המצעד

5 דרכים מועילות לצאת מדכדוך חורף עוד היום

גם אם אתם אנשי חורף קלאסיים, אוהבי גשם וברקים, יתכן שלא חמקתם מהתופעה המוכרת של דכדוך חורף. מדובר על דיכאון עונתי קל שעובר על חלק לא קטן מהאוכלוסייה עקב מחסור בשעות אור. הבשורה הטובה: יש מה לעשות

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

קודם כל, אם לא שמעתם על המושג דכדוך חורף עד היום, יש לכם מזל. יתכן שבאמת לא חוויתם את התחושה המלנכולית, או שחוויתם אותה ולא ידעתם לתת לה שם. דכדוך חורף זו תופעה ידועה ומוכרת שמופיעה עקב מחסור בשעות שמש - מה שמשפיע אוטומטית על המצב הנפשי. האם יש דרך לפתור זאת? מסתבר שכן, אפשר להערים קצת על מזג האוויר ועל הגוף ולצלוח את עונת החורף בשלום.

 

1. קומו מוקדם

בחורף, הימים קצרים. בשעה 5 בערב כבר חשוך וקודר. השמש הלכה לישון ואיתה מצב הרוח. כדי להרוויח עוד שעות אור שישפיעו לטובה על מצבכם הנפשי, עשו לעצמכם טובה וקומו מוקדם - הכי מוקדם שרק אפשר. מצב הרוח המדוכדך שלכם ישתפר פלאים.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

 

2. לכו לישון בשעה סבירה

בעצם, על מנת לקיים את הסעיף הראשון תצטרכו לעבוד על שעות השינה שלכם. אם במהלך הקיץ לא ראיתם את המיטה לפני 1 בלילה, הרי שבחורף כדאי מאוד להיכנס למיטה בשעה סבירה שתעזור לכם לקום רעננים מוקדם בבוקר ולהתחיל את היום בשמחה.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

 

3. צאו להליכת בוקר

נכון, לא מציאותי להרבה אנשים, אבל אם איכשהו תצליחו לדחוס רבע שעה של הליכת בוקר נמרצת אל תוך סדר היום שלכם, תופתעו מתחושת ההישג, הסיפוק והשמחה שתתווסף ליומכם. הפעילות הגופנית תמריץ את המוח, את זרימת הדם ואת קצב הלב. מיותר לציין כמה טוב תרגישו לאחר מכן.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

 

4. אכלו תפוז

כן, קראתם נכון. אכלו לפחות תפוז אחד ליום. מעבר לוויטמינים הנפלאים שיש בפירות ההדר, תפוזים נחשבים לפרי ממריץ שמעניק אנרגיה. הקדוש ברוך הוא פינק אותנו בפירות מתאימים בדיוק בעונה הנכונה, בה מצב רוח מעט יותר שפוף, וכדאי לנצל זאת.

 

5. עשו לפחות דבר אחד שמשמח אתכם ביום

חורף הוא זמן התכנסות. גם אם אתם רגילים למהירות טורבו בחייכם, זה הזמן להאט את הקצב. השקיעו יותר בקריאת ספרים, בהאזנה למוסיקה ובבילוי בחיק המשפחה. ובעצם, עשו דבר אחד שמשמח אתכם ביום. פנקו את עצמכם בשוקו חם מול הגשם המטפטף על החלון, וזכרו - אחרי כל חורף מגיע אביב שמח ופורח.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

יש לכם טיפים נוספים ליציאה מדכדוך חורף? ספרו לנו בתגובות.

תגיות:חורףדכדוךTOP5

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה