חדשות בארץ

נהג האוטובוס לקה בלבו במהלך נסיעה – הקרדיולוג הבכיר הציל את חייו

נהג האוטובוס אליעזר בן יוסף לקה בלבו במהלך נסיעה. הקרדיולוג ד"ר קובי שחם, שהתנדב באותה שעה בניידת טיפול נמרץ של מד"א, אבחן את מצבו והציל את חייו

  • כ"ד שבט התשפ"ב
(אילוסטרציה: shutterstock)(אילוסטרציה: shutterstock)
אא

אליעזר בן יוסף, בן 61, החל שלשום (שני) את משמרתו בצהריים כנהג אוטובוס. לאחר שיצא מנקודת המוצא שלו ואסף את נוסעיו, הוא החל לפתע להרגיש כאבים בחזה והתקשה לנשום.

"התחלתי להתפתל מכאבים והזעתי בכל גופי", שחזר בן יוסף. "מיד התקשרתי למוקד הבקרה שישלחו אליי סיוע רפואי. למזלי הספקתי לעצור את האוטובוס בצד ולאפשר לנוסעים לרדת ממנו בבטחה. נשארו איתי חמישה נוסעים שדאגו לי ורצו להמתין איתי עד שהגיע האמבולנס".

ד"ר קובי שחם, מנהל היחידה לטיפול נמרץ לב בבית החולים איכילוב, החל באותה שעה את המשמרת התנדבותית שלו על הנט"ן המיוחד של מד"א ע"ש נחמה ריבלין ז"ל, בו מתנדבים רופאי איכילוב במשמרת מלאה. "תוך דקות ספורות הגענו אל אליעזר וביצעתי לו בדיקת א.ק.ג שלא הראתה ממצא חריג", סיפר. "אך מתוך ניסיוני, ולאור הסימפטומים שהיו לאליעזר, היה לי ברור שהוא בתחילתו של התקף לב. מיד התקשרתי ליחידת הצנתורים אצלנו באיכילוב, וביקשתי שיכינו את החדר עבורו. אליעזר הובהל במהירות, וביצענו בהצלחה את הצינתור שבו נצפתה חסימה של 99% באחד מעורקי הלב".

לדברי ד"ר שחם, "כיום בניידת אמבולנס רגילה לא נמצא רופא טיפול נמרץ אלא פרמדיק שמפנה למיון, ועד שהחולה נפגש עם הרופא שנותן את האבחנה מאבדים זמן שהוא קריטי במצבים כמו זה של אליעזר. בזכות האבחון והטיפול המהיר שקיבל, אליעזר ניצל ויצא ללא שום פגיעה בליבו".

בן יוסף צפוי להשתחרר בימים הקרובים לביתו. את דבריו סיים במסר לציבור: "היום בדיעבד אני יודע שהיו סימנים מקדימים להתקף הלב שלא שמתי לב אליהם כגון צרבת, הזעה מוגברת ולחצים בחזה. תהיו מודעים לסימנים שיכולים להיות נורת אזהרה עבורכם, ואל תזלזלו בהם".

תגיות:התקף לבמד"אבית החולים איכילוב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה