עובדות שלא ידעתם

איזה שמות נחשבים טובים? 5 עובדות מרתקות על שמות

האם יש לשם השפעה על החיים שלנו? אילו שמות נחשבים הכי טובים? כיצד הורים אוהבים עלולים בתמימות למשוך על תינוקם שנולד כוחות מהסטרא אחרא? ומה גדולי ישראל אומרים על 'מחשבון השמות' לבדיקת התאמה זוגית? כמה דברים שאולי יפתיעו אתכם על גודל העוצמה של שם האדם

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

1. השפעה על צינורות השפע, הגורל והאופי. מובא בספרים הקדושים כי לכל אות ישנה מהות רוחנית עמה ניתן לפעול לחיוב או לשלילה. באותיות בהן נברא העולם טמונות הארות רוחניות גבוהות, כאשר כל צירוף אותיות יוצר צירוף כוחות שונים שתוצאתם מציאות של ממש.
האותיות המרכיבות את שמו של האדם קובעות את צינורות השפע הרוחניים המיוחדים לו אשר להם הוא מחובר. כמו כן, אותיות שם האדם מסוגלות להשפיע על אופיו של האדם, ובעלות יכולת להשפיע על גורלו של אדם ולהובילו למצבים שונים בחייו בהתאם לפעולת הארת אותיות שמו.

2.האות הראשונה הכי חשובה.הרב זמיר כהן כותב בספרו 'הצופן' כי אף למיקום האות בסדר האותיות בשמו של האדם ישנה השלכה על רמת ההשפעה של האות על האדם. "כשם שבכל אדם פועלים שלשה כוחות מרכזיים: כוח המחשבה שבמוח שהיא בבחינת הנשמה, כוח הרגשות שבלב שהוא בבחינת הרוח, כוח התאוות שבכבד שהוא בבחינת הנפש, ועל האדם לחזק ולהשליט את המוח על הלב ואת שניהם על הכבד (וזהו מל"ך אמיתי. מוח, לב, כבד) – כך בכל מילה. האות הראשונה באותיות השורש של כל מילה, היא החשובה והפעילה ביותר - בבחינת נשמתה של אותה מילה. הארת האות השנייה בשורש המילה, בדרגה פחותה ממנה - בבחינת רוחה של המילה. והאות השלישית, בדרגה פחותה עוד יותר – בבחינת נפש המילה. וכן בשם האדם: האות הראשונה היא הפעילה ביותר והמשפיעה על האדם ביותר, השנייה פחות, וכן הלאה".

3.אותיות המתאימות לשורש הנשמה. המקובל רבי שלום תאומים מיגאלניצא מסביר בספרו 'אור תורה' (פרשת נח) כי מהמקום של שורש נשמתו של האדם, נותנים בשמו את אותן האותיות ממקום זה, וזאת כדי שתהיה בשמו קדושה שתואמת לשורש נשמתו. אותה קדושה הנובעת משמו מלווה אותו למשך כל ימי חייו, ומשפיעה על הכישורים והיכולות שלו.
והנה לשונו "ולזה תמצא שאדם אחד מוצלח לדבר זה דווקא ואינו מוצלח לדבר אחר, ויש שהוא מוצלח לחיטים ולא לשעורים, וכן כיוצא בו, והוא מחמת שאין לו חלק בשורש זה". זו הסיבה שישנם צדיקים שיודעים לייעץ לאדם על פי שמו, ואין זה נובע מרוח נבואה, אלא מידע בחוכמת השמות והאותיות.

4. איך לבחור שם? שמות האבות והאימהות, השבטים, הנביאים והנביאות, עדיפים מעל הכול, וכן גם טוב לקרוא על שמם של גדולי ישראל וצדיקים מדורות קודמים. הרב זמיר כהן מסביר בספרו 'הצופן' שהטוב ביותר הוא לבחור שם לנולד מתוך המקורות היהודיים, וזאת משום שבדורות הראשונים היו יודעים לייצר שמות על פי רוח הקודש.

על השפעת השם על האדם כותב עוד כותב הרב זמיר כהן כך "בספר 'נועם אלימלך' (פרשת במדבר) נכתב שכאשר ההורה נותן לילד שם של צדיק "מעורר האור מעולם העליון וגורם לו שיהיה צדיק". לכן ראוי להקפיד לטובת הילד לתת לו שם טוב כשם אחד מצדיקי הדורות, ובוודאי שאין לקרוא בשמות לועזיים של גויים, אשר מלבד שאין בהם משמעות מועילה הבאה מצירוף האותיות, עלולה להביא השפעות שליליות עליו, ועל כך נכתב בספר 'שמע ישראל' (חלק ב, אות יד) "כי השם הוא ממש נשמת האדם. ואם קוראים לילדים בשמות של גויים, ממשיכים עליהם חיות מהסטרא אחרא"".

5. מחשבון שמות להתאמה זוגית. הרב שמואל אליעזר שטרן, רב מערב בני ברק, כותב בספרו 'שביבי אש' "יש בתקופה האחרונה כאלו שבודקים את שמות האיש והאישה, ועושים חשבונות מסוימים, ואם אין החשבון עולה מציעים להוסיף שמות, כדי שחשבון השמות יתאים... ושאלתי בזמנו את הרב חיים קנייבסקי על כך, והשיבני כי חשבונות אלו הם שטותיים והבלים, ואביו מרן בעל הקהילות יעקב זצ"ל היה לועג ושוחק על כך.

"אין רוח חכמים נוחה משינויי השמות שרגילים בהם כהיום, וכפי ששמעתי כמה וכמה פעמים ממרן 'בעל  שבט הלוי', וכך היא גם דעתו הגדולה של רבינו הגרי"ש אלישיב. ואין לעשות שינוי בשם האיש או האישה אלא על פי הוראת  גדולי תורה ויראה מובהקים".

הרב זמיר כהן על בחירת שם לילד על קצה המזלג. צפו:

 

הכללים לבחירת שם לילד, פירוש שמות, וכיצד מוסיפים שם או משנים – חלק 1:

 

הכללים לבחירת שם לילד, פירוש שמות, וכיצד מוסיפים שם או משנים – חלק 2:

תגיות:שמותשמות טוביםשולי שמואלי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה