באשפוז הילדים בבריטניה. עוד לא מאוחר לשנות".

בעקבות הודעת איגוד רופאי הילדים, המליץ משרד הבריאות לראש הממשלה לדחות בשלב זה את יישום המתווה לפרק זמן של שבוע לפחות. הסתדרות המורים פנתה אף היא לבנט, ודרשה לדחות את יישומו של המתווה. במכתב ששיגרה לבנט ולשרי החינוך והבריאות, כתבה מזכ"לית הארגון יפה בן דויד כי "המתווה המתוכנן יביא לכך שתלמידים רבים יגיעו לבית הספר מאומתים לקורונה, ואין לאיש דרך לדעת על כך. ההתפשטות ההולכת וגוברת של המגפה תעמיד בסכנת הדבקה את כלל צוותי ההוראה והתלמידים. אני קוראת לכם להתעשת ולבטל את החלטתכם ליישום מתווה ביטול הבידודים לתלמידים".

תגיות:נפתלי בנטמערכת החינוךנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה